söndag 27 november 2011

Dagen efter... :)

            


             Först av allt önskar jag er alla en mysig 1:a advent!

                                           (Glömt att köpa nya ljus)


Ja så här dagen efter mår jag bra, även om det åt och dracks i mängder!!
Det dracks mer än det åts kan jag säga!! hihi
Det var en lyckad kväll/natt och det skrattades otroligt mycket!!
Fick så mycket komplimanger om min nya frisyr! :0)
Men jag är glad att det bara är julfest 1 gång om året!!
Man är ju inga 20 år längre... hehe
Kom hem kl 4 och vaknade kl 9. Är sååå trött...

Gick ner på stan för att besöka julmarknaden... men det var naturligtvis ingen... suck
Den är bara på lördagar här i min lilla stad, så det var bara att gå hem igen..
Men det var skönt med en promenad i solskenet!

Nu har jag ätit gott och är ännu tröttare...







                                                            Köket
                             Kan inte låta bli att hänga upp girlanger.. hihi







                              Ett hörn i köket, jag nog inte visat förut...
                                            sladdar överallt... suck







                                        Vardagsrummet i dagsljus....









                                               och i kvällskrud....









                                        Ett hörn i genomgångsrummet...





























                                                   Balkongen





                   Min kamera vill inte så gärna fota i mörker.... suck




                 Det blir suddigt hur jag än gör.. har provat alla inställningar.... snyft..








                                         Härlig bild tycker jag! :0)








                          Så, inga hemligheter mer, här är jag genom åren.... :0)
                                            Ser lite sur ut på sista bilden. :0)


Så nu vet ni med vilken "kärring"  ni har att göra med! hahaha
Måste tillägga att kortet där jag är 50 togs av en riktig fotograf! :0)

Nu blir det film
och imorgon ska jag shoppa lite till, har nämligen ledigt... hihi


Ha en underbar adventskväll mina goa!



 Kramis


Tina

17 kommentarer:

Sallys hus sa...

Hej hej tina!
Ååå du har så himlans mysigt!
Kul att få se rummen både i dagsljus och i kvällssken..
Va kul att festen blev lyckad. Det känns ju lixom lite bättre att vara trött dagen efter så..;)
Va roligt med bilderna...Tycker du ser ut som en modell på alla bilderna...
Kram o ha en mysig kväll nu
Katarina

Tina sa...

Hallå där snygging!
Så himla kul att få se en bild av dig, din frisyr passar dig utmärkt!
Du har gjort det mycket juligt och mysigt där hemma, lite som att kika in i sagans glittrande vita värld!!

Adventskram till dig

Lovely-Memories sa...

Liebe Tina

Du hast es gemacht...Du hast uns Bilder von Dir gezeigt und sie sind sooo schön...ich habe doch schon gesagt,das Du so eine hübsche Frau bist :)DANKESCHÖN für die wunderschönen Bilder
und Dein Zuhause..es ist *immer immer immer*wie im Märchen

alles Liebe und einen schönen 1 Advent

Momo

Siren sa...

Hei Tina, man må lime figurene til lokket, jeg brukte bare vanlig teip. Så helte jeg sukker nedi glasset, skrudde igjen lokket, og snudde glasset.

Så flott blogg du har! En fin 1. søndag i advent ønskes deg! :)

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Ett riktigt bra kalas ska man känna av dagen efter, och jag förstår att din frisyr gick hem, jättesnyggt! Roligt att du gjort en fotokavalkad. Och fin adventsstämning med kransar och girlang. Här blåser det så det känns otäckt nu.
Adventskram
AnnaMaria

I min vita värld sa...

Vad otroligt kul att se dig...;) Nu känner man ju pressen...kan ju inte sitta här och gömma sig längre liksom...:D hihi... Fast förresten jag HATAR att vara med på kort så det lär dröja...fniss;)
Härligt att va ledig imorgon också!

Ha det så mysigt!
Kraaamisar Anetthe

LOPPISLIV sa...

Halloj där, så mycket fina saker du har, soppterrinerna på hyllan fångade mitt öga direkt...hhiiii och hyllan är ju hur charmig som helst med de små köpmannadisken undertill med alla söta lådor.
Härlig fotokavalkad du bjöd på, fin frisyr på söta dig.

Ha nu en toppenfin adventskväll.
Kraaaam Paula

Mina Vita Ting sa...

Vilka ljuvliga bilder ,så fint du har det ,och vad vacker du är
Kramis

LOPPISLIV sa...

de små söta lådorna på köpmannadisken skulle de stå och inte "de små köpmannadisken" ja ibland skriver man för fort...fniss //Paula

Deb sa...

Love the white cupboard, Tina. It looks beautiful all dolled up for Christmas. Hugs, Deb=^..^=x4 Canada

Solveig (Svingenslillehus) sa...

Hei Tina!
Herlige bilder du deler med oss! Nydelig stemning og så masse flott!!

Herlig å se bilder av deg :)
Virker som en skjønn dame!

Ha en fin ny uke!
Klemmer

Arja sa...

God första advent<3

Kram Arja

Hagbacken sa...

Haha jag fick som jag ville till slut ;) JÄTTESNYGGT-VERKLIGEN! Både nu och då :)

Och det ser så mysigt ut-alltid- hemma hos dig!

Hoppas du får en skön ledig dag!

Kram Linda

Pia sa...

Suck... Jag kan inte hitta ord. Det är ingen skillnad visar du hur suddiga bilder som hellst, så avspeglas den underbara stämningen du har i ditt hem! Det är ju rena medicinen att bo i ett så vacker them, så en liten "dagen efter" känsla går säkert snabbt över...

Men vad du har ett tjockt hår! Här sitter jag och funderar åt vilket håll jag skall kamma mina tre st. hårstrån! Och så har du en hals lik en svan! Mitt huvud sitter fast i axlarna! Så nog blev jag sååå "uppmuntrad" av ditt inlägg. GRRR!

Att du är (över) 50? HA-HAA! Tro den som vill!

Nu får jag önska dig en riktigt trevlig vecka!!!

Kraaamisar!
-Pia-

Sofia sa...

Hejsan, kikar in här för första gången! Så mycket mysigt du har.
Ha det gott, kram Sofia

lille weiß sa...

Liebe Tina,
lieben Dank für Deinen Kommentar!
Bei Dir sieht es auch *traumhaft* aus.Sehr schöne Weihnachtsdeko!

Hab noch eine schöne Adventszeit

Lieben Gruß
Wiebke

gamla skolan sa...

Åh ! Så fint och mysigt du har pyntat överallt !! Fint med girlanger !
Kul att se bilder på dig , genom åren , du är ju en riktig skönhet !
Kramar // Susanne ♥
ps tack för alla dina gulliga kommentarer hos mig :)