lördag 19 november 2011

Ger upp...

Nu ger jag upp letandet efter en liten gran, lärkträdskvistar och kottar...
Jag hittar inget!! snyft...
Det finns en underbar skog här, men den är lite för långt bort (har ju varken körkort el bil) och där VET jag att det finns, men....

Vi har underbart vårväder här!! Solsken och +12 grader!! Hääärligt!! :0)

Var i min loppisaffär och kom hem TOMHÄNT!!!
Alltså DET har aldrig hänt mig förut!!hahaha

Däremot har jag ropat in 2 underbara saker på ebay!! HURRAAAAA!!


Började pynta igår och nu är det ingen hejd på det längre!! hihi
Det är sååå kul!!
Hängde upp nya ljusslingor på balkongen, var sååå nöjd.
Sen tände jag de (på prov) på kvällen OCH FICK EN CHOCK!!!
Det var som 1 miljon Watt!!! Helvete vad ljust det var!!
Ingen stämning alls bara som om SOLEN EXPLODERAT på balkongen!!!! hahahaha
Sååå idag var det bara att plocka ner dem. Får nöja mig med 1 ljusslinga... :0)
Ska prova lite senare... hinner kanske få med bilder här

Har varit en ansträngd och jobbig vecka på jobbet, var ensam med våra nya och relativt nya jobbarkompisar.
Höll på att kosta mig 8 fingrar!! Skakade i hela kroppen av skräck-chock!!
och tjejen (som knappt förstår tyska) bara fnissade....Grrrrrrr!!!

Har haft ledigt sen i torsdags kväll och bara njutit av lugnet.. :)

                             Brevbäraren väckte mig idag, men det gjorde inget,
                                för han hade ett efterlängtat paket åt mig!! :)


                                                   En 3-liters smörvisp!!!
                                                    Fynd på ebay :)









                                                Den är väldigt stooor!! :)
                                         Tycker den är såååå fin!!









       Igår kväll  lyckades jag ropa in den här kulramen (47x30 cm), relativt billigt..
                     Är så förtjust i den och hoppas den är så fin som på bilden!!
                                                  (Bilden är från ebay)









                                            Min fina trumpet på plats









                  Får nöja mig med den här lilla fjuttiga granen från förra året...
                    inte mycket, men jag är glad att jag har nån överhuvudtaget!! :)









                                       Ena burken som jag gett text..
                                        tycker den blev såå charmig!!









                                       Juldekorerat på balkongen
                           Ser naturligtvis bättre ut när ljusslingan lyser....







                          och ser ännu bättre ut när det är mörkt ute... :0)
                             Lyser än så länge bara på prov... Lääängtar...










                                              Kan förbättras... ;)









                             Så här blev pappbehållaren med granris i..
                                     Står än så länge ute på balkongen










                             med ny fin text blev den så snygg!! :) Me like!!










                             





























                            Blir nog jättefint när det är klart... :0)



 I morgon går pyntandet vidare... :0)

Fick tips om en länk: 25 sätt att knyta en schal.
Bra och för mig några nya ide'er! Klicka HÄR


Önskar er en mysig lördagkväll och en underbar söndag!!


Tack för era goa kommentarer, det är så härligt att läsa dem!! :)
Och mina nya följare önskar jag  ligt välkomna till min lilla blog!



Kramis

19 kommentarer:

I min vita värld sa...

Halloj vännen! Vilken otur med diverse skogsattiraljer som uteblev!!
Jag var och plockade mossa och 2 små dikesgranar idag. Hem och fixade adventsstaken...efter 2 timmars tjurigt och missnöjt stirrande på den...åkte mossan ut igen!!! Fick f-n inte till det...;) Såg ut som ren skit...ärligt talat!! Hahahaha......
Nåja bara att bita i det sura äpplet och se sanningen i vitögat...jag får nog hålla mig till mina "risbuskar".

Du visar alltid så fina bilder!!
Ha en härlig lördagkväll nu!!

Kramisar Anetthe

Tini sa...

Så du har hunnit med mycket och gjort fina fynd på ebay :) Dina burkar med text på blev oxå jättefina :))
Ha en riktigt skön fortsättning på helgen!
kram Tini

Tina sa...

Du har pyntat och fixat jättefint!
Burkarna med text är helt suveräna, riktigt snygga.
Ska kolla sjaltipsen nu...

kram o trevlig kväll på dig!

Rosvikslyckan sa...

wow, vad du har hunnit med. Jättemysigt! som ett härligt vinterland att sitta och mysa i.

kram

Deb sa...

I love it. It is all so festive. Love the skates hanging.

Lovely-Memories sa...

