torsdag 8 september 2011

Förälskad IGEN!!

Har förälskat mig IGEN, även denna gång i en gammal dam!! :)
Hittade henne på ebay, och det var bara 2 bud...
Antagligen för att hon inte hade nån fot/ställning (eller vad det heter)...
Hon kostade mig 1/5 av vad jag betalade för den första... Alltså ett FYND!!! :)

Fyndade oxå en sån där smörvisp, som man gjorde smör i förr...
De blev alltd så dyra, men nu hade jag turen på min sida!! :0)


Väntar på att brevbäraren ska komma med en grej till... :)


Bilderna ser lite konstiga  ( färgerna)  ut ibland, har inte lärt mig den nya kameran än...





                                          Här är hon, min sköna... :)









                                                        Smörvispen..



















                                              Och här är hon igen.... :0)








                            Målade foten från dockan ( modell ny ) svart
                      Kroppen från dockan modell ny, åkte ner i källaren! :0)








                    På den här dockan saknades oxå den ena axelplattan...
                                            Den högra, sett framifrån







                                     Så jag tog halsplattan från den här
och satte fast den som axelplatta på dockan...(plattan är lite mindre än originalet, men det syns knappt)







Eftersom den svarvade "halspinnen" oxå saknas, ska jag köpa en av de här (ebay)
                  Och sätta dit där! Den vänstra är kanske lite för knubbig..?
                          Den högra måste jag köpa 2 av, då den är halv,
           men det är bara att limma ihop dem och på med svart färg..! hihi
                Och jag tror den passar bättre, eftersom den är lite sirligare..







                                     Här står min fina smörvisp nu..








                                 Och här är hjorthornen, målade och fina... :)
Måste säga att det ser bättre ut i verkligheten... På bilden syns den ju knappt...








               Ena godingen som fick agera modell, vid första kamera-provet..



Vi ska tydligen få så där +24 grader i helgen... det vore kul, för nu är det tämligen kyligt ute..


Ska till min loppisaffär imorrn, så jag kanske skriver ett inlägg igen då.. hihi


Om inte, så önskar jag er mina goa, var ni än är, en underbar helg!


Kram

9 kommentarer:

Tina sa...

Kära nån, så mycket fint du fått tag på. Håller med om den sirliga knoppen, den är så fin i formen.
Du har mycket fint på din hylla, allt passar så bra tillsammans. Måste kanske be mina tyska vänner att de beger sig till närmsta loppis snart..he he.

kram o må så gott!

Nellie sa...

Åhh vill ju ha en sådan där visp ju!!! Din är jättefin! vad duktig o pyslig du är. Du verkar få sakerna "ur händerna". Själv har jag hållt på med ett målarprojekt i 3 veckor nu...suck. ibland får jag massor gjort och ibland händer inget tycker jag. Ser också fram emot helgen. Hoppas också på bra väder. Vill åka lite hoj innan det blir för kallt. Hoppas att din helg blir bra! Ser fram emot nya visningar av loppisfynd här.

Hagbacken sa...

Å vilka fynd du har gjort då :) Lyllos! Skulle gärna byta väder med dig oxå....

Kram!

Tini sa...

Provdockan blev helt superfin och smörvispen är också såå charmig :) Din hylla med gamla fina saker är bara så otroligt fin :))
Ha en skön helg!
kram Tini

Emmas vita drömmar ♥ sa...

Hej vännen!
Grattis till dina fina fynd, provdockan är fantastiskt vacker - avis! =)
Trevlig helg!

Kram kram

Anna-Lena, Drömmar av silver sa...

Åh, vilken flax och lycka! Provdockan är helt underbar, vilken patina!. JAg tror att den lite knubbigare toppen (till vänster) kommer att passa fint till.Om de inte är dyra kan du ju slå till på båda nu när du fick bysten så billigt.

Ha en härlig hösthelg!

Kram♥

Sussi sa...

Vilka fina fynd du gjort! Och hyllorna är helt ljuvliga!
Ha en härlig helg!
Kram Sussi

Birgitta sa...

Vilket fynd du gjort med den vackra damen, och så händig du är att fixa till henne så det blir snyggt. Jag gillar också de gamla damerna, men de är tyvärr ganska dyra om man någonsin får tag på dem. Kram och ha en skön söndag. Birgitta

vitadrömmarobusigabarn sa...

Hej Tina!!
Tack så hjärtligt för din fina Award till mig!!
Blir sååå Glad!!!

Vilka fina saker en smör visp står på min önskelista dom är såå fina.

Önskar dig en jättefin dag
Tittar snart in igen i ditt fina hem
Kram Tina