fredag 14 oktober 2011

Mycke nu....

Har varit magsjuk sen i onsdags.. blääää
Det hela beror på att värktabletterna jag tar för ryggen, slår sig på magen.
Har nu fått tabl. som ska hjälpa..
Så nu är det bara att avvakta..

Har gjort några fynd igen och är såååå lycklig!! :)
Har oxå varit flitig igen!!

Fyndade en provdocka på ebay och blev såååå besviken när den kom...
Den var klädd i pappmache'.. med blankt brunt papper... Skitfult!!!
Försökte slipa bort det blanka, men utan resultat..
Blev lite för ivrig och råkade riva sönder skiten... men vad skådade jag?! Linnetyg!!
Johooo, jag rev bort den fula pappmache'n snabbt som sjutton, men upptäckte att nån smartis målat linnetyget vitt... suck
Såg ju inte sååå jäkligt ut, men det saknades nåt... Hmmm.. så jag duttade svart färg här och där och gned in det med en fuktig trasa.
Dockan har nu en sliten touch.. Jättenöjd!! :)
Tyvärr ser man det inte såå bra på bilderna. Men jag lovar, det ser sååå bra ut!! :))

Idag kom en Madame till!! Ja jag har blivit såld på dessa sköna damer!
Men jag kom över dem så billigt att jag inte ens skäms för att det blev 2 st.. hihi

Har textat lite brädor igen... Kunde inte låta bli.. hihi

Sen ropade jag in 2 såå fina soppterriner!! LYCKA!!
1 har jag redan, den andra kommer förhoppningsvis snart!!

Hästen fick sig en makeover. Rev bort trasiga plastremsor och målade den gula brädan svart..
Helgerån? ja kanske, men JAG måste tycka om det och jag är mycket nöjd med resultatet!! :)

Har oxå köpt skålgrepp eller vad de heter, så nu kan jag byta ut porslinsknopparna på en del skåp..
Måste bara köpa passande skruvar.. sen kan äventyret börja! :0)

Har även klätt om 5 stolar med mjölsäcken jag fyndade...
Gick åt nästan 200 häftstift!!! hahaha
Dålig kvalitet på häftstiften, fick slänga mer än 2/3 av dem...

Tja mer har inte hänt den här veckan..... hahahahaha





                                   Min Madame som kom idag... Lycka!! :)






























                           Foten är inte så tjusig, men man kan inte få allt...



















                                          Mina ena fina soppterrin... Lycka!! ;)
















Sorry, bilden blev lite suddig..









Dockan som var en besvikelse....









                                     Tills jag rev av henne pappmache'n.... :)









                                               Efter att ha shabbat henne...



















                                               Nu är hon riktigt vacker....




















                                               Mina nya brädor


















                                 Gjorde den här med hjälp av bilden/mallen







                                                                 här









                                   Min vackra häst, efter min makeover









                                Den var ju mycket mindre än väntat...
                                                men jag älskar den!! :0)







                                                    Nya stolöverdraget!








                                             Så här såg stolen ut innan...








                                               Köksstolarna i ny skrud....









                                          De nya skål-handdtagen...








                           Soppterrinen, som är på väg till mig... Såååå fin!! :0)
                                                    (bilden är från ebay)



Lovade ju recept på Fantatårtan. det kommer i nästa inlägg...
Blev lite mycke den här gången... hihi


Måste återigen tacka så ödmjukast för era goa kommentarer!!
Om ni visste vad det betyder för mig!!
Puss på er goingar! ♥

Och mina nya följare önskar jag sååå  ♥ligt  välkomna!!




Kramis

20 kommentarer:

Kärleken till inredning sa...

Kul att hitta till din fina blogg! Jag lägger till dig till min blogglista...

Ha en fin helg

Kram Linda

Malin sa...

Vad fina saker du har :)

Tina sa...

Jihhh, vilka terriner!
Du kan fynda du men så tråkigt med magbaskelusken. Hoppas du snart blir frisk nu, det är ju så tråkigt att vara sjuk och orkeslös som man lätt blir när magen trasslar.
Dina skyltar är superfina, har fortfarande inte fått tag på programmet du skrev om. Får leta vidare.

kram från en snorig Tina

I min vita värld sa...

En soppterrin gör en lycklig..det har jag alltid sagt!!! Hihi..;) Jättefina dockor/tjejer du har!! De är lika fina allihopa enligt mig!! Hoppas du mår bättre nu...när magen krånglar är man inte glad..bläää.

Hoppas din helg blir underbar!!

