lördag 17 december 2011

Lite nytt.. :)

Hej mina goa!

Ja nu har jag äntligen nåt att visa igen... :)
Budade ju hem en Tilda-nisse och den är bara sååå fin!!
Ska se till att han får lite bröder och systrar med tiden... hihi
Budade även hem en terrin igen, som är på väg!! :0)

Hittade lite gamla julkulor i loppisaffären.
mer blev det inte den här gången...

Har äntligen målat den ena  spegeln idag.
Tog lite tid, men man har ju haft lite annat att göra... :)

Kan inte fatta att det är julafton nästa lördag...
Här regnar och blåser det dagarna i ända...
Vi hade ett tunt vitt täcke i förrgår morse, men det försvann ju fortare än kvickt.. suck

Ni pysslar och pyntar sååå fint!
Har kollat er varje dag, så jag vet vad ni gör!! hihi

Bullbaket var lyckat, synd bara att mer än hälften av jobbarkompisarna var sjuka eller hade semester... suck
men banankakan måste jag baka igen till torsdag!!
Stor efterfrågan!! hihi
Tur att den är enkel att göra och går fort oxå!!








                                                    Han är sååå fin!!








                           Gamla julkulor och spira i sina fina originalkartonger...








                                   Tänk vad vackra kulorna från förr var....








                                                 och dessa skira spiror....








                                                      min "nya" terrin
                                                             (bild ebay)







                                      Kommer ni ihåg mitt spegelfynd?








                                   Nu är den vit, shabbad och fin! :0)




            Här kommer en bildkavalkad på spegeln och hur det ser ut för tillfället,
                          för det kan ju ändra sig snart igen... *fniss*




















































































 Ska ta lite bilder i dagsljus i morgon, så jag kan plåga er med lite fler bilder!! hehe




Ha nu en mysig lördagkväll, mina goa!!
Tack så himla mycket för era gulliga hälsningar och kommentarer, 
ni vet, det värmer såååå!!


 Nu blir det varma mackor och filmtajm!!



 Kramis


Tina

9 kommentarer:

Lovely-Memories sa...

Oh Tinaaaa
es ist sooo wunderwunderwunderschön bei Dir

ich LIEBEEEE Deine Bilder so sehr und könnte wieder stundenlang einfach nur beim anschauen träumen

Der Spiegel...Deine Dekorationen...einfach ALLES ist TRAUMHAFT SCHÖN

Alles Liebe und hab einen wunderschönen Samstagabend

Momo

Emmas vita drömmar ♥ sa...

Halloj! Verkligen söt lite Nisse, ser ut att trivas hemma hos dig! =) Spegeln är underbar, du är så duktig på att fixa till loppisfynden.
Önskar dig en fin lördagkväll!

Kram kram

Tina sa...

Så jättevackra bilder, jag gillar din väckarklocka lite extra där på skänken..
Här är det stjärnklart och kallt just nu.
Nä jag har lite svårt att förstå att det är julafton nästa lördag!

Kram o godnatt

Gabriella sa...

spegeln vart verkligen superfin..
ha en skön fjärde advent.
Kram

Mitt vita hem sa...

Vill bara säga tack för dina gulliga kommentarer inne hos mig!
Dom gör mig så glad! :)

Förresten, en sån söt Tilda nisse du köpt!
Jag syr också liknande men har inte hunnit med så många än.....tyvärr.

Och dina julkulefynd!!! Oh my.......!!! Jag blir så avis! Tänk att hitta sådana på loppis! Och i såna fina förpackningar!!
Oj oj oj!

Skulle vilja ut och leta nu, fast vi har så dåligt med loppisar där jag bor tyvärr........

Kram Åse

Tini sa...

Julkulorna är så otroligt fina, tänk att originalasken ännu finns kvar :)
Du har så vackert i ditt hem!
Ha en fin fjärde advent!
kram Tini

Pia sa...

Alltså...!!!!!!!!!!!! Vet du? Här sitter jag - ofrivilligt - stum och stel och dyrbar tid går förlorad, då jag försöker hitta på nåt att säga dig!!!!!!!! Men vad kan jag säga? Jag är som om tungan ätits upp! Men, jag skall försöka...DE DÄR KULORNA ÄR SÅ VACKCA, ATT OM DU SÅLDE DEM till en som vi, som förstår sig på, SKULLE DU FÅ EN FÖRMÖGENHET! Och ditt hem. Den skulle "fridlysas" och göras till ett museé, en sevärdhet!!!

Kraaaaaamar!
-Pia-

I min vita värld sa...

Älskar varendaste loppisfynd du gör!! Du gör dem så underbart fina!! Kulor i en gammal kartong har jag också sökt på loppis, men inte haft nån tur...än!!

Ha det så fint...i ruskvädret..;)
Kram Anetthe

Siren sa...

Du er altså så superheldig som har fått tak i de julekulene, så vakre de er, og for en patina! Nissen er også helskjønn, en slik kunne jeg gjerne tenkt meg ja!

Ønsker deg en fin søndag, nyt dagen!
Klem Siren :)