lördag 12 november 2011

Trött...

Efter 2 veckors nattskift är jag bara såååå trött...
Kom inte i säng förrän kl 4:00 i morse!
Har så svårt att sova, är ju nu van att jobba på natten.
Det dröjer några dagar att komma in i rytmen igen!

Har sen över 1 vecka mardrömmar ang min tillbaka-flytt till Sverige.
Drömmer att jag är hemma och gråter, för att jag märker att flytten var ett misstag...
Jag är orolig att jag inte hittar jobb, att jag kanske inte kan leva som jag gör nu.
Jag tjänar bra och kan unna mig nästan allt nu.
Men här är jag ensam och jag saknar min familj och mina goa vänner hemma!
Valet är alltså stanna, tjäna bra och se livet dra förbi eller flytta hem till familj och vänner?! Jobb hittar jag nog!
Nu när jag skriver det känns valet inte så svårt längre.. :)
Sverige here i come!! :)
Jag gör mig nog för mycket tankar... men man blir försiktigare ju äldre man blir...
Och det dröjer ju lite än, tills det är dags..
I sommar, på semestern ska jag kolla läget med jobb och lägenhet.
Måste tänka positivt!! :0)

Har tjuvstartat lite med julpyntet... men bara lite.. :0)




Loppat lite idag igen... hihi





                                 En gammal hemmagjord leksak, typ lyckohjul,
                                   en gammal "trumpet", näver/bark-skridskor,
                                ett stort gammalt örngott och en burk,




 



                           Ett litet tavelstaffli (gåva), och 2 krokbrädor!
                        Stafflit och krokbrädorna ska naturligtvis bli vita... :)




















                             Härliga som juldekoration, tycker jag.. :)
                                    Burken ska få nån text av mig...










                                         Tycker skridskorna är så charmiga










                                          Köpte några små granar i plast...
                     




                                och kunde inte låta bli att prova hur det ser ut..









 Nästa helg ska jag börja pynta ordentligt... Lääääängtar...


 Ikväll blir det mys med film igen... och massor med ljus..


Önskar er en underbar helg, mina goa!!!
och ❤ligt tack för era goa kommentarer


                     Önskar mina nya följare ❤ ligt välkomna till min lilla blogg!



Kramis

9 kommentarer:

Hagbacken sa...

Men gud vilka fina fynd!Hjulet är ju bara såå underbart :) Tänkte försöka få hem någon dikesgran redan nu, jag...det tycker jag man kan ha framme redan ;)

Och jag förstår att du är trött! Din stackare! Och vad gäller flytten skulle jag inte tveka en sekund! Hellre sämre ställt men de mina runt mig..men det är DITT val <3 Men varför har du jobbat sista natten för i år? Ledig fram till nyår? vet inte vad du GÖR heller faktiskt?

Hoppas du får en underbar kväll/helg hursomhelst!

kram på dig <3

I min vita värld sa...

Hallå goa Tina!!

Vilka fynd du gör!!! Heeeela tiden...;) Orättvist..;););)
Kan inte vara lätt med nattjobbet, och sen vända tillbaka tiden.
Klart du ska flytta hem, min vän!! Men som sagt, du måste ju känna att det blir rätt..men mardrömmar tycker jag inte du ska ha!! Tror det slutar med ett klokt val!!

Hoppas du får en underbar kväll, med en massa mys!

Tack för dina fina ord...blir så himla glad ska du veta!!
Må så gott!
Massa puss & kram från Anetthe

Hagbacken sa...

Å TACK för ditt svar, vad kul nu vet jag MER om dig som person :) Nu föll poletten ner :)

Så du HAR en kandelaber i källaren? *lyllos* En i silver skulle inte heller vara fel...

Hopaps inte du tog illa upp då jag skrev vad JAG skulle välja...men jag är lite mesig och skulle aldrig kunna flytta iväg sådär som du..se det som en styrka! Klart du hittar jobb! Och du har ju hunnit samla på dig världens finaste heminredning tills du kommer tillbaka :)

Allt kommer bli bra <3

Kram igen på dig <3

Källeboda lantliv sa...

Så fina fynd du gjort ! Visst är det kul att fynda på loppissar .. Kikade in på din blogg .. Så fina bilder du bjuder på .. Gulligt hem ! Kram Jeanette. Kallebodalantliv

G:a Affären sa...

Stackare, ja det är många funderingar till ett stort beslut, men det blir säkert bra vad du än väljer.
Det där lyckohjulet är så oerhört charmigt, hoppas det bringar Dig lycka!!!
Kram/Cia

Anneli sa...

Förstår dig precis....det där med skiftarbete rubbar verkligen sömnen.
Jag tvingades sluta på mitt arbete på sjukhuset här i staden för jag kunde aldrig sova till sist.

Jag tror du kommer fatta rätt beslut ang. din flytt.
Om du inte har ett allför ovanligt yrke så ska det nog inte vara några problem att hitta ett nytt här i Sverige.

Dina fynd var ju helt fantastiska, skridskorna sååååå härliga.....

Ha en fortsatt fin helg,
Kram Anneli.

Anki sa...

Först, vilka fynd du gör...hjulet är ju bara för fint!
Å jag vet hur svårt det är att få nån ordning efter nattskiften, det tar ju flera dagar innan man ställt om sig...å då är det dags igen, haha!

Jo jag förstår att det är en balansgång med flytten, så har du ju bott i Tyskland så många år oxå...men vet du, det ordnar sig säkert när den dagen kommer!

Ha det gott nu!
Kraaam!

Tina sa...

Lyckohjulet är bedårande, undrar hur många som prövat lyckan där?!
Dina tankar om flytten låter sunda även om de säkert sliter på dig. Det låter som om du strategiskt väger för och nackdelar på ett bra sätt.
Ska du verkligen inte behålla den röda knoppbrädan som den är? Den är ju underbar...

kram på dig!

Emmas vita drömmar ♥ sa...

Kärleken och närheten till familjen går före pengar men jag förstår att det är svåra känslor som bubblar i dig just nu.
Älskar trumpeten och lyckolhjulet, helt underbara! Inser att jag loppar i helt fel land, hihi. =)

Kram kram