lördag 5 november 2011

Lite nytt och lite nött...

I morse nåja, kl 10 kom jag in i vardagsrummet och fick nästan slag!!
En död huvudlös fågel låg under bordet, vita mattan blodig och fjädrar i hela jäkla vardagsrummet!!
En stolt katt tittade upp på mig... suck
Huvudet har jag letat förgäves efter... urrrk bläää

Igår gjorde jag en tur till grannstaden.
Kattmat (för 1 mån) och några skruvar stod på inköpslistan. Men som vanligt blev det lite mer än så...
Hittade sååå mycket fint julpynt... (och billigt!) så det fick följa med en hel del! hihi
Det kliar i fingrarna att börja pynta lite, MEN.... jag väntar!
Sakerna får ligga kvar i påsarna ett tag till..
Måste åka dit igen, för de hade såå mycket fint... vill ha lite till ...hihi

Vi har underbart väder, strålande sol och +18 grader, så man har lite svårt att tro att det snart är advent.

Fyndade lite idag... igen! :0)






      Några jumbokottar, gamla pepparkaksformar, 2 tesilar, 2 gamla påslakanset,
        en gammal emaljpotta och en stor pappburk/behållare och en liten trälåda

















                      Behållaren är såå läcker! Den ska få lite mer text av mig...
                                    Tänkte ställa granris i den till jul..








     De här ska få en omgång med färg.. fast med det lilla vagnshjulet är jag osäker...








             Kälken är söt och blir nog fin när den fått en omgång vit färg. :)







                          Delar av påslakanseten fick ta plats på sängen/soffan.
                            Tillsammans med pälsplädarna, ser det lite juligt ut...
 Kan inte ha för mycket kuddar eller täcken här,  pga fuktigheten som kommer....








                                                En bräda som är klar...









        Ett textprojekt som jag håller på med. Denna gång blir den stooooor. :0)

          * Jag målar och fotar nästan allt på balkongen, där är det bästa ljuset *



Ska mysa med film ikväll + äppelsmulpaj med vaniljsås.. mumsss
I morgon kväll börjar ytterligare 1 vecka nattskift...


Ha en underbar fortsättning på helgen mina goa!! ❤



Tackar ödmjukast för era goa kommentarer!
Och så hälsar jag mina nya följare  ❤-ligt välkomna till min lilla blogg


Kramis

21 kommentarer:

Dorthe ♥ sa...

Vilken LJUVLIG blogg!!! Hoppas att det är okej, att jag länkar till dig!

Hälsningar Dorthe

Tini sa...

Det blev fint med det röd-rutiga i soffan! Skall bli roligt att se hurudan text det blir på din nya tavla :)
Ha en fin fortsättning på helgen!
kram Tini

Tina sa...

Gillar dina saker du hittar, det är svårt att låta bli! Granriset kommer att bli hur snyggt som helst där i.
Fågelstackaren var ingen vidare historia..ysch o fy!

Kram på dig o ha en fin söndag

I min vita värld sa...

Tack min goa vän för din stärkande hälsning!!
Blir så glad av fina människor.

HAHAHA...hur går det med den huvudlösa fågeln??? Ska bli riktigt spännande att höra om skallen dyker upp eller om dina juveler fått sig ett härligt skrovmål...;););)Tur man inte är katt du...!!!;)
Idag ska barnen skjutsas till sin far och sen blir det söndagsmys!

Kramar Anetthe

vitaspets sa...

Vilken fin blogg jag har hittat kommar att titta in igen . Ha en fin söndag Kram Karina

LantlivsAnette sa...

Ohhhh...vad mycket fint du hittar hela tiden !! Så mysigt och fint du har det..
Kraaam Anette

Emmas vita drömmar ♥ sa...

Hej fina Tina!
Usch, det där med fågeln låter nästan som en scen som hämtad från Gudfadern... =O Läskigt!!!

Är så avis på dina loppisfynd, så mycket fint du hittat. =)

Kram Emma

Anneli sa...

Sorgligt med den stackars fågeln!
Vilken syn för dig......

Underbara saker du fyndat som vanligt.
Jag var i Köpenhamn i helgen och fyndade "jumbokottar och bara läääängtar tills jag kan pynta med dem...

Kram Anneli.

Pia sa...

Fy f*n så jag blev skrämd - inte kom jag genast ihåg att du har kattor!!! Trodde du hade haft besök av någon från en mysrysare... Jo, och sen läste jag att du har filmkväll med äppelMUSpaj! Uh!