Kramar i mängder från Anetthe

Tini sa...

Otroligt så mycket fint du hunnit med! Dina provdockor är så ljuvliga, en provdocka står högt på min önskelista också, likaså en soppterrin :))
Ha en fin helg!
kram Tini

Tina sa...

Tack goa du, jag ska kolla det innan snoret har dränerat ur hela min hjärna...mao NU!

puss

Nellie sa...

VILKA FYND!! Du utnämns härmed till hedersfyndare i min fanklubb ;). Såg på högersidan av din blogg att du vill till Butik Sophie i Köpenhamn. Går ju iväg en ny inredningsresa till Danmark i slutet av mars 2011. Har du flyttat hem till Sverige då? Eller du kanske kan ta dig upp till Köpenhamn själv och haka på? Hoppas att jag satte lite griller i ditt huvud nu :). Krya på dig nu och ha en trevlig helg!

Solveig (Svingenslillehus) sa...

OI!! for noen herlige funn... jeg er så på utkikk etter gine!! Lucky u!! :)
Herlig funn altså!

Ha en flott Fredagskvelg og helg!
Kloemmer fra Solveig

vitadrömmarobusigabarn sa...

Vilken lycka med soppterrinerna såå fina!!!
Tycker du fick till dockan alldeles ljuvligt fin
Ha en jättefin Helg
Kramis Tina

Pia sa...

Jag är stum!!!!!!!!!!!! Dina fynd är helt obegripliga!!!!!!!! De är så vackra (ALLT du visar är så GRYMT vackert)att inga ord räcker till!!!

Kram, vännen!

Gabriella sa...

Hoppas du mår bättre..magproblems är inte at leka med=(
Så fina saker du donat med..sååå duktig.
Kram på dig!

Home By Virginia sa...

Tiiiiiinaaaaaa! :)

Du som alltid legger igjen så fine kommentarer hos meg :D

Håper formen din er bedre i dag!

Men gud så fine ting har fått tak i... *Sukk* Elsker slike prøvedokker!

Ønsker deg en fiiiiiin lørdagskveld! ♡

*Klem*

I min vita värld sa...

HAHAHA....din lilla toka!!!! Klagar du på min efterlängtade och nyinköpta blomma...?? ;) Ja den ska vara så där lite kal och sorglig... Kan inte sluta skratta åt din extremt fyndiga kommentar...!!!

Hoppas du mår riktigt bra och har en fin kväll!!!

Vi hörs!
Kramar Anetthe...som fortfarande skrattar..;) Natti!

Änglarnas hus sa...

Så många fina bilder du bjuder på idag...såå härligt att kika på dem alla...suddet gör inget alls ;)..terrinen var läcker med sin patina!!

men jisses Tina!!..du har ett helt antal med provdockor!! de senatse tillskottet blev kanon efter att du gett dig på det med färg!!

Hoppas magen blir bra fort och att du kan njuta av söndagen!!

Varma kramar ifrån Sanne!!!

Fågel Blå sa...

Åhh så mycket fina saker du visar,, provdockorna så fina!!!!
Härliga bilder!
Hoppas det fixar sej med magen!
Ha en fin söndag!
Kram KaTHRINE

Hagbacken sa...

Mer har inte hänt den här veckan? Hahaha du är rolig du! Var får du alla energi ifrån människa?! ;) Supersnygga provdockor, hästen blev såå snygg och bräderna! Säljer du? Vad tar du isf för den med siffror (den avlånga?)lik en räknestav?

Man blir ju helt förstörd av att titta in här, du visar alldeles för mycket fint ;) Soppterrinen-<3<3<3

Hagbacken sa...

Ps Hoppas magen reder upp sig!

Kram!

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Så jättefina provdockor du har, den nya fixade du till superbra. Och så vacker terrin, hästen är helt underbar också. Du har så mycket fint.
Kramar
AnnaMaria

lille weiß sa...

Liebe Tina,
lieben Dank für Deinen Kommentar,
Bei Dir sieht es soooo traumhaft schön aus!
Und deine Terrine ist auch wunderschön,so etwas fehlt mir auch noch in meiner Sammlung!

Hab noch einen schönen Abend

Liebe Grüße
Wiebke

Anna-Lena, Drömmar av silver sa...

Skönt att magsjukan är passe´!Du visar så mycket vackert att jag bara döööör! Och jag är grymt, grymt avis på dina "Madamer". Om du mot all förmodan skulle tröttna får du väldigt gärna sälja en till mig. Har letat länge , med ljus och lykta, men utan framgång!

Kram Anna-Lena♥