lördag 17 september 2011

Så sakta...

Så sakta börjar tårarna ta slut.
Det gör fortfarande väldigt ont, men tiden läker...

Och shopping dövar oxå smärtan... :)
åtminstone för en stund..

Var och shoppade i närmaste storstad och hittade ett par härliga stövlar.
Naturligtvis fanns de inte i min stl.
Kollade deras Onlineshop när jag kom hem, och se där var de!
Sagt och gjort, beställde dem och fick 25% rabatt!!!! Jipppiiieee!! :)
Tur ska man ha!!!

Tror det knappt själv, men jag handlade lite juldekoration oxå!! hihi
Men det visar jag inte nu... har ingen lust att tänka på julen nu....
Det har varit strålande sol och riktigt varmt hela veckan!
Och då verkar julen såååå långt borta..


Var i min affär idag och fick med diverse saker hem....
En STOOOOOR spegel  ( 1.65 hög )  och TUNG som bly!!!
Vi fick bära den med 2 man...







Den är/var klädd i ett  grönt sammetstyg.. Inga problem, bara att dra av och måla...
                     Trodde jag!! Tyget sitter som betong på vissa ställen... suck









Provat med att bränna bort tyget, provat med hyvel, kniv och slipmaskin...
                               Det kommer att ta veckor att få bort allt!!










           När jag väl fått bort resterna av tyget ska det bli så roligt att måla den.. :)
                             För det är en helt underbar spegel!!!









                                           En pall, en hylla och ett bord...
             Benen ska sågas av och bordet ska bli soffbord på balkongen...
                                Naturligtvis efter en omgång med färg








                   En kista som kommer att behålla sin svarta färg.. :)
                                        Måste bara göras ren....








                     Klädhängare i massor, en gammal köttyxa och ännu et bord...
                                Bordet har fått plastomslag på fötterna,
                           då jag misstänker att det är trämask in Action..









                               Den översta (vita) var naturligtvis itusågad.... suck
                          De bruna ska naturligtvis målas!! Färgen är ju hemsk!!!








                                   Måste ju visa mina fina nya stövlar!!








                                                    Härliga detaljer..




Håller på att göra skyltar oxå, så jobb har jag nu i massor...
Alltså sysslolös är jag INTE ett tag framöver...
Typiskt, nu när semestern är slut...


Måste tacka så hjärligt för Awarder, goa kommentarer och nya följare!!
Det värmer så otroligt...

På tal om Awarder, jag är så stolt och överlycklig att ni tänker på mig och väljer ut mig ibland, men
jag behöver inga Awarder.
för när man ska skriva en halv roman därtill så tappar jag lusten.
Läste att en tjej suttit halva dagen, bara med att svara på frågor.... suck

VI ÄR ALLA VÄRDA VARENDA AWARD!!
Varenda blogg är så underbar, var och en på sitt vis!!
Men att behöva välja ut nån eller några är såååå svårt...
Så snälla var inte sura eller ledsna om jag inte vill ta emot några Awards mer...

Tycker mer om era goa kommentarer... om jag nu får några mer efter det här... :0)


Önskar er alla goa en fortsatt fin helg!!

Och tack för era tröstande och uppbyggande ord!
Bamsekram till er!



22 kommentarer:

Tini sa...

Oj så mycket fint du hittat! Gillar särskilt den svarta kistan och dina nya stövlar förstås :) Jag tycker lika som du beträffande awarder, det är jätteroligt att få dem, men det är lite onödigt jobbigt att svara på alla frågor och sända vidare :))
Ha en fin fortsättning på helgen!
kram Tini

I min vita värld sa...

Vilka snygga stövlar!! Och underbara fynd i övrigt...;) Håller totalt med dig om awarderna, så skoj att få...men alldeles för mycket arbete!! Roligast är ju att blogga om allt som faller en in istället...utan tvång liksom..:) Kommentarerna hos varandra gör en ju faktiskt MINST lika glad som en award!! Önskar dig en riktigt fin fortsättning på helgen!! Varma kramar Anetthe

Nellie sa...

Här har det fyndats i massor ser jag! Härligt fina saker! Gillade dina stövlar också. Fick se mina blivande höstkompisar i ett reklamblad idag. Så nu måste jag snabb ta mig till en av deras affärer och knipa dem. Dras med strl 41(egentligen 40½!)så då måste man vara snabb om det ska bli några över till mig. Ha det bra! PS Har god lust att be dig leta fram en sådan där hängare till mig också, men jag antar att frakten kanske blir i dyraste laget! DS

Hilla på My Woodhome sa...

Men HEJ!
Tog å svängde till höger, å se...då hamnade jag här hos dig :)
Oj vad glad jag blev att hitta hit!
Så mycket fint och vilka loppisfynd du gjort!!

Ha en fortsatt trevlig helg!
Tjing å Hej från mig!