Men jisses dina fynd! Är det inte meningen att inpireras av varandra, men nej, när man läser din blogg sjunker modet i botten! ;)
Du hittar så otroligt fina saker och vad har du nu på gång för textning??? Ååh, om jag själv fick något till stånd! Blir och vänta ( ja, trots allt) vad som komma skall ur dina flinka fingrar!!!!

Önskar dig en häärlig vecka!
Kraaamisar!

-Pia-

Arja sa...

Trevlig vecka❤

Sallys hus sa...

Heeeej vääännen!
Har inte hunnit blogga så mycket de senaste 2 veckorna men försökte skriva till dig i början på veckan men då bråkade bara blogger...grrr..
Hur som helst...man blir ju alldeles knäckt av allt fint du hittar....den där tunnan med granris i kommer bli heeeelt underbar..;) Det lilla bakbordet är ju också en sån där viil haaaa sak. Jag gillar din lilla byrå med siffrorna mycket....och staden där du bor!!!!!!!!!!!!
Men hjäääälp såååååå mysigt!!
Jag vill åka dit direkt. Gå där på de mysiga gatorna, sitta på pubarna och titta på sagoslottet...ååååå såååå fiiiint!!
Katterna är ju så fina men jag förstår att man inte tycker det just i det ögonblicket då man letar efter ett fågelhuvud...huuu...ryser..
En av våra katter tog en ekorre tidigare i höst....huuu...jag grät och hade nog nästan kunnat vrida nacken av den lymeln...
Ha en fin ny vecka!
Kram Katarina

Lotta sa...

Oj så mycket fint du hittar jämt . Man kanske ska ta en tur over there där det inte är lika utloppat än ;-)

Kraam/Lotta

Anna-Lena, Drömmar av silver sa...

Usch så läskigt! Förstår att det måste känts otäckt.

Du fyndar och fyndar, vilka loppisar det finns i din närhet. De stora kottarna var jättefina, har du plockat dem själv?

Byttan kommer att bli så fin med lite granris i.

Det ska bli spännande att få se den stora skylten.

Ha nu en fin arbetsvecka!

Kram Anna-Lena♥

Solveig (Svingenslillehus) sa...

ohhhh... du finner såååååå masse flott du!!! Herlige detaljer og fine bilder!

Ha en god kveld!
Klemmer til deg!

Änglarnas hus sa...

Hallojsan!!

Men vad fuskigt!! 18 grader varmt!! Gilolas :)

Ja du snart har vi advent här och årets mysigatse tid börjar..längtar jag med :)

Fin, fina fynd du gjort...Igen!! ;)

Må så gott!! Kramis Sanne

Hagbacken sa...

Turfia! Jag läste detta inlägg såklart redan samma dag du gjort det..men kommenterade aldrig..men fick sen dåligt samvete då du skrev att du inte hann kommentera alla mina inlägg...det behöver du inte heller TOKA..är ju bara jätteglad att du tittar in :)

Nu då jag ser inlägget igen så ser jag ju att mina jul-hissgardiner ser precis ut som tyget du visar...och ditt blev ju så fint..kanske blir bra ändå då? :)

Kram på dig och hoppas du har det bra..nu är det väl snart slut på dina alla nätter som du skrev? hoppas du får vara lite ledig då...

Kram på dig!

Norr om Köpenhamn sa...

Juligt var det här :o) Visst längtar man nu? I år ska min jul bli lite rödare, brukar annars ha en väldigt vit jul. Men känner lite för det där traditionella i år :o)
Jättefina saker du har hittat som alltid. Vi kanske skulle ta o byta loppeställen ett tag...är väldigt nyfiken på dina ;o)

Hoppas helgen din bjuder på mer fynd och mycket mys!!
Kram vännen
Ulrika

Kreoline sa...

Hei Tina, takk for dine fine kommentarer. Så nydelig hjem du har, så mye vakkert. Herlige katter du har. Ønsker deg en fin helg, klem fra Mona.

Hulda sa...

Så mye fint du har funnet brukt. Likte den dunken som du skal ha grankvister i. Det kommer til å bli SÅ fint!

Lantlivochloppis sa...

Vilka fina fynd! Gullig den lilla kälken var :)
Va roligt att du blev inspirerad!
Känns att vi går mot jul, det är ett ständigt sug i pysseltarmen ;)
Ha nu en fin helg!
Kram Ellen

LOPPISLIV sa...

Hejsan! Ohhh så många fina fynd du gjort. Fin helg önskar jag dig. Kramen Paula