torsdag 29 december 2011

Klart!! :)

Ommöbleringen är klar!!!




Det heter ju ensam är stark, men ibland skulle jag önska att jag hade hjälp...
men det gick bra, fast ryggen led lite av det...
Först tömma skåpen på innehållet, som var jobbigt nog och sen dra/skjuta dem försiktigt..
( Har haft oturen att klotfötterna lossnat, och då står man där som en idiot och kan inte göra nåt annat än att hålla i skåpet, så det inte välter.. Välte ett skåp så en gång, men hade tur och inget gick sönder.. )
Sakta men säkert flyttade jag skåpen på rätt plats och hoppades innerligt att det skulle se bra ut...
För att skjuta tillbaks dem igen hade jag absolut INGEN lust till...
Men jag är nöjd, blev lite luftigare.. :)


Julen åkte ut redan i tisdags... såå skönt! :)
På balkongen är det fortfarande ljusslingor och lyktor, men det åker på söndag.
Vill ha det lite mysigt där på nyårsafton...

Nu ser jag fram emot ljusare tider!! :))






                                    Mina boots är här!!! Så fina!!
                                       Blixten ger dem en konstig färg...






                                   Fyndade 2 fat på loppisen..








                                                   Något att läsa ikväll..... :)







                                    Här hamnade det ena skåpet....








                                I kvällsljus... med värmeljus... sååå mysigt

















                                  Ställde de "nya" faten bakom terrinerna....























                                       Ställde blomman på pappburken...









                                Det andra skåpet hamnade här..
               Det är det första man ser när man kommer in i vardagsrummet nu






                                            I kvällsljus...






















                                          En nyfiken katt...






                                        Jobbigt med ommöblering.... :)




Önskar er en mysig torsdagkväll...



15 kommentarer:

Vitt, zink & vintage sa...

Jättefint blev det!! Förstår att du slitit och släpat!

Jag har också snart plockat bort all jul...jätteskönt!! Har fått en enorm längtan efter vår och ljusa tider...kanske liiiite tidigt att längta redan...eller ;)??

Ha en fin kväll nu!
Kram Anetthe

Arja sa...

Jätte fina terrinera!!!

Tina sa...

Kvinnor som reder sig själva, gillar jag. När mannen är borta så drar jag möblerna på mattor, om jag inte klarar av att lyfta dem.
Det blev jättebra, om jag minns rätt så blev det lite ljusare!
Terrinerna står på parad, så vackert!!

Kramkramen

Hagbacken sa...

Å så fint det blev! Och terrinerna på rad gör sig jättebra :)

Snygga boots också :)

Grattis också till alla dina besökare, det är du värd alla gånger om! Har varit usel på att kommentera här hos dig sista tiden och får sådant dåligt samvete då du skriver så mycket fint till mig..men jag tittar alltid in här även om jag ibland är osynlig ;)

Ska usta lite i sängen nu...har nyss målat lite väggar...visar kanske imorgon på bloggen ;)


Kram på dig vännen!

Ps, känner igen det där med att skjuta skåp och råka välta dem..även om jag inte är ensam har jag lyckats tidigare ändå...envisheten du vet ;)

Burlap Luxe sa...

Beautiful.
xx
Happy New year

~Dore

Pia sa...

Hör du: det är riktigt sk*t det samma fastän du skulle häva dina möbler upp och ner, så ser dit hem ALLTID så himmladi hemtrevligt, shabby chic, och supercaly
fragilisticexpialydouchios ut!!!!

Stövlarna dräglar jag pååå...

ETT RIKTIGT GOTT NYTT ÅR TILL DIG!!!

Puss&Kraam!
-Pia-

LOPPISLIV sa...

Himmel så många vackra soppterriner du har, och skåpet med köpmannadisklådorna är jättefint!! Gott Nytt År till dig.
Kram Paula

Mitt vita hem sa...

Så snyggt det blev när du ändrade om! Fast det var ju givetvis snyggt innan också, du har ju så mycket fint!
Önskar också att jag hade åtminstone en sån fin terrin som du har fyndat så många av! :)

Önskar dig ett gott nytt år, vännen!

Kram Åse

Lilla Lycksta sa...

Oj såå fint det blev. Vad du måste ha kämpat med möblerna. Vad Duktig du är. Önskar dig ett riktigt gott nytt år.

Kram Camilla

Vintage House sa...

Blev kanon och att du har flyttat dem själv:)

terrinerna är så vakra....

Önskar dig ett Gott Nytt år så ses vi igen 2012...
kram
sandra

Anki sa...

Blev jättefint, du har ju så mysigt!
Älskar dina terriner och faten passade bra där!
Jag flyttade oxå runt möbler häromdan och det får jag lida för nu, det värker som faaaan i armar och nacke...envis som synden är man, haha!

Önskar dig ett riktigt GOTT NYTT ÅR!
Kramis vännen!

Chic-Schnack sa...

Danke liebe Tina, das wünsche ich dir auch!

Nuance francaise weisser traum sa...

ein wunderschönes pferd hast du da auf deinem schrank ;)
wünsche dir ein wunderbares neues jahr..lg

Silje Mari sa...

Ser kjempefint ut hos deg:) Godt nytt år 2012:)

Nuance francaise weisser traum sa...

dankeschön...;)