söndag 11 december 2011

Bakdag och Nissefynd...

Ja då har man bakat halva dagen!! Phuuu
Jobbarkompisarna kommer att glädja sig! Hoppas jag iallafall :))
Har blivit en tradition att jag bakar varje år vid den här tiden.
Har provsmakat allt och är nu proppmätt!!  hihi
Lussebullarna blev bra, tillsatte Curcuma (gurkmeja) så färgen blev bra!
Tack  Tina  (The Shed) för för tipset!
Men jag saknar smaken av saffran...
Nåja , nästa år ska jag bunkra saffran när jag är hemma på semestern.
Hoppas det finns saffran att få tag på mitt i sommaren!

Har precis lyckats ropa in en Tilda-nisse (54 cm) på ebay!! Är såå glad!!



                             Det blev kardemummabullar, kanelbullar,
                         lussebullar, mjuk pepparkaka och banankaka!! :)
                                 Har lagt undan lite åt mig oxå! hihi








                                        Min fina nyss inropade Tilda-nisse!! :0)
                                                      ( bild ebay)




Hoppas ni haft en mysig adventssöndag!!
Önskar er nu en bra start på veckan!!


Och tack för era goa kommentarer!


Kramis


Tina

9 kommentarer:

Ljuva Lantliv sa...

Oj oj oj vad du har bakat! Härligt men man blir ganska trött. Ha en bra vecka! Kram Anna

Conny's Cottage sa...

Mmmmm so lecker.I love it!!!!!


Greatings send you Conny

Pia sa...

ÅÅååååååååhhhh, mums, mums! Jag är en verklig bullemus! Jag kan bara beundra...!

Om jag kunde ta mig dit nu på en kopp kaffe...!!!!

Kraaam vännen!
-Pia-

Gabriella sa...

mums!Om du skriver in din adress på en kommentar på min blogg så kan jag skicka dig ett paket saffran...kram och ha en bra dag♥

Tina sa...

Ditt bullbord ser fantastiskt ut!
Så bra att jag kunde hjälpa till...

KRAM o ha en fin måndag!

lisashus sa...

Åh, så mycket gott du har bakat - imponerande och vackert, man känner nästan doften, trots att du saknar saffran!
Tackar för hälsningen hos mej och önskar dej en fin vecka!
Lisa

Änglarnas hus sa...

Oj vad du har varit effektiv! Det ser så smarrigt ut! Klart att arbetskamraterna blir glada!!

Ha nu en mysig liciamorgon när du vaknar imorgon!!

Varma kramar ifrån Sanne

HOUSE of MANDY sa...

Åh va mumsigt. Massa gott du har bakat! :)

Ha det fint.
Kram Amanda

Vardaxlyx sa...

hoppas va ni har jobbat =)
Ser fanastisk gott ut.
Massa varma lucia kramar till dig!