lördag 3 december 2011

Lyckad loppisdag!!

Fy vilket vidrigt väder!! Det spöregnar och är blåsigt! Brrrrrr...
Men det hindrade inte mig att ta mig till min loppisaffär!! :)
Härliga fynd igen!! :0)
Frös nästan fingrarna av mig när jag skulla fota fynden, på balkongen!
"Måste" fota där, eftersom det är ljusast där..

Önskar jag hade en kamin eller öppen spis nu...
men jag får väl värma mig på annat vis..
t.ex med glögg... hihi

Så, nu har jag fixat svansen på min fina nya häst!
Hästen som INTE är av trä, utan av nån sorts gummi fyllt med halm..
Att skriva att den är av trä är ju egentligen oförskämt,
men den är sååå fin, så det gör mig inget,
men inget fint drag av säljaren på ebay!!!





                                         Min underbara "gummi"häst !!!








                                  Har ni nånsin sett en sån ful svans???!!!!







                                Köpte hampa, bröt av "stumpen" och voila!!!









                                       Tycker det blev sååå bra!! :)
                       Okej, manen har en annan färg, men det struntar jag i... :)







                                           En liten kanna och ett rivjärn
              Sorry att det blev suddigt, men jag kände knappt mina fingrar mer....







                                                 Gamla underlägg








                                          Ytterligare ett litet bakbord








                                       En stoooor helt underbar spegel!!!









                                     Kommer självklart att bli vit!! *fniss*








                   Bakbordet blev snabbt dekorerat med bl.a  fejk-mossbollar :)









                 Hastigt upphängda stjärnor..... men de hänger fortfarande där... :)
                                 De ger ett så mysigt sken när det är mörkt....






                                                       Några klockor till






                                                        Sovrumsbilder






                                   Har knappt pyntat nåt i sovrummet,
                      men tänk vad ett par röda band kan göra för skillnad...






































































 Eftersom jag inte iddes bädda sängen, så blev det bara bilder från ena sidan.... hihi




Nu ska jag laga lite mat, börjar bli lite hungrig...
Sen blir det film och mys.....


Önskar er en mysig lördagkväll, mina goa!!

Kramis



Tina

24 kommentarer:

Tina sa...

Vilka loppisfynd, jag dånar!
Har själv varit i Danmark och där var vädret alldeles vidrigt, hemma med för den delen.
Svansen blev så fin, nu undrar jag som inte kan ett dyft om hästar om svansen alltid har samma färg som manen??!

Kram o ha en fin kväll1

I min vita värld sa...

Underbara loppisfynd...som vanligt!! Man blir ju gröööön av avundsjuka!!

Ahhh...ett bakbord...det vill jag också ha!

Skitväder här också...regn och blåst...fantastiska julkänslor man får va...;)?

Ha en riktigt fin kväll!!
Kramis Anetthe

G:a Affären sa...

Nej men där är den nu hemma hos dig! Vilken förvandling det blev med den nya svansen, tur för hästen att den hamnade hos dig. Förstår att du är lycklig, tröttnar du på den så ska du veta..... (Ja det var fult av säljaren att inte vara ärlig.)
Så mycket du har fyndat, jag blir grön av avund men glad för din skull!
♥ /Cia

Littshabby littslitt og baremitt. blogspot.com/ sa...

Du har så mye fint Tina! Love it!! Ha en fin helg, klem Cecilie!

Tini sa...

Fina loppisfynd du gjort!
Hästen är nog mycket finare med den nya svansen :)
Ha en mysig andra advent!
kram Tini

Mitt vita hem sa...

Shit, va mycket fint du fyndat! :)
Sånt hittar aldrig jag. :(

Och så fint du julpyntat. Gillar också röda små band att knyta runt allt! ;)

Det svarta korset som hänger på sidan av ett av dina skåp är ju underbart! "Vill oxå ha!!!!!" ;)

Kram Åse

Pia sa...

NU FÅR DET VARA NOG!!! Vill du att att jag förblir grön i ansiktet när du IDELIGEN visar sådana bilder av dina otroliga, obeskrivliga , fantastiska, extrasuperskitfina fynd????
Hästen blev ju helt vidunderbart fin nu!!!!

Ja, ja. Om jag så än blev en heltids loppisdykare, skulle jag aldrig hitta ens en tusendedel av vad du gör...sucka mitt hjärta, men brist ej...

