lördag 26 november 2011

Det drar kallt nu...

Var ju hos frissan i torsdags och nu drar det som fasiken i nacken!!
Har inte haft så kort hår sen jag var liten och mormor band fast mig i köksstolen! Blev tvångsklippt!!
Och alltid superkort!! Jag storjöt varenda gång, för jag var den enda flickan som hade kort hår. Alla andra hade fint långt hår och var såå söta!! Jag såg ut som en kille och skämdes så otroligt...
Jag svor att aldrig mer i mitt liv ha så kort hår... men men... :)

Jag gick till frissan med en bild i huvudet och kom ut med en helt annan på huvudet!! Suck...
Blev VÄLDIGT kort!!! Och inte så som jag velat haft det, men det växer ju ut och man vänjer sig vid det mesta..
Ja idag är det dags för våran julfest och har tonat håret med Henna, det enda jag tål nuförtiden!
Färgade håret för några år sen och fick en allergichock!
Jag såg ut som en mutant!! Hela ansiktet svullnade upp som en ballong och jag kunde knappt öppna ögonen!! Blev akuten och kortison och dropp!!
Visar bilder längre ner..


Idag kom min kulram och den är sååå fin!! :0)
Blir ingen loppis idag, har inte tid.
Julfesten börjar kl 18 och det är ju lite att fixa innan.. hihi
Ska dyka ner i badkaret nu och sen blir det styling...

Var i närmsta storstad igår och shoppade!!
Det blev litegrann...:0) Men inte det jag var ute efter!! hahaha




                                        Den här frisyren ville jag ha!!






                                             Så här blev det.....
                                  Nåja, min lugg är längre och sidorna oxå...




                                         och jag kan göra så här oxå..




                                       Allergichocken..... huuuu






                                                          Shoppingen




                                       Hittade ett par ursnygga kängor






                                   Kunde inte motstå den här jackan







                                        Den här fick oxå följa med
                                    + ett större antal halsdukar/sjalar... :0)





                                                        En mössa.. 
                              fast jag tvivlar på att det blir sååå kallt här... hihi






                             Min fina kulram!!! Den är såå underbar!! och stooor!!








                  Är mycket för dessa girlander. De ger ett så mysigt sken...
                              Ser ni ena katten högst uppe till vänster?? :0)








                                   Väldigt lite pynt i sovrummet









                                               Vardagsrummet















                                    Fyllde barnvagnen med kulor...









                                       Mina ljus på bordet








              Min tänkta outfit för i kväll.... (stövlarna glänser inte i verkligheten)
                              Fast det kanske blir klänning istället... vi får se.. :0)





Imorgon blir det julmarknad!!
Och kanske en tur till loppisaffären, som har öppet!! hihi



Önskar er en mysig lördag!!


Kraaam


Tina

10 kommentarer:

Lovely-Memories sa...

Liebe Tina,

da bin ich wieder
in meinem Traumzuhause zu Gast und möchte mich wieder einmal mehr,so in Dein Wohnzimmer,Deine Küche..Deinen Flur hineinträumen

ich liebe Deine Bilder so sehr und freue mich über jeden neuen Post

Die Kurzhaarfrisuren sind alle sehr pfiffig..aber,Du bist doch selbst so eine Hübsche Frau,warum zeigst Du dann Bilder von anderen und nicht eines von Dir..das würde uns bestimmt noch vieeel besser gefallen :)

so eine allergische Reaktion wie auf den Bildern zu sehen ist ganz schrecklich.ich hatte etwas ähnliches vor ca 10Jahre ..zum Glück ist es wieder weg gegangen aber es sah schrecklich aus...wie ein Monster :(

Dein Outfit ist einfach klasse!!!

ich sende Dir ganz viele liebe Grüße und wünsche Dir auf diesem Wege für morgen einen wunderschönen 1 Advent

Alles Liebe

Momo
PS
Deine beiden Katzen habe ich entdeckt :)
die sind zuckersüß

I min vita värld sa...

Huga...vad hemskt med allergichock!!!!
Tur att det gick bra till slut!

Det var inte klokt vad du shoppat...en massa fint har du hittat! Du ser ut att ha så attans mysigt hemma hos dig...;)

Du får se till att svida i ordning dig nu...och ha en himla kul kväll!
Blir pännande att höra (eller kanske läsa...hihi)om dina strapatser sen..

Ha det riktigt fint nu..och en riktigt fin 1:a advent önskar jag dig!!
Må så gott, och var rädd om dig!
Kraaaam Anetthe

Tini sa...

Håret är säkert riktigt snyggt! Ljuvliga kläder har du oxå shoppat och ditt hem är så fint :)
Önskar dig en riktigt trevlig fest och första advent!
kram Tini

Tini sa...

Håret är säkert riktigt snyggt! Ljuvliga kläder har du oxå shoppat och ditt hem är så fint :)
Önskar dig en riktigt trevlig fest och första advent!
kram Tini

Pia sa...

Åååh, om det är så kort som på Mia Farrow (?) så är det nog sk*****t snyggt!!!!!!
Men himmel så fruktansvärt med den där shocken! Det gäller väl att vara extra försiktig med allt möjligt nu?

Din outfit är rock-and-roll!!!
Ha det sååå roligt på festen!
Kraamar!
-Pia-

Hagbacken sa...

Wow så snygg du ska bli! Och vilka fina kläder/skor du hittat! Din frusyr ser ju kanonfin ut, men vill fortf se den på DIG ju ;)

Men allergi-chocken,,,fy...stackars dig! Nu ringde visst telefonen...

Kram på dig!

Emmas vita drömmar ♥ sa...

Jag är säker på att du är supersnygg i din nya korta frisyr! Din stackare, den där allergichocken såg illa ut, tur ändå att det inte gick värre.
Önskar dig en härlig julfest och en fin första advent!

kram kram

Pssst... tack för all härlig inspiration du alltid bjuder på, så mysigt att kika in till dig!

Norr om Köpenhamn sa...

Du är säkert jättesnygg i håret, bara lite ovan ;o) Jag borde definitivt bege mig till frisören, men när man har långt hår så är det så lätt att bara svänga upp det i en svans. Frågade maken häromdagen om det var ok om jag blev brunett ett tag, har aldrig provat. Har var lite misstänksam till det ;o) Får väl se hur jag gör!
Så julefint du har gjort det hos dig. Ser stämningsfullt ut!

Hoppas att julfesten var kul och att du fortsätter o njuter adventshelgen....
Kram söta
Ulrika

Fågel Blå sa...

Hej åhhh så fin du blev! görsnyggt!
Och så fina bilder du visar från ditt underbara hem!
Hoppas du får en fin 1 advent!
Kramar Kathrine

Tina sa...

Ibland är det så svårt att vänja sig till kort hår, men du ser säkert riktigt fin ut! Din stil på kläder är riktigt bra, så då litar jag på att håret är det med..
Kulramen är superkanonfin!

Ha en fin adventshelg, KRAM