onsdag 19 oktober 2011

Snyft...

Min nya kamera fungerar inte mer och är nu på väg till reparation ev byte +
att min HD-reciever inte heller fungerar riktigt!!
Tja en olycka kommer ju sällan ensam...

Har hållt på med en skylt i dagar.. men nu är den färdig och jag är sååå nöjd!! :)

"Hittade" en underbar oversea-resväska i "min" loppisaffär i lördags!
kanske inte såå billig, men i topskick, så den var tvungen att följa med.
Nåja, än så länge står den kvar i affären, har ingen plats för den... men den ska med till Sverige sen, om jag så ska bära hem den på ryggen!! hahaha

LINDA , raring, nej jag säljer inte brädorna. Åtminstone inte så länge jag bor här i Tyskland! Frakten kostar alldeles för mycket, eftersom de är så långa!! Så du får antingen göra såna själv, eller vänta tills jag flyttat hem! :0) Sorry, vännen!

Har även fått förfrågningar på mina Madamer. Jag får tydligen köpa upp ett lager och ta med i flytten till Sverige, :0)
För att skicka såna stora saker härifrån kan/vill man inte betala, tro mig!!
Ibland kan man få tag på dem rätt  "billigt", vi får se vad jag kan få ihop tills flytten. hihi
Nu dröjer ju flytten åtminstone 1 år... Men den som väntar på nåt gott....

Tur att jag hann ta lite bilder innan min kamera gav upp.
Det blir lite repriser, har inte så mycket att visa mer, eftersom lägenheten, trots dagliga böner, inte blir större!! hahaha
Och jag inte får rum med så mycket mer "nytt"!  snyft
Måste ju oxå spara till flytten hem!! ))






                           Skylten som tagit ett par dagar att göra!!
                             Inspirerad av de skyltar som florerar nu...










                           Tog en gammal plåtskylt, målade den svart,
                      förde över texten på samma sätt som med brädorna
        Köpte vit tuschpenna och textade den, sen slipade jag lite här och där...... 
                                                     Jättenöjd!!! :0)









                                   Oversea-trunken som jag köpte!










                                              Den är i ett topskick!!










                           Den lilla barn-resväskan fick oxå följa med... hihi


































                            Äääääntligen damp JDL ner i brevlådan!!
                   Och samtidigt kom nya numret av Lantliv oxå!! LYCKA!! :)
                           Så nu kan jag drömma ett tag igen.... :)








 Skåpet/bänken som nu är färdig och står på plats, på balkongen! Jag är helnöjd!








Kom på att klockan blir förstörd när det regnar, så den fick flytta ner på golvet....
              Blev jättebra med fönsterluckorna där! Skyddar lite från insyn oxå...








                                           Katterna myser...








         Eftersom bänken nu står på balkongen, fick det här lilla bordet flytta in....
                                                Blev lite trångt, men....:)









 Gillar det här lilla bordet, så det var tvungen att få plats nånstans!! hahaha




















                                 Värmeljusförråden är fyllda!!  I korgarna... hihi










                                 Printern har jag gömt under en sydd kjol....
                                  Solen sken så ljuvligt!! Skylten står på tork...

















































                                                  SAFTIG   FANTATÅRTA!

RECEPT:  
(alla mått inom parenteserna är för tyska förhållanden)

5 Ägg
3 dl Socker (300g)
3,5 dl Mjöl (350g)
12 tsk Vaniljsocker (6 päckchen)
4 tsk Bakpulver (1 päckchen)
1 dl Matolja (100 ml)
2 dl Fanta (200 ml)
2 stora burkar Persikor (2x850 g )
6 dl Vispgrädde (600 g)
5 dl Creme fraiche (500 g)
(i Tyskland 3 päckchen Sahnesteif)
ev Kanel

1. Ställ ugnen på 175 grader.
2. Smöra bakpapper och lägg i en bakplåt med höga kanter.

3. Vispa ägg, socker och 2 tsk vaniljsocker pösigt.
4. Blanda ner mjöl, bakpulver, olja och fanta.
5. Häll smeten på det smörade bakpappret och grädda i ca 25 minuter.
6. Låt tårtbottnen kallna.