Liebe Tina,

wieder sooo wundervolle traumhaft schöne Bilder...wieder würde ich am liebsten alles aus den Bildern entführen...Deine Terasse ist sooo traumhaft ...und in dem weihnachtlichen Kleid ein Traum..

ich weiß schon garnicht mehr wie ich meine Eindrücke beschreiben soll...
es unsagbar schön bei Dir!!!


eben ein Weihnachtsmärchen!!!

Alles Liebe

Momo

Norr om Köpenhamn sa...

Gokväll vännen,
Åååååh vad du har julpysslat och fixat fint :o) Nej, jag kommer inte att kunna hålla mig till torsdag när jag har ledig dag, måste börja redan imorgon ;o) Det kliar i fingrarna efter adventspyssel....
Apropå fingrar, så himmel...vilken tur att du inte misste dina. Det låter som ett farligt jobb du har!

Förstår din tvekan inför hemflytten, många tankar och så. Jag har själv bott i Belgien i tre år och det var kluvet att flytta hem. Men man vill vara nära de sina. Du kommer med all säkerhet att hitta ett jobb och ett nytt fint boende. Med allt det fina pyssel du gör, så finns det kanske en framtid i det också :o)

Ha en fortsatt mysig helg i din mysiga julpimpade lya :o)
Stor kram
Ulrika

Pia sa...

Åååååh, du din...!!!! Så underbara saker du ropat in och så ljuuvlig din balkong ser ut i sin viter/julskrud!!!
Hördu, jag har i dag gått i kors och tvärs i skogen på jakt efter en liten gran, men nix. Jo, EN gran hittade jag, en riktigt liten, men alla de övriga var redan för stora, 50cm eller större! Hur blir granar till, om det inte finns ett babyskede alls???? Har sökt varje höst...!

Hjälp, mannen SKRIKER åt mig att duka bordet..Ja, det är han som lagar maten i vårt hushåll...

Hörs igen ;)!!!

Kraaaamar!
-Pia-

Anneli sa...

Kikar in hos dig och får härlig inspiration , precis som vanligt!
Tack!!!!!

Dina burkar blev ju suveränt fina, vad för slags material är de i?
Plåt, papper.....

Hemskt med dina fingrar....farligt med nybörjare.
Bäst att vara på sin vakt.

Kram Anneli.

gamla skolan sa...

Men så fint du har gjort det !!! Ser så mysigt ut ! Idag har jag varit och dragit upp några små granar , som jag har satt i stora glasburkar ,visar på bloggen sen :)
Kramar // Susanne ♥

Tina sa...

Du är ju så go!
Stjärnan är superlätt att göra, ta tio pinnar, lägg dem två och två omlott i ett stjärnmönster, bind hårt runt ändarna på pinnarna- klart! De små sitter fast av trycket, tänkte använda limpistolen men det behövs inte..

KRAM

Sussi sa...

Som vanligt jättefina bilder och så mysigt du har gjort på din balkong!
Kram Sussi

Vit, vitare, vitast sa...

Som vanligt jättefina bilder och så mysigt du har gjort på din balkong!
Kram Sussi

Vit, vitare, vitast sa...

Oj det blev visst två kommentarer, sorry ;)

Sari sa...

Fint & mysigt du har gjort vännen, kram

Bellevuegård sa...

Så fina grejor du har fyndat! Den där kulramen hade gärna fått flytta in hos mig....

Kram Linda

Hagbacken sa...

Stackars dig! Här har du en till utan bil och körkort :( Så jag vet hur det känns...i år fick jag då hjälp turligt nog ;) Men du lyckas ju skapa sådan julstämning ändå! Ser hur mysigt ut som helst på balkongen! Man vill ju gärna ta sig en lur där :/

Superfina fynd från ebay, spec kulramen ;)

Och du- var rädd om dina flinka fingrar nu ;)

Kram Linda

Solveig (Svingenslillehus) sa...

Hei på deg du gode!
Ååå jeg må også komme meg ut å finne gran, mose og kongler!! ;)
Herlig funn du hart funnet!
Du har så masse fint!

Ha en nydelig dag!
Klemmer

Sallys hus sa...

Hej TIna!
Tack för din gulliga kommentar! Den värmde...
Men fy så hemskt med fingrarna...jag blev helt stum när jag läste att den nya tjejen bara fnissade...??? Hon måste ha en skruv lös...:( Skönt att du fick vara lite ledig sen. Inte för att jag förstår riktigt vad som hände men det låter otäckt.
Himmel så fint du har på din balkong. Där skulle jag gärna sitta invirad i en filt med en mugg glögg...;)
Å alla fina saker du köper...ojoj...och den där burken du satt text på...oj va du där duktig!
Ha en fin dag!
kram Katarina