lördag 29 oktober 2011

inte mycket...

Det blev inte mycket fyndat idag, men jag är såå nöjd med de saker jag hittade!! :0)
Eftersom kameran ännu inte är tillbaks från reparationen, så har jag inte så mycket bilder att visa.
Kan bara ta kort med mobilen.. snyft
Tänkte att jag kunde visa lite bilder från min lilla stad här..

Vet inte om det är standard här i Tyskland, men alla eluttag sitter i antingen i mag-, bröst- eller axelhöjd!!! Skitknäppt!!
Man ser alla sladdar som hänger ner! Fuuult!! Är ju bra när man fönar håret eller så, men inte för lampor o dyl.
Jag har bara en kontakt i varje vägguttag och en massa förlängnings-sladdar på golvet, för vem vill se en massa kablar hänga ner utmed väggarna?! Inte jag iallafall!!
Nåt annat som retar mig är att man på söndagar inte får tvätta, dammsuga el dyl (om man bor i lägenhet)! man får heller inte göra något som stör tystnaden utomhus heller...
Söndagen är tydligen en dag då man inte får arbeta...
Middagsron-regeln försvinner mer och mer, för man får/fick inte föra oväsen mellan kl 12-15 på dagarna!! Löjligt!!!
Det finns säkert en massa andra oskrivna regler som jag inte vet om, men dessa 2 retar mig tillräckligt!!
Vanlig hänsyn räcker väl?!







Ett litet bakbord, en krokbräda, gammal metallkorg  (durkslag?) och 6 snapsglas med silverinlägg




                      Blev inte mycket, men jag är sååå nöjd med de fina sakerna!! :0)














                               Bakbordet är litet, men sååå fint...









                            Den fick snabbt komma på plats på balkongen....







                                  Här en bildkavalkad på min vackra lilla stad...
                                   
                                            ( Alla bilder lånade från nätet)

                                         Blicken nerifrån stan, på  borgtornet








                                                        Innerstan




















                                                En av många Pubar.. :)








                                                  Ser lite trolskt ut...
                                                  som ur en saga....








                             Härifrån skjuts det kanonsalvor ibland..



















                                                     Infarten till stan....









                                           Uppifrån borgtornet










                                                 Smala gränder




















                                            Ån som flyter genom staden
                                          och rester av stadsmurarna








                                                 Tornet by night...
                                          Tornet är upplyst varje kväll...
                    Och jag ser det från min lägenhet ( t.o.m från soffan)... mysigt!






Tack för alla era söt och goa kommentarer!! Det värmer och gör mig sååå glad!!  Love u!!  ❤


Efter att ha loppat, handlat, tvättat och städat,
blir det nu mat och ikväll film och mys med massor med ljus....
Imorgonkväll börjar 14dars nattskift....


Önskar er alla en mysig helg! ❤


Kramis

18 kommentarer:

I min vita värld sa...

Jag är blixtkär!!!! I din underbara mysiga stad!!! Det var det sötaste jag sett på länge!! Guuuud, så fint!!

Å så bakbordet på det!!! VILL OXÅ HA!!!!

Nu ska jag mysa lite framför tv:n.

Ha det gott!
Kramisar Anetthe

Tina sa...

Bakbordet får vi nog fajtas om här på bloggen, för det vill jag också ha..
Är lite stressad nu, mina gäster kommer om tio minuter men vilken stad bor du i? Så nyfiken.
Jag minns från min tid i Tyskland att surgrannen Otto bankade i väggen på söndagarna, jag fönade bara håret!

Kram o puss

Gabriella sa...

så mysig stad..vi reagerade på att allt var så lungt och stängt på söndagen då vi var i Berlin nyss, man är liksom van med att allt är öppet här i Sverige. ha det bra trots bmycket arbete framöver.♥kram♥

Arja sa...

Bakbordet är fina<3

Trevligt veckoslut!

Tini sa...

Så idyllisk stad du bor i! Fina fynd du gjort också :)
Ha en fortsatt fin helg!
kram Tini

Pia sa...

Vaaaah??? Vilken stad! En riktigt sån där stad, att om man vill åka bort någonstans, så dit! Sååååå vacker och pittoresk!!!

Men dina fynd!??? VAR I SJUTTON FYNDAR DU????! Den där bakbrädan vill jag ha! Helt fantastiska former och speciellt de där handtagshålen!!!!

Önskar dig en ork för ett så ohyggligt långt arbetspass ( och natt sen ännutill, yöäk!)!

