lördag 22 oktober 2011

Oturen fortsätter...

Oturen fortsätter att förfölja mig...
Nu har jag tappat en ring oxå och min efterlängtade soppterrin låter vänta på sig!!
Paketleverantören har en ny chaufför och han tycks vara för trög och för lat, för att hitta hit!!
Nu har jag ringt dit och min ilska fick utlopp!! Det är det andra paketet på 7 dagar som chauffören inte lyckats leverera mig!! Adressat och adress okänd skrev han på paketen!! Sen försvann paketen i nåt lager, men hittades tack o lov!! Nu har paketen gått  tillbaks till avsändaren och det har varit ett jäkla mailande och telefonerande!!
På måndag ska de äntligen ge sig av på resan till mig! Igen!!!!
Sånt retar gallfeber på mig!!
Det är ju inga större grejor som gått på tok, men det slutar ju aldrig att gå fel...
Min nya kameran är på reparation och det kommer en kille på måndag och ska kolla HD-recievern.
Sen hoppas jag att det inte händer nåt mer!!

Fyndade inget heller idag.. ok en gammal färgglad virkad pläd.
Nåt så färggrannt har jag aldrig ägt förut, men jag gillar den på nåt sätt... :0)

Nya skyltar håller på att ta form. :0)  Måste bara hitta rätt text..

Lite blandade bilder:
Några bilder är inte av så bra kvalitet, måste ta kort med mobilen nu... suck




                                                       Sovrummet















































                                              Vardagsrummet









                                           Fotomodellen Timmi











       Ska köpa ny soffa så småningom.. Vilken?  Ektorps 3:a förstås!! hihi













                           Mina skyltar utplacerade lite varstans i lägenheten....













                                                              Hallen









                                Den lilla spegeln har fått tagit klockans plats
                                   Klockan fungerade ändå inte ... :)









                     Det är underbart väder, kall vind, men strålande solsken... :)



























                                              De blivande skyltarna....








                                       Den färgsprakande pläden....




 Jag hoppas kunna visa bilder på min fina soppterrin i nästa inlägg...

Nu ska jag fortsätta med skyltarna, sen äta lite och ikväll blir det mys med film och MÅNGA värmeljus...

Önskar er alla en underbar helg!!

Och tack för era goa kommentarer!! Blir såååå glad!!  ❤
Önskar oxå mina nya följare ❤ligt välkomna till min lilla blogg


Kramis

26 kommentarer:

I min vita värld sa...

Halloj vännen!!!

Vilket underbart hem du har!!! Känner hur jag genast vill börja pyssla...full av inspiration!!! Skit i bildkvalité....underbart ändå!!! ;)

En riktigt fin kväll hoppas jag att du får!!

Kramisar Anetthe

Tini sa...

Du har så vackert hem :)
Hoppas det ordnar sig med kameran och att du får soppskålen hem hel och fin.
Ha en mysig lördagskväll!
kram Tini

Atelje Skärvan sa...

Hej Tina!
Stackars dig med all otur,du skall få se att det vänder nu.
Pläden är fin har tänkt att få tag i något liknande.
Vilket fint hem du har,det syns att du har rätta känslan av att inreda.
Jo jag drejar och har en egen verkstad fast det har varit dåligt med tid detta året.
Ha det så bra,kram Agneta

I min vita värld sa...

GOOOOD MOOOORNING!!!

Ville bara säga att min skylt är köpt...här textas ingenting...;)!!!
Har absolut inte din talang för det!!!!
Igår gick jag tomhänt från loppisarna...GRRR såå irriterande!!! Var ju så handlarsugen ju...hihi;)
Ha en riktigt fin söndag!

Kramelikram Anetthe

Sallys hus sa...

Heeeeeeeeeeeej!
Åå säger jag bara så fort jag kommer in till dig...åååå..
Du har sååå fint!
Men vilken nedrans otur du har...hoppas det blir rätt nu då..:)
Kisseman är såååå himla fin! Han passar verkligen in i inredningen..fniss...
Kram o ha en fin söndag!
Katarina

Tina sa...

Tråkigheter stjäl en massa energi, tänk om man kunde få ha det roligare istället..skönt att det ena redde upp sig till slut iaf.
Fina bilder du visar!

kram

Hagbacken sa...

Ne vilken otur du har :( Sådant där är ju oerhört frustrerande! Hoppas terrinen kommer till dess rätte ägare snart då :)Och att du hittar din ring...:(

Och vilket fint skåp du har i sovrummet! Stort och maffigt....

Förresten kom på att du frågade om jag satt upp min lilla kappa under skåpet med spiral- och viss är det så :)

Dina långa, smala skyltar med bokstäver och siffror är så SJUKT fina! Jag är först ut att beställa av dig sen å du flyttat hem *hihi*

Ha en mysig kväll nu med dina lilla underbart fina misse och alla ljus :)

Kram på dig!

Littshabby littslitt og baremitt. blogspot.com/ sa...

Tina - du har det bare så vakkert! Utrolig mange flotte detaljer!! WOW sier jeg bare : )
Og takk for alle søte kommentarer - du er fantastisk! Stor klem fra Cecilie

Hagbacken sa...

