lördag 13 augusti 2011

Underbara fynd

Har velat/vill få min "nyare" Provdocka att se "gammal" ut, och tänkt att göra typ Papp Mache'.
Vet inte om det går, då kroppen är av styropor. Kanske nån som vet?
Men så läste jag nåntans att man kan färga dockans "kropps-strumpa" med kaffe,  för att få en lite shabby-stil på det hela.
Är ju värt ett försök tyckte jag!

Katastrof!!!!
Det blev aprikos/orange!! Ser rent ut sagt för jävligt ut!!
Bild på eländet längre ner..

Nästa steg är nu att lägga "strumpan" i Klorin och hoppas på att det går bort igen... suck...
Får väl prova Papp Mache' varianten iallafall...

Var i "min" loppisaffär och blev fyndig!!  
 Danke Marion, hab dich soo lieb!! :)

Hon hade sååå fina saker åt mig!
Normalt lägger hon undan sakerna åt mig (hon vet vilken smak jag har), men nu hade hon tänkt att jag skulle få leta lite...
Så jag gick runt i affären,  var som att leta efter påskägg... hihi
Ett Ohhh, Aaahhh och WOW efter det andra kom över mina läppar...


Här ser ni varför:





























                           Denna Spegel med borstar är ju bara såå underbar!!!









                                          Kommer absolut INTE att målas!!







                                           En underbar stooor spegel!!
                 Spegeln är bara så härlig, med "blinda" ställen lite överallt... Me like!!






                          Har absolut ingen aning om var jag ska ställa den... :)
                           men för det priset, måste den bara med... hihi





                                            Hittade en gammal ram oxå








                                     Denna spegel är ett fynd från ebay









                      Spegeln från idag, får ta plats bakom Madame så länge...
                   Inte snyggt, men jag måste fundera ut vart spegeln ska stå,
                          för hänga den blir svårt, den väger säkert 1 Ton!







                                                Och här katastrofen!!!
                                                    Äcklig färg!! blääääh





Så, nu har jag lite att göra... hihi

Önskar er alla goa, en härlig helg!

Kram Tina



Önskar mina nya följare ❤ligt välkomna!

6 kommentarer:

the shed sa...

Den där spegeln var inte att leka med, så himla fin! Hur tycker du att loppispriserna ligger i Tyskland nuförtiden? Jag bodde ju där för en tid sen och då var det billigare än i Sverige..
Di kaffehistoria lät inget vidare, aprikosfärgat är nog det värsta jag vet. Det kommer säkert bli bra med klorin.

kram o ha en go kväll!

LOPPISLIV sa...

Så många fina saker du fyndat, kaminspegeln är ju helt underbar!! Vilken skatt du hittade där!! Den gamla provdockan du nyligen köpt i förra inlägget är helt ljuvligt fin, en sån står högt på min önskelista. Och hoppas du får bort den aprikosa färgen på den nya dockan med klorin, Lycka till nu. Kraaaaam Paula

Nordisk gammelt sa...

Sikke fint hjem du har - og hvide katte ;o)) skønne.
Det er første gang jeg besøger dig, men kommer igen!

Fågel Blå sa...

Åhhh så mycket fina saker, vilken spegel förstår att du föll för dess charm!

Hoppas du får en fin vecka!
Kramar Kathrine

Fiffiga Systrar sa...

vilka fina inköp! Hittade hit av en liten slump, ska kika runt lite till. önskar en fin måndag! / emelie

Pia sa...

Nej jösses så du har det vackert...blir aldrig mätt av att se på ditt "hushåll"!!!!!

Vad är det för "fel" färg?? Korsetten tar sig ju bra mot BEIGE/HUDfärgen! Inte tycker jag den ser persikoaktig ut, inte!

Det är FINT!!!
Kramisar!!!
-Pia-