måndag 28 november 2011

Tackar ödmjukast...

för era underbara komplimanger!!
Är lite förlägen nu, eftersom jag inte räknade med det!!
Men det väääärmer verkligen!!
Ville ju egentligen vara lite anonym här, men jag får skylla mig själv, när jag skriver så mycket om min nya frissa... hihi

Idag sken solen hela dagen och det var härligt!!
Nu känns det som om man bor mitt i en gammal skräckfilm , dimman ligger så tjock här och det är svårt att se nåt nu.... huuuu  :)
Väldigt svårt att få nån advent/julstämning...
             




Måste ju bara visa mina senaste fynd!! hihi
Hästen har jag inte fått än, men den är på väg!!  LYCKA!!

Har ropat in lite fler saker, men de visar jag senare...





                                    En underbar terrin igen! :0)










                                              Den har såå härlig patina








                                        Här står den redan på plats... :o)
                                         Börjar få en liten samling.... hihi







           Den här underbara hästen lyckades jag ropa in till ett fyndpris... Hurraaa!
            Den otroligt fula "svansen" stör mig, men jag har en ide' ang. den... :)
                                                  (bild från ebay)








     Köpte en så fin hjort (eller vad det är), men ena hornet överlevde inte resan hem
                                så här blir den limmad, stödd av lite tejp...






                      Hittade de här fina änglarna på loppis för några år sen...







                                            Hallen i julskrud...
                                Det är en dörr här, men den ställde jag för....






 Så här ser genomgångsrummet ut sen en vecka! Golvet täckt med silkespapper...
       men jag har inte hjärta att ta bort det än.. Katterna älskar att leka här!! :0)






                 Om de inte sitter och tigger om att få hoppa upp i mitt knä... hihi





 I morgon är det jobbdags igen.. har haft ledigt sen torsdag... Har varit sååå skönt! :)

Önskar er godingar en fin vecka!

Än en gång, tack så hemskt mycket för era goa ord!!

Och så önskar jag mina nya följare ligt välkomna till min lilla blog!! :)


Kraaaam


Tina

16 kommentarer:

Lovely-Memories sa...

Hallo liebe Tina,


ich freu mich das ich wieder in Dein Zuhause schauen darf und ach Deine Katzen haben es mir ganz besonders angetan ...sie sind einfach ganz zuckersüß...


die Terrine ist ebenso ein Traum..ich sammle diese alten Schätze auch und habe schon einige wunderschöne Terrinen aber,ich kann nienienie genug davon haben und bin jedesmal ganz begeistert wie schön sie doch auch zu dekorieren sind...
in Deinem Schrank sehen sie zusammen sehr schön aus

was ich aber richtig toll finde,ist das kleine Pferdchen...wie alt mag es wohl sein und welches Kind hat wohl damit gespielt und sich daran erfreut...ich frage mich oft,welche Geschichten sich hinter den Stücken der Vergangenheit verbergen...
wenn all die Dinge sprechen könnten,sie hätten bestimmt viel zu erzählen...

es war wieder wunderschön einen Blick in Deine Welt werfen zu dürfen und ich freu mich schon jetzt auf Deinen nächsten Post

schlaf schön und hab morgen einen schönen Arbeitstag

ganz liebe Grüße
Momo

Hagbacken sa...

Å dina underbara missar <3 Vilken otäck dimma då :/

Ja du är allt en riktig turfia du ;) Försökte kolla ebay tack vare allt du hittat där igår..men nee, håller mig nog till tradera, jag ;)Det verkade inte lika bra...eller så är det jag som inte orkar sätta mig in i ett "nytt system"

Hursomhelst så var terrin/erna jättefin/a! Kul med ngra stycken :)

Ha en bra vecka nu trots jobb!

kram!

Pia sa...

Gullegullepluttarna så ni är söta!! Och så otroligt mjuka kan jag tänka mig!
Jag blir aldrig klok på dina fynd!!!!!! Du MÅSTE ha en egen privat leverantör, för sådana saker FINNS ju INTE någonstan!!!! Hästens svans? Vad har du i tankarna...? Den som lever får väl se...?

Ta det varsamt där i tjockan!!!

Kraaamaar!
-Pia-

Tina sa...

Jag blir inte heller klok på dina fynd, får nog åka nerigenom till vännerna snart...så himla fin terrin!!
Söta kissekatter också...

kramkram

katha´s kortmakeri sa...

Hejsan! har tassat runt hos dig och oj så mycket fint du fyndar och visar upp.
Tack för titten vi ses igen!
Kram Katha

Anneli sa...

Tjusiga fynd som vanligt!
Blir lite avis........tycker aldrig att jag hittar så där roliga grejer.
Har kikat på e-bay men inte fanns där något, det är väl så att man måste ha "näsa" för fynden...........

Kul att ha fått en "ansikte" på "Tinas vita bo".
Själv är jag alldeles för feg att visa mig.

Ha en fin dag,
Kram Anneli.

Norr om Köpenhamn sa...

Du är en baddare på att fynda :o) Jag har aldrig vågat mig in där på ebay, men kanske dags för ett besök. Fast....det låter hemskt dyrt för min stackars plånbok ;o) Dessutom får jag nog prova i smyg när min man inte ser mig...fniss!

Ha finaste dagen!
Kram
Ulrika

Änglarnas hus sa...

Hallojsan Tina!!

Här var det pyntat och stämningsfull må jag säga!! Såå fint med de stora vita kottarna..den idéen knycker jag nog allt ;)

Hoppas du har haft en bra start på 1:a adventsveckan!! Kramis Sanne

Vit, vitare, vitast sa...

Men åhhh vilken julstämning du börjar få till, helt De små änglarna blev jag särskilt förtjust i :)
Vilka härliga bilder på dig själv du lagt ut, jättekul och modigt :)
Ha en fortsatt fin vecka!
kram Sussi

Marie sa...

Så fina saker du fyndar, terrinen är underbar!

Kram Marie

Sallys hus sa...

Men åååå så fina katterna är!!
hej förresten!
Hästen och terinen och allt det andra är hur fint som helst...ska bli kula tt få se vad du gör med hästen sen då..;)
Kram Katarina

Hilla på My Woodhome sa...

Tjena snygging!

Men vilka fynd!!!
Skulle vilja hänga med dig på axeln när du lommar runt å hittar allt fint :)
Mä sånna töcken sötisar på 4 ben!
Klart matte inte får ta bort det roliga!

Ha det bäst...å hoppas ni får lite snö istället för dimma!

Kram Hilla

LISA LIBELLE sa...

Hello! your Christmas Header is very lovely! You have really very white cats :o) so sweet! I send you a big hug from Switzerland, LISA LIBELLE

Frida sa...

Vilken fin terrin du har hittat och hästen är ju helt underbar. Du verkar ha tur med dina fynd du!
Kram Frida

Lotta sa...

Oj vilken lycka att hitta så mycket fint .
Gå inte vilse nu i dimman !
Kram/Lotta

LantlivsAnette sa...

Skrev en lång kommentar men den bara försvann...hmm..Ville bara säga att du har sååå himla fint !!
Kraaam Anette