7. Skär persikorna i små bitar.
8. Vispa grädden och häll i 6 tsk vaniljsocker. (i Tyskland även Sahnesteif)
9. Rör ihop Creme fraichen med 4 tsk vaniljsocker.
10. Blanda ihop detta med grädden och persikobitarna.
11. Stryk blandnigen på den kalla tårtbotten och strö ev kanel över!!

Och nu, ät och njuuuuut!!! :0)
Visseligen en riktig  KALORIBOMB, men bara sååå läcker!!



Så, nu ska jag göra pannkakor! mums....


Ha en fin vecka... snart är det helg igen!! :)



Kramis

21 kommentarer:

I min vita värld sa...

Hallå gumman!! GUUUUUD vad du är duktig på skyltar!! Den är ju ljuvligt gudomligt fantastisk!! Du är kanonbra på det där ju!!

Och ditt hem sen...awwg...såååå fint!!

Önskar dig en underbar dag!!

Massa kramisar och tack för alla goa kommentarer du lämnar hos mig!!
Ha de´´!! Anetthe

Anki sa...

Heeej!
Du har så mysigt vet du, å skylten är ju helt superb!
Jag skulle gärna flytta hem till dig, du kanske har en liiiiten vrå, hihi!
Madamerna är ju så avis på, har letat som en tok, men vad söker man på?!

Kramis!

Tina sa...

Du har blivit en riktig hejare på att göra skyltar! Plåtvarianten är så läcker!!
Tråkigt med kameran, utgifter blandat med saknad, kan jag tro..

Ha det bäst KRAM

Tini sa...

Din nya skylt är helt superfin! Du är så duktig på att måla och texta :)
Ja om du nämns sälja bort en madam någon gång, så står jag också i kö för en sådan skönhet :))
Jättemysigt har du det, fina bilder :)
Ha en fin fortsättning på veckan!
kram Tini

I min vita värld sa...

HALLÅ HÄR MIN TYSKA LILLA VÄN!!!!! KÄNNER ATT DU "TOKDISSAR" MIN VACKRA VACKRA VÄXT... TROR VI FÅR TA OCH GÖRA UPP I EN FAJT SNART DÄR JAG FÖRSVARAR MIN "FINASTE ÄGODEL" MED NÄBBAR OCH KLOR!!!!!

Förstår att du sitter där borta och nästan "gör i brallan" av skratt ;)))))))

En mycket besviken bloggvän.....NOT!!!!! hahahahaha...skoja på du!!!
Min växt och jag har det bra!!!

Gokväll madam!!

Kram Anetthe

Sallys hus sa...

Åå himmel vilken fin skylt..;)
Va duktig du är!!
Vad underbara alla bilder är...din over sea väska (hette den så?) är underbar..;)
Alla fina skåp, saker...den lilla dockvagnen...allt är ju heeeelt underbart!! Och katterna där i soffan...fniss..jag såg dem inte först....de smälter verkligen in..;) Sååå fina..;)
Men du jag har ju just hittat till din blogg så jag hänger inte riktigt med...
Du vill flytta tillbaks till Sverige men kan inte förns om ett år... varför?? Jobb? Kärlek??
Förlåt min nyfikenhet.....
Kram katarina

Arja sa...

Very beautiful<3

Sallys hus sa...

Hej igen!
Åååå vääännen...jag menade inte att klampa in...tack för förtroendet. Jag känner mig hedrad....men samtidigt..visst är det konstigt...att man här i bloggvärden kan finna människor som stöd, människor att lita på....kanske är det för att vi delar ett så stort intresse...ett intresse som är så stor del av våra liv och som man ofta inte delar med sina närmsta...(jag har i alla fall ingen i min absoluta närhet som delar min passion för inredning)
Nu kommer ju natruligtvis fler följdfrågor..
vad jobbar du med i Tyskland? Hur hamnade du där? Jag tycker det är såååå häfftigt med människor som vågar ta det stora klivet o flytta till ett annat land..kanske för att jag aldrig skulle våga själv.
(jag förstår om du tar bort min kommentar också...;).
Kraaaaaaaaaaaaaam Katarina

white life© sa...