Kraaaaamar!
-Pia-

Anneli sa...

Helt underbar blogg du har och jag hämtar mycket inspiration här!
Har "smugit" omkring ett tag men kände att jag måste kommentera nu.

Dina fynd var härliga, den där knoppbrädan skulle jag kunna tänka mig.....
Du måste ha en riktig guldgruva där du hittar alla fantastiska fynd.

Här i Sverige kan man ju inte säga att det råder någon Söndagsfrid precis, nästan allt är öppet precis som vilken dag som helst.

Ha en fortsatt fin helg,
kram Anneli.

Hagbacken sa...

Vilken fin stad du bor i, ser verkligen helmysigt ut! Men jag förstår att du retar dig på de sakerna du tar upp..sladdar ÖVERHUVUDTAGET är ju skitfult att se, men man kan ju tyvärr inte gömma alla heller oavsett :(

Jättefina loppisfynd, förstår att du är nöjd :))Du jobbar väl inte 14 dagar natt i sträck? DET lät oerhört drygt isf....

Kram Linda

Änglarnas hus sa...

Jisses vilket underbart bakbord!! kanske ett barnbord med tanke på storleken?
Snyggt med dekorationerna på iallafall!

Vi gillar tyskland här hemma och åker dit minst en gång om året! Oftast till Lubeck men vi har även sett andra, gamla fina städer1 Din hemstad är minst lika vacker!!

ha en fin söndag!! Kramis Sanne

Lilla Majken sa...

Vilken pittoresk liten stad! Ska du arbeta skift så många dagar i sträck? Fy, vad trist och slitsamt. Vilka fina loppisfynd. Jag blev så nyfiken på metallkorgen, ser ut som en likadan min mormor hade. Jag kom ihåg att att den gick att forma i olika storlekar.

Nu måste jag kika vidare på din blogg, det är första gången jag är här och jag ser att du har mycket fint att kika på.

Kram Therese

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Du bor i en jättefin stad, synd att det är lite krångliga regler. Det är ju på söndagar man är ledig och vill göra saker. Och så är du otrolig på och göra fina fynd.
Kramar
AnnaMaria

Fågel Blå sa...

Åhhh vilka fin asker du hittat!!!!
Loppis tur har deu!!!
POch vilken vacker stad du bor i så fiiiiiiiiiiiiiint!
Ha en fin Dag!
Kram Kathrine

Sussi sa...

Åh vilken mysig stad du bor i! Och jättefina fynd som vanligt ;) Jag tror den där korgen kan vara nån form av insats till kastrull för ångkokning eller nåt :)
Kram

white life© sa...

Tina, das alte Backbrett ist der absolute Traum. Ich wünschte, ich hätte so ein tolles Utensil. Wunder-, wunderschön!!!

Ganz liebe Grüße
Tine

Norr om Köpenhamn sa...

Vilken söt stad! Med tanke på värmen ni har haft, så måste det vara långt ner i Tyskland? Det ser nästan ut så på bilderna :o)

Finfina fynd som alltid. Knoppbrädan hade gärna fått flytta in i stora tjejens nya rum. Är ute efter en sådan till henne ;o)
Igår fyndade jag med, men inte till mig själv...till vårt stora vårprojekt ;o) Kul!!

Här i Danmark är också uttagen i midjehöjd eller 50cm upp på väggen, jättefult! Trist med alla regler i lägenheter, som du säger; man har väl ändå lite hyfs. Men till att inte få dammsuga?? Är det inte ofta söndagen man har tid att dammsuga? ;o)

Ha bästa onsdagen söta!
Kramis
Ulrika

Lotta sa...

Men wow vilken stad !! Är det en bra turiststad finns det mycket att se ?
Åh underbara fynd som vanligt !
Kraam/lotta

Solveig (Svingenslillehus) sa...

Herlige bilder!! Og wow for noen funn du hår funnet! Lykke! Ha. En god dag! Klem frå solveig

Elins Lantliga Drömmar sa...

Hej Tina!

Vilka mysiga saker du gjort och vilka fin fina loppisfynd du gjort. Metallkorgen du har har jag en likadan. Jag använder min som salladsslunga. Knoppbrädan är bara sååå vacker!!

Var i Tyskland bor du?? Själv tillbringade jag 4 månader i Freiburg som au-pair för många herrans år sedan... minns att man kunde göra "trottoar fynd"... minns inte vad de kallade det för på tyska.

Kram Elin A