En stor Advents kram till dig!
-Pia-

Gabriella sa...

ditt spegel inköp vart jag verkligen avis på, superfin..
kram och ha en trevlig 2:a advent

Vit, vitare, vitast sa...

Så fina och inspirerande bilder, som vanligt!! Oxch bakbordet var ju helt ljuvligt!!
Kram Sussi

Emmas vita drömmar ♥ sa...

Älskar dina loppisfynd, måste erkänna att jag är en smula avis, hihi! Hästen blev så fin efter din make over. =)
Önskar dig en fin andra advent!

Kram kram

Fågel Blå sa...

Vilka underbara bilder!
Så mycket fint!
Ha en fin 2 Advent
Kramar Kathrine

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Men jösses, vilken loppis det finns där nere hos dig. Otroligt vad du hittar mycket fint!! Hästen ser ut och vara av trä, och med nya svansen blev han superfin.
Ha en fin andra advent
Kramar
AnnaMaria

Hagbacken sa...

Vad fiffig du var med svansen! Det blev ju hur bra som helst! Dålig stil ja av säljaren att skriva att den är av trä då den inte var det! Men spelar roll, den var jättefin! Och de andra loppisfynden med!

Tänkte också ta fram mina skridskor, men insåg sen att en viss dotter hade dekorerat SITt rum med dem *hmm*

Hoppas du har en skön söndag! Det har jag, men väntar fortf på att det ska torka (bordet alltså) *hihi*

Kram!

Hulda sa...

Så mange flotte bilder du viser i innlegget! Nydelig den hesten, smart å sette på hamp til hale. Den ble mye finere da. Likte veldig godt soverommet ditt også. Utrolig mange vakre saker du har. :) Tusen takk for hilsen!

Marie Elisabeth's rum sa...

Så fina loppisfynd du har gjort!
Hästen med den nya svansen blev jättefin!
Så fint du har det!!

Ha en härlig 2:a advent!

Kram
Marie

Sallys hus sa...

Men du så fin hästen blev!! Den skulle gärna få komma galoperandes hem till mig..;)
fint har du i sovrummet...och...fniss...jag minns inte ens när jag bäddade sängen senast...fniss...
Kram o ha en fin kväll!
Katarina

Änglarnas hus sa...

Men vilken loppislycka du har HELA TIDEN..hihi..bölir allt liite avis!!

Sen måste jag säga att jag blev tokkär i dina sovrumsbilder..då jag älskar en massa saker och inte tycker att något kan bli för mycket var detta en ren dröm för mig!!

Ha en mysig 2:a Advent, med film och gotter nu!!

Kramis Sanne

Lilla Lycksta sa...

Vilka fina fynd du jämt gör på loppis. Hästen ett riktigt kanonfynd och vad fint, fyndigt du gjort i ordning svansen. Fina bilder från ditt hem. Ha det gott!

Kram Camilla

Bellevuegård sa...

Ditt fina bakbord skulle jag inte tacka nej till...

Kram Linda

Birgitta sa...

Din loppisbutik verkar vara av den välsorterade varianten, vilka fynd du gör hela tiden och bakbordet är min favorit, skulle verkligen behöva och vilja ha ett sådant. Hästen blev jättefin, inte spelar det nån roll att man och svans är olika, det är knappast nåt man tänker på. Du har så mysigt och härligt i ditt vita bo.

Kramar Birgitta

Norr om Köpenhamn sa...

Tusen tack för din söta kommentar om vår hall! Jag blir så glad :o)))
Hästen blev ju kanonfin, passar mycket bättre med den svansen. Så pysslig du är :o)

Och massor av läckra loppisfynd som alltid. En sådan loppis skulle jag också vilja ha här i närheten ;o)
Ha bästa dagen o njut av en glögg eller två!
Kramen
Ulrika

Tant Theas Lilla Torp sa...

Hej!

Tack snälla för kommentaren!

Nu hittade jag ju hit till din fina blogg också! Så otroligt fint du har det! Jag bara myser! Måste titta mer sedan! :o)

Och vilka fynd! Hästen blev så fin med sin nya svans. Gör inget alls att den har en annan färg. Bara charmigt!

Ha det gott och fortsatt fin Juletid!

Monika

Vintage House sa...

Hej
så fina fynd du har hittat och vackert sovrumm du har..
Ja vem bäddar sängen......
kram
sandra

Lilla Kullan sa...

Men, så mycket fint.
Den där hästen var ju för härlig alltså.:-) Kram Stina