Haha, ok men då är då jag trögast, som inte fattade att du menade HUR med spiral ;) En spiral har du en bild på här: http://www.jysk.se/140/516/5201997/a/catalog

Det är en sorts mjuk gardinstång som man själv kan klippa med tång till den längd man vill ha det. Sen är den lite tänjbar också...Så jag klippte den till den storlek jag ville ha och så skruvar man i öglor i spiralen OCH skåpet...hur lätt so m helst ;) Hoppas du förstår?

Ingen aning om de finns att f tag på nere i Tyskland, men annars kan jag köpa och skicka åt dig om du vill?

Kram igen :)

Lantliv i Norregård sa...

Hej!!
Vad trist när det inte blir som man tänkt, jag blir oxå galen på sån't!!
Himmel vad mycket fina saker du har!!!

Trevlig kväll!
Många kramar från Småland:))
Malin

Arja sa...

Fint bild<3

weisser traum sa...

oh danke für deine lieben worte.
deine fotos sind einfach ein traum in weiss.
wunder wunderschön.
und dein büsi streichle es von mir die süsse maus.
umarme dich daniela

Marie sa...

Vilken otur du har, hoppas allt ordnar sig!

Jättefina bilder, så många fina saker du har!

Kram Marie

Shabby Charm sa...

Tusen takk for hyggelig tilbakemelding fra deg.
Du har en kjempekoselig blogg og et nydelig hjem!

Maiaklemmer

Kärleken till inredning sa...

Trist att det inte krånglar med posten, hoppas att terrinen snart kommer fram till dig. Vilka fina bilder, gillar ditt vita skåp och vilken fin vit katt! Matchar ju inredningen perfekt.. ;-p

Kram Linda

vitadrömmarobusigabarn sa...

Hej vännen!
All lycka till dig aldrig roligt med sån otur men
Det löser sig tillslut
Vad mycke fint på bilderna vilket vackert skåp jag ser
Önskar dig en fin dag och bra start på nya veckan
Kram Tina

Lilla Kullan sa...

Så fint du har det. Hoppas att du hittar din ring.
Kram Stina

Birgitta sa...

Du har ett charmigt hem och dina egentillverkade plåtskyltar är verkligen jättehäftiga. Kramar, Birgitta

Pia sa...

Det här kommentarsfältet är ju till för att man skall skriva något, eller hur? MEN NÄR MAN BLIR SÅ JÄKLARS STUM, AV ATT SE PÅ DITT VACKRA HEM MED ALLA DE UNDERBARA DETALJERNA!!!! SÅ VAD SKALL MAN SÄGA, NÄR MAN INTE FÅR ETT ORD UR SIG???
Fattar du själv hur fint hem du har? Och dina skyltar sen?!!! Jag har köpt tusch, redan, men mer än så har det inte blivit av mina skyltar.

För tillfället har jag två rivjärn i blöt för att få dem lite rostiga - och sedan värmeljus in!

Pläden är LÄCKER! Ge sablar ifrån dig, angående den dåliga leveransen!!!

Kram på dig!
-Pia-

Home By Virginia sa...

Fine bilder! :)

KLART at du må ha en Ektorp sofa... ;) De er så utrolig fine... Bra pris + enkle å holde rene! :)

Ha en flott ny uke!

Klemmer fra meg ❤

vitaspets sa...

Vilket underbart hem Kram Karina

Deb sa...

Love your home, Tina. I, too, love white and try to decorate with it mostly. Love your white kitties. You may like to look at my kittens. I am a new follower now. Drop by. Deb (Canada)

Lotta sa...

Efter regn kommer solsken säger dom och när det är som värst kan det bara bli bättre ...käcka ordspråk som inte tröstar ett dugg .
Men jag hoppas att allt löser sig för dej och du , vilken läcker pläd !!!
Njuter av alla dina inspirerande bilder , tack !
Kraam/Lotta

Norr om Köpenhamn sa...

En olycka kommer sällan ensam, eller hur är det nu? ;o) Men visst är det trist när det inte går som man vill. Lite som uppsättningen av tapeten i helgen på stora flickans rum. Det osade svarta tankar om tapeta-j....n och vi tog nästan ut skilsmässa innan den var på plats ;o)) Aldrig mer, sa mannen i huset och blängde surt på mig. Så ska jag ha fler tapeter, så får jag klistra upp de själv hädanefter :o)))

Men jag hoppas att du får dina leveranser snarast, för det är ju så trist att vänta.
Dina skyltar är helt underbara, du borde starta skylt-butik ;o)

Ha en skön tisdag söta du!
Kram
Ulrika

G:a Affären sa...

Så fin blogg jag har kommit in på!
Jag blir också otroligt imponerad av dina skyltar, hur snygga som helst!
Måste kika mer.....
/Cia

Sandra sa...

Underbar blogg du haar! :)

Tänkte om du kunde vara gullig och svara på en fråga? Vad använder du för mallar, stämplar eller dylikt när du gör fina skyltar?

Jag använder mig av stämplar, men det finns bara för små bokstäven nämligen.. och nu vill jag göra en stor skylt till mitt sovrum .. men vet inte vad jag ska leta efter..

Hoppas du kan hjälpa mig.

Ha en bra dag! :)