Anonym sa...

Sehr schön Tina !

Änglarnas hus sa...

Ååå så mycket fina saker du har hittat..jag toro som du att du kommer bli nöjd med spedeln då du till slut lyckats få av tyget och på med färgen!!

Ha det gött! Kram Sanne

Velkommen hos indretning med farver. sa...

Hold da op med fine ting du har fundet.
Glæder mig til at følge dig.

Ha´en dejlig dag.

Knus Susi

Tina sa...

Nu måste jag ha missat något här, varför är du ledsen vännen?
Annars är dina fynd väldigt fina, borden gillar jag...

kram

Hagbacken sa...

Vet inte vad som hänt vännen, men mina tankar är hos dig! *styrkekram*

Superfina fynd du har gjort, spegeln kommer bli jättefin- men vilket jobb :/ Och ursnygga stövlar!

Ta hand om dig nu <3

Kram Linda

Fågel Blå sa...

Åhh så mycket fint du hittat!!!
Vilke turgumma du är!
Och grattis till dina awarder!!!
Hoppas du får en fin Vecka!
Kramar Kathrine

Sussi sa...

Jättefina stövlar!! Och klädhängarna du hittar är verkligen super :) Ha en fin tisdag!
Kram

Lotta sa...

Hoppas du finner ro trots sorgen , ibland blir ju livet så grymt :-(
Vilka helt fantastiska fynd , inte kan du väl behöva allt det där ?? Skicka det vidare bara upp till mej , här finns plats ...skämt å sido .
Wow vilka hängare , underbara !!
Nej dansa runt i dina fina stövlar nu ska du se att du får ett litet leende i hjärtat .
Kraam/Lotta

Norr om Köpenhamn sa...

Fina Tina....det är inte lätt med tårar och brustet hjärta. Men jag hoppas verkligen att du har det lite bättre. Snart lyser lyckan på dig igen :o)
Men lyckliga dig som gör så fina fynd. Borden blir jag riktigt avis på ;o) Alldeles underbara!!
Och du ska se att spegeln blir kanonfin, trots allt slit ;o)

Ta väl hand om dig! Skickar över lite styrkekramar från grannlandet :o)
Kramar
Ulrika

Atelje Skärvan sa...

Oj så många fina saker du har köpt,stövlarna är ju underbara.
Du skulle kanske kunna prova att lägga en blöt trasa på tyget några timmar för att sedan kunna dra av det.För några år sedan tog jag bort träfaner på det sättet,det löste upp limmet.
Önskar dig en bra vecka,kram Agneta

Nellie sa...

Jajamen, jag fick tag på dem! Ringde mor som bor i storstan och hon ilade snabbt ut och högg ett par till mig. Blev lite svårt bara när hon ringde från affären och berättade att de fanns i både svart o brunt. Efter stor vånda tog jag de bruna, har ju redan ett par svarta stövlar m låg klack. Men har redan börjat ångra mig lite.... aaaaahhh!!! Får se hur jag gör när jag ser dem, kanske byter jag (om de finns kvar), eller inte. Kram

Pia sa...

Du store tid och milda makter! Var i fridens namn handlar du allt det där ifrån??? Fantastiska saker, som man inte här hittar ens i antikaffärer!!!
Men vem i sjutton sätter TYG (och ännu till sammet) på en ram??? Fy usch! Men - du har ögat - igen - att se det som färdigt, i den RÄTTA stilen!!!!

Jag önskar dig, av hela mitt hjärta ork och krafter...kommer tid kommer råd...fastän du nu inte behöver råd, men jag menar, att allt har sin betydelse, en dag vet du varför...

Kraaam!
-Pia-

Solveig (Svingenslillehus) sa...

Wow..... lucky u... så heldig som kom over så masse flotte ting... herlig og flott! Ha en nydelig dag! Klem fra solveig

Romantisk Vintage sa...

Åhhh, så mange flotte ting du har fått tak i...heldige deg:)
Du har et fantastisk hjem, med så mange fine ting og detaljer, for ikke å snakke om alle dine vakre speil:)
Ha en fin kveld.
Klem

Marie sa...

Jösses så mycket fint du har hittat, grattis!!!!!

Skickar dig en stor varm kram!!!

Marie

Arja sa...

Thank your visit my blog:-))
Your blog is very beutiful<3

Hulda sa...

Utrolig mange flotte funn du har gjort. Likte så godt bordet med skuffen i. Flotte de knaggrekkene også. :)

Emmas vita drömmar ♥ sa...

Hej vännen!
Tråkigt att höra att du har det tufft. Ibland känns livet bottenlöst även att man vet att det ljusnar så smångingom.

Underbara fynd du hittat, spegeln kommer bli fantastisk... när du väl får bort all sammet, hihi! Stövlarna är såååå vackra.

Styrkekramar från mig!