lördag 3 september 2011

Några små fynd...

Har nu ÄNTLIGEN köpt en kamera!!
Det blev en liten dig.Kamera. Räcker åt mig! :)
Men ni får ha överseende, förstår mig inte på den riktigt än... hihi


Har fyndat lite igen, men några saker är från ebay och de har inte kommit än...
men nästa gång visar jag dem...

Ett hjorthorn (eller vad det heter) och ääääntligen en kotavla,
eller rättare sagt 3 st.
Visste inte vad det heter på tyska,och var därför lite svårt att hitta på ebay.
Gjorde några försök på jobbet, men de förstod inte vad jag menade..
Nu vet jag: Stalltafel. :)
och så hade de 3st för samma pris som en, så då slog jag till!! hihi

Hade en så hemsk mardröm inatt:
Drömde att jag sov i mormors dåvarande sommarstuga, och vaknade (i drömmen) av en känsla att jag inte låst dörren. Trevade mig fram i mörkret med händerna framför mig och hade plötsligt händerna på en levande kropp! Denna person la ena handen över min mun och släpade iväg mig.. Vaknade av att jag skrek och var totalt kallsvettig och var sååå glad att det bara var en dröm!! Somnade om igen OCH DENNA JÄ..A DRÖM FORTSATTE!!! Har aldrig varit med om att man vaknat ur en dröm, sen somnat om och drömmen FORTSÄTTER!!! Det var så fruktansvärt!!!!! Huuuuu..

Drömde en gång om att jag kom Bon Jovi VÄLDIGT nära, men vaknade naturligtvis!! Inte fasiken fortsatte DEN drömmen när jag somnade om!! hahaha

                                                    ( lånad från nätet)







                                                    Min nya kamera :)

                                                  ( lånad från nätet )








                                                     Mitt fina horn









                                           Ska naturligtvis målas vit! :)









                                           Mina efterlängtade kotavlor













Tja det var allt för den här gången..


Fick en fråga om jag spraymålat taklampan i förra inlägget. Nej jag använde pensel.
Har dåliga erfarenheter med sprayfärg, iallafall med "spretiga" saker..
Har alltid mer färg runtomkring, än på föremålet som ska sprayas... *fniss*


Vi har sen igår +28 grader och strålande sol!!! Helt underbart!! :)


Kan inte uttrycka i ord hur glad jag blir över era kommentarer!!
Tack ni goa!!
Och önskar mina nya följare hjärtligt välkomna till min lilla blogg!


Ha en fortsatt fin helg, var ni än är!

Kram

16 kommentarer:

I min vita värld sa...

Hej! Visst är de härliga, kotavlorna? Har också 2 st och jag tycker de är så fina! Vilka fina horn...undrar om jag ska be min jägarsambo att ta hem några...hmmm;) Har jag faktiskt aldrig tänkt på förut...konstigt. Annars är man ju snabb med sånt...hihi. Vilken jäkla läskig dröm...men du har rätt...de där härliga drömmarna ... de fortsätter ALDRIG...;) Typiskt...
Ha en härlig fortsatt helg!! Kram Anetthe

Nellie sa...

Bon Jovi..., ja det var inte illa! Otäckt också med drömmar vars otäcka "stämning" håller i sig när man vaknar, och en lång stund efteråt. Och så har jag kommit på min gubbe med andra. Snacka om att jag var förbannad på honom när jag vaknade!! Fast att jag visste att det var en dröm. Fina fynd du gjort! Idag har jag varit i Hjo och hämtat fint Blocketfynd; två halvmånebord m 4 stolar. Var hos Marie (Vita Ranunkler) också. Och hittade en jättefin sak som fick följa med hem. Jag har också fint o varmt väder idag. Ha en fortsatt bra helg!

Sussi sa...

Ja usch för drömmar som fortsätter fast man vaknat och somnat om... det har hänt mig också.

Vilka fina kotavlor! Letar också en sån, en vacker dag hittar jag nog en ;)
Fortsatt trevlig helg!
Kram Sussi

Tini sa...

