onsdag 2 november 2011

Lugnt....

Först av allt vill jag tacka er mina söta, för era goa kommentarer!!
Det värmer såå och jag känner mig hedrad att ni tar er tid för att lämna en kommentar hos mig!
PUSS PÅ ER!!


Ja jag bor i en vacker liten stad (10 mil norr om Frankfurt), men den är heldöd..
Affärerna, de få som finns, stänger 12:30-14:00 och efter 18:00 fäller de upp trottoarerna här!!
Det är ju ingen som använder dem ändå!! hahaha
Det finns inte mycket att se här, förutom tornet och stuteriet som är turistattraktioner...




Kameran är tillbaks! Phuuu...!!! :0)


Går på halvfart nu,eftersom nattskiften gör en mosig...




                        Gjorde en "linjal"-bräda... Det jobbigaste och pilligaste jag gjort!!

                              Och mäta nåt med den kan man glömma!! hahaha 











                                      Ena skylten på plats i hallen








                                       Ännu en skylt på plats...









                                                         och en till.....



















                               Terrinen ser lite ensam ut där den står...
                        Måste nog se till att den får sällskap... hihi








                      Målade ena fönsterluckan grå och shabbade den,
                                        tyvärr syns det inte på bilden...







                       Varför blir alla bilder med blixt så grådassiga?????








                                                   Mina små sötisar!




 http://youtu.be/8JU_q3sdgII


 Hoppas ni har det bra mina goa!!


 Kramis




 

12 kommentarer:

I min vita värld sa...

Ännu mer fina skyltar...;) Blir ju så imponerad!!

Jaså...din stad är lite "död"...tur det!!! HIHI ;) Annars hade jag aldrig kunnat komma över avundsjukan...fniss;););)

Hoppas du får en riktigt fin kväll!!

Kramisar Anetthe

Wohnwohltaten sa...

Die Schilder sind klasse! Und Du hast eine eigene Telefonzentrale, klasse *g*.
Grüße in meine alte Heimat,
Catherin

Mimmie sa...

Hej,
har läst Din blog på "litet avstånd" ett tag nu och är helt fascinerad av vad Du åstadkommer. Njuter av varje bild Du delar med Dig av. Om Din stad är den jag tror börjar den med M och det finns en del att se även om den inte alltid är så aktiv. Hoppas Du fortsätter länge än med Ditt bloggande så att jag och alla andra kan njuta av Dina fynd.

Ha en fortsatt skön kväll.
Mimmie

Tini sa...

Dina skyltar är helt jättefina och linjalen var ju en superbra idé :)
Ha en fin fortsättning på veckan!
kram Tini

Pia sa...

SKRIIIIK, YYYYL, IIIIK, etc, etc!!!!! Linjalen är ju som den från folkskolan min (ja, före grundskolan kom till Finland, den sämsta efterapningen av Sverige, sa lärarna)!!!! Jag blir helt vansinning av att se på dina skyltar!!!

Och tänk, fast jag tycker jag pysslar och sysslar en hel del ibland, så har jag inte ännu heller kommit igång, med att måla sådana skyltar som du, för det ser sååååååå jobbigt ut!!!! Hur än jag vill!!!

Åh, jag kan inte fatta dig och ditt ork och tålamod!!!!

Kraamar!!!
-Pia-

Wohnklunker sa...

Hi Tina,
hast du die Messlatte selber gemacht? Toll!
Hatte ich schon lange mal vor aber immer wieder vergessen.
Mal schauen vielleicht bekomme ich das ja eines Tages hin ich habe ja jetzt eine Vorlage :-))

Lieben Gruß Viola

Rosor och Spetsar sa...

Vilken mysig och inspirerande blogg du har, skyltarna är jättefina och vilken kul ide.
Räknestickan är riktigt snygg.
Hit kikar jag gärna in igen
Kram
Annelie

Tina sa...

Linjalen är skitsnygg!
Du är en fena på det där..
Jag har vänner några mil väster om Frankfurt, i Kaiserslautern.

Ha det gott, kram

Gabriella sa...

du är ett proffs...det där kandu göra dig en liten " hacka" på =)förståratt det är pilligt..Jag vart så inspirerad av dig så nu håller jag på och pular med en skylt en stor sådan typ1.20ggr 1m..så det lär ta några dagar innan den är klar hihi. Ett litet tips tillbaks till dig-kolla om du hittar någon gammal overhead (ingen anv ju sådana nu då man har allt sådant på datorn)sen kan man skriva ut på overheadpapperoch förstora hur stort/litet man vill..detta är super enkelt också..kram på dig

white life© sa...

Du zeigst soooooo schöne Einblicke in dein Reich - ich bin begeistert. Die Messlatte ist toll und macht sich ganz sicher an vielen Stellen wunderbar!

Ich versuche übrigens immer, deinen Text ohne Übersetzer zu lesen und zu verstehen. Aber Schwedisch ist schwer, obwohl ich Plattdeutsch ganz gut verstehe. Vielleicht schaffe ich es ja irgendwann einmal, sogar selbst ein Wort zu sagen, ohne gleich als Deutsche erkannt zu werden? ;)

Ganz liebe Grüße und genieß den 2. Teil der Woche

Tine

Hagbacken sa...

Förstår att det var pillrigt med linjalen, men det blev ju såå fint- precis som de andra skyltarna!

och dina missar...vill ha! ;)

Mina blixt-bilder blir jag heller aldrig nöjd med :( ...fast vet inte om jag blir nöjd med många bilder alls egentligen? :// jag ser då inga fel på dina, ser hur fina ut som helst!

Hoppas du har det bra trots alla dina nätter!

Kram!

Lovely-Memories sa...

Deine beiden Katzen sind sooo süß...

es ist alles einfach ein Traum bei Dir

alles Liebe
Momo