onsdag 23 november 2011

Strålande tider....

Vilket underbart väder vi har här!!
Klarblå himmel och strålande sol och +13 grader! Hääärligt!!
Det är visserligen ner till -5 grader på nätterna, men vad gör det när dagarna är så ljuvliga!! :)
Okej, lite kallt att gå till jobbet på morgonen kl 5:00, men man blir klarvaken av promenaden!! hihi

På lördag ska jag på julfest. Eftersom Firman inte organiserar nån julfest i år (vi hade en familjedag istället), så fixade vi en egen för våran avd. Vi blir 70 personer!! Kuuul!!
Ingen julmat, men god mat och mycket dryck, lär det nog bli!! hihi

Ska därför till frissan imorgon och klippa håret ÄNNU kortare!! :0)
Är helt plötsligt såååå modig!! hihi



Visar lite från mitt inte helt färdigpyntade bo...






                                               Balkongdörren.
                          Fönstren i dörren kan man öppna!! Jättecharmigt!! :)








                                                Min fina nisse








                          I sovrummet pyntar jag nästan inget alls...
                  








                                    Ena damen har fått lite julstämning... :)








 Ser sååå mysigt ut när man tänder ljusslingorna... än så länge bara på prov... :0)




Det är så underbart att kolla era bloggar nu, jag får sååå mycket inspiration och nya ide'er av er!!
Ni alla har det så otroligt mysigt och jag blir lyrisk av bilderna från era vackra hem!!
                      
                                               PUSS PÅ ER!



 Önskar er en mysig onsdag!!



   Kraaaaam



Tina

18 kommentarer:

Tina sa...

Vilken häftig dörr!
Hos mig har det varit gråare än gråast idag, nu regnar det och blåser. Men snart lyser alla stjärnor upp, så himla kul!

kram

Emmas vita drömmar ♥ sa...

Så mycket fint du har, alltid inspirerande att titta in till dig. =)

kram kram

Lantliv i Norregård sa...

Hej!!
Tack för dina alltid så söta hälsningar:))
Superfina bilder!!

Kram Malin

I min vita värld sa...

Jättefint!! Du är en riktig mästerpysslare..;)
Skoj med lite "galej" i helgen!! Hoppas du får superskojsigt!

Jag har snart drivit mig själv till vansinne med allt omflyttande på saker...:D
Tror du man håller på att "loose it" snart, eller..??.;););)hihi

Ha det gott.
Massa kramar Anetthe

Vintage House sa...

Hej
så mysigt du har gjort det och härligt vackra detaljer, det blir inget julat i sovrummet här heller...
ha en en mysig fortsatt kväll
kram
sandra

Tini sa...

Så fint du har pyntat till advent :)
Ha en fin fortsättning på veckan!
kram Tini

Lovely-Memories sa...

Liebste Tina,

wenn ich könnte würde ich bei Dir einziehen!Ich liebe Dein Zuhause einfach...es passt ALLES und ist mit soviel Liebe und soviel Herzblut dekoriert...MEIN TRAUM VOM SHABBY CHIC der FIRSTCLASS

ganz viele liebe Momogrüße
und ich hoffe,wenn Du irgendwann vielleicht einmal in der Nähe bist,kommst Du uns besuchen und vielleicht machst Du dann aus unserem Haus SO EIN TRAUMZUHAUSE wie Deines ist

Alles Liebe
Momo
ps.nicht wieder rot werden,es ist ehrlich so gemeint und mir wichtig es zu sagen

Nellie sa...

Kul med fest! Hoppas att du får trevligt! Jag har fortfarande inte tagit fram något av adventspyntet. Har några hyacinter på bord o hyllor, och så har jag pyntat utomhus. Ska bara sätta ut några ljusslingor i granarna också. Må så gott!

Anneli sa...

Låter skoj med julfest!

Gillar din fina dörr med pyntet.
I mitt sovrum blir det bara stjärnor i fönstren, inget mer jul där inte.

Kram Anneli.

Pia sa...

Så fiffigt med dörren som har ett fönster som går att öppna! Det kallas för "vargdörr" iaf om det är en ytterdörr (wou, vilken kommenterare jag är, så här tio minuter efter att ha fått ögonen opp!).
Du har det sååå stämmningsfullt, att suck...!
Jahaa, damerna (torsorna och du) är på väg på fest!
Ha det så roligt och trevligt!

Kraaamaaar!!!

-Pia-

Fågel Blå sa...

Såååååååååååååååå fint du har det!!!!
Vilka fina donnor!
Ha en fin dag
Kram Kathrine

Hagbacken sa...

Ser sååå fint ut, som vanligt :)

Ny jättefin header också ser jag!

Kan du inte bjuda os på en bild i nya frillan? Om jag blinkar och fjäskar allt vad jag kan? <3 ;)

Ha en fortsatt bra dag, HÄR skiner solen IDAG med inte är det 13 plus inte...;)

Kram på dig!

Sallys hus sa...

Hallå där!
Oj så mycket fint du visar som vanligt!
så fin dörren är!
Vad underbart kul det låter med en så stor fest..;)
Jag ska klippa mig i morgon jag...;)
Dags att färga bort lite grått också.
Kram o ha en härlig fredag!
katarina

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Ja det är inte lätt och tjuva gran ens om man bor nära skogen, förstår att du gav upp. Kan nästan se framför mig när du tände belysningen på balkongen...hiihi.
Men så fint du pyntat inne, du har så fina saker.
Kramar
AnnaMaria

Arja sa...

Very very beautiful<3

Änglarnas hus sa...

Stämningsfullt i vareviga vrå!!

Kram sanne

Frida sa...

Hej Tina! Tack för din hälsning jag blev såå glad. Roligt att jag har hittat hit. Tittar gärna hit igen, tack för att du vill följa min blogg.
Kram Frida

Lantlivochloppis sa...

Fint du pyntar!
Hoppas du får en fin första advent!
Kram Ellen