Det var då en otäck mardröm du hade, hoppas den inte fortsätter ännu nästa natt!
Kotavlorna är helt superfina, finns också på min önskelista :)
Ha en fin fortsättning på helgen!
kram Tini

Villa Björkenäs Backen sa...

God kväll !

Vilken mysig blogg du har.
Ska kika vidare...mysigt att flytta tillbaks!
Jätte.fin gammal höst har du.
Sånt har jag velat ha länge. Hittade en gammal häst hos antikhandlaren i våran lilla stad men den är långtifrån så fin som din ...

Ha fortsätt fin helg !

Kramar Sirpa

Tini sa...

Roligt att du gillade lampskärmen :)
Schablonen satt fastlimmad på en bricka och det gick att peta loss den. Det fanns också en krittavla och en thelåda med "schabloner" på. Köpte dem i en butik här i Finland som heter Citymarket. Det är en helt vanlig market med mat, kläder osv.
Kanske du kan hitta en i någon liknande affär hos dig :))
kram Tini

Anna-Lena, Drömmar av silver sa...

Huga vilken läskig dröm, rena rama skräcken! Nu när du har skrivit av dig tror jag inte att den kommer åter.

Hornen kommer att bli så fina. Jag har inga sådana ännu. Får kanske tigga av grannen som jagar...

Enkla digitalkameror duger gott. Jag fotar alltid med min lilla men man kan förstås få ett helt annat skärpedjup med en storkamera, men vem orkar kånka på en sådan...

Hoppas att du får en skön söndag!

Kram Anna-Lena♥

Tina sa...

Så fina saker du hittat, kameran ser också bra ut!
Jag började blogga när jag köpt min systemkamera, det var en sån skillnad och så kul med den!

kram!

white life© sa...

Herzlichen Glückwunsch zur neuen, eigenen Kamera. Ja, manche Dinge braucht Frau ganz für sich allein :)

GGLG
Tine

Nellie sa...

Tack för grattishälsningen! Vilken fin kamera du har skaffat. Jag är också i kameraköptagen. Men jag kan inte bestämma mig om det är värt tusenlapparna som en systemkamera kostar. Jag är inte så haj på teknik och jag är osäker på om jag kommer utnyttja dess kapacitet. Ock så kräver den lite plats när den ska tas med. Ha det bra!

Tina sa...

Passerar du Danmark på väg hem någon gång, så ska du stanna till och hoppa in på loppis. Fakirerna finns för en femma där, i massor...

kramen!

Norr om Köpenhamn sa...

Tuuuuuusen tack söta du för din kommentar. Jag blev så himlens glad :o))))
Vilka fynd du har gjort och 3 kotavlor....jag som länge letat kotavla ;o) Har t o m engagerat svärföräldrarna som letar febrilt till mig ;o)

Ska bli kul att se dina andra fynd med!
Ha en underbar dag nere i värmen (jag försöker att inte bli avundsjuk, men det är svårt....tempen visar inte många grader här idag) ;o)
Kramis på dig
Ulrika

PRINCESSGREENEYE sa...

Guten morgen - ich verstehe leider den tExt nicht - aber die Metalldose mit den Engeln, die auf dem Regal steht (rechts im Bild) die habe ich auch und liebe sie sehr. Sie steht bei uns im Schlafzimmer und beherbergt meine Gürtel, etc. Hab einenschönen Tag
Jacqueline

Tini sa...

Du har en award att hämta på min blogg :)
Ha en fin fortsättning på veckan!
kram Tini

Pia sa...

Usch då! Jag brukar ha mardrömmar var och varannan natt, men det är skillnad på dem också. En del drömmar gör att man känner sig olustig hela dagen. Tänk, att jag ännu i denna ålder ropar "mammaaaa", då jag har otäcka mardrömar?! Jag vaknar alltid till mitt eget rop - och givetvis hela övriga familjen!

Fina saker du fyndat - igen!!!
Kramar!
-Pia-
ps.jag har också "bara" en liten pocket digikamera. Och den får sannerligen duga!

I min vita värld sa...

Hallå Tina!!! Det är jag igen ;) Ville bara tala om att du och din fina blogg har en award att hämta hos mig!! Kramar Anetthe