fredag 9 december 2011

Händelselöst...

Här händer det ingenting för tillfället...

Ute stormar det och spöregnar nästan varje kväll/natt,
men på dagarna har vi strålande solsken!! och halvstorm!!

Ska baka imorgon eller på söndag, får se när jag får lust! :)
Bakar varje år till jobbarkompisarna, de gillar svenska bullar och lussekatter! :)

Tänk, att det snart är jul!!
Har 2 veckor semester fr.o.m jul, ska bli sååå skönt.
Har lite att ta igen då, eftersom jag inte kunnat göra så mycket nu...
Är ensam hela julen... alla familjemedlemmar bor ju i Sverige!
men det gör inget, god mat och bra filmer... :)
sen har jag ju lite att måla oxå... :)




                              Har vänt på min skylt, blir lite ljusare så...







                          Vita sidan                                          Svarta sidan




























































För första gången på länge, blir det ingen loppis imorgon...
Får se hur man kan leva med det... hihi


Ha en mysig helg, mina goa!!

Kramis



Tina



7 kommentarer:

Candylei sa...

You have it decorated beautifully! Love the horse!!!

I min vita värld sa...

Skylten är lika fin vit som svart!! Älskar ditt fina hem!

Här står regnet som spön i backen...fasen så trist!! Får se om jag lyckas hålla mig från loppisarna i helgen....tror knappast det..;););)

Ha det så mysigt!
Kram Anetthe

Tina sa...

Det var ju synd att du inte var i min stad idag då, för här har det hänt grejer...
Jag har aldrig varit med om en sådan trafikdag, stopp överallt, trafikolyckor, två Geistfahrer som var ute och körde, hujedamig!
Jag tror jag kommer ner till dig o hämtar en skylt, den vita är ju skitsnygg!

kram o ha det fint!

Arja sa...

Beautiful photos<3
Have a nice weekend!

Kreoline sa...

Nydelig hos deg Tina, fine skilt både i sort og hvitt. Tenker jeg skal bake litt i helgen jeg også, ønsker deg en fin bakehelg. Klem fra Mona.

Nellie sa...

Här blir det inte heller några loppisbesök eftersom jag fått ngn slags smittsam "superhalsfluss". Får inte vara ute bland folk! Men då händer det saker här hemma istället ;). En massa tunga möbler har bytt plats. Stora linneskåpet åkte in i sovrummet och har blivit min garderob. Lagom stillsamt pyssel att rensa bland kläderna, medans sonen o maken bar o kånkade. Skivbordet från sovrummet hamnade i syrummet då gamla sybordet blivit databord i gästrummet. Hänger du med? :) Fina soffan som vi hade som sänggavel ska återigen bli soffa och hamnade i matsalen. Postskåpet står nu på linneskåpets gamla plats, och ett nytt skåp har idag målats vitt av min stora son, ska stå på postskåpets gamla plats. Har du somnat nu? Hahaha, nu har jag tråkat ut dig tillräckligt! Så typiskt mig att starta en sådan här karusell veckorna före jul! Vad skönt med 2 v semester! Vad fina fynd du har gjort den senaste tiden. Gillade senaste terrinen MYCKET!!

Pia sa...

Härliga skrillor (=skridskor, ifall ni inte använder ordet "skrillor" i Sverige - eller Tyskland, heh)!!!

Dina skyltar...nu blev jag sittande här utan ord...de är så "ursprungliga, äkta" att jag kan inte fatta att du målat dem själv!!! Ja, förstå mig rätt nu! Jag VET att du är skiklig, men...äh.. DE ÄR BARA FÖR JUVLIGA!

Ha det så skönt där i sormen (här stormar det så, att jag är rädd att alla mina tre hårstrån rivs bort från hjässan, när jag skall ut)!!

Kraaamar, vännen!!!
-Pia-