Ganz, ganz lieben Dank für deinen Kommentar. Ich freue mich total über jede Anerkennung. Das Kompliment gebe ich gern zurück …. So schön, was ich auf deinen Fotos entdecken darf. Dankeschön, dass du dies mit uns teilst!!!

Ganz liebe Grüße
Tine

Pia sa...

Jag är ingen Marsmänniska, men så ser jag ut nu - pga dig! GRÖN! I ansiktet, av avund!!!! Dina fynd, dina skyltar...????? Finner inte ord för att beskriva deras skönhet - och DIN SKICKLIGHET!!!!

Nämen, jag älskar att läsa din blogg! Jag blir såååå ivrig och inspirerad av allt du gör och visar!

Puss o kram på dig och kiddemissarna!

Hagbacken sa...

Men gulle dej då <3 Tack, men då väntar jag tills du flyttar "hem igen"...Berättade för Det stora grå huset- Hanna om hur fina skyltar du gjorde och hon blev jätteinspirerad av att göra en likadan räknesticka :) Du är såååå himla duktig! Där kan du absolut tjäna dig lite extra kosing ;)

Ditt hem ser så hemtrevgt ut, och dina katter vill jag HA! De var så vita och fina att jag fick nästan fundera om de var äkta eller inte ;)

Kram på dig!

Mycket annat & lite betong sa...

Vilket mysigt hem du har! Och så fina skyltar och brädor du målar!
Så praktiskt med vita katter till vit soffa, vår kisse är svart...

Hälsningar Agneta

Chrissy...The Apothecary Shop sa...

Oh my gosh,so many pretty things,LOVE the sign! x0

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Men så fin skylt! Mycket finare än dom man kan köpa, du är superduktig på detta. Och dina provdockor är underbara, du kan nog fylla en container med såna och ta med till Sverige. Många letar efter såna, jag tex.
Ha en skön helg
Kramar
AnnaMaria

Lotta sa...

Neej va tråkigt med kameran och recievern :-(
Hoppas det går att laga och inte blir för dyrt .
Men jisses så mycket fint du visar !!!
Måste bläddra och gå tillbaka flera gånger .
Blev tokkär i din svarta plåt skylt *LOVE*
Ha en fin helg nu !
Kraam/Lotta

Norr om Köpenhamn sa...

Såååååå kul att se så mycket från din fina lägenhet! Det nya skåpet på balkongen blev super :o)))
Och skyltarna då....jag är helt såld. Speciellt den stora svarta ;o)

Hoppas du får tillbaks din kamera snart igen...det är svårt att vara utan den! Min man har gett sig iväg med min kamera idag o jag är livrädd att han ska glömma den nånstans ;o)

Ha en riktigt skön helg vännen!
Kram kram
Ulrika

LOPPISLIV sa...

Wow vilken fin skylt du skapat, vad du är kreativ och duktig!! Superfin!! Ha nu en toppenfin helg. Kram Paula

Hagagården sa...

Men oj så fin din skylt blev,va du är duktig!!!
Underbart hem du har.
Kram o ha en go dag.
Ninni

Elins Lantliga Drömmr sa...

Hej!
Vilka underbara saker och möbler du har. Jag är liksom du en riktig loppisråtta, går på loppis åtmindstånde 1 gång/vecka. Under sommaren kan det bli 2-4 st vissa helger..... ;)))

Fullkomligt älskar skylten du gjort, funderar på att köpa eller göra en liknande.

Ha en underbar helg!

Kram Elin A

Elins Lantliga Drömmr sa...
Den här kommentaren har tagits bort av bloggadministratören.
Anonym sa...
Den här kommentaren har tagits bort av bloggadministratören.