lördag 27 augusti 2011

Prov-shabbat...

Jag läste i ett JDL-Magasin, om hur man kan "shabba" så det ser väldigt naturligt ut!
Fyndade en liten pall idag och tänkte att den får vara min försökskanin.. :)
Man målar som vanligt, men så länge färgen är våt, går man på den med en hetluftspistol.
Det bildar sig blåsor.
Sen väntar man till färgen torkat, och skrapar upp blåsorna med en kniv, el dyl.
Sen slipar man med sandpapper.
Blev jättebra!!
Ok, på några ställen gick jag på lite för häftigt med "pistolen", så det blev en jätteblåsa.. men man måste ju träna lite! hihi
Det ser verkligen ut om färgen flagnat av på naturlig väg...

Brevbäraren slängde mig ur sängen i morse, men han kom med ett väntat paket! :)
Fyndade en 3-armad taklampa på ebay!
Skitful i mässing!
Men jag har svingat penseln hela dagen och nu hänger den i vardagsrummet! Såå fin! :)

Fick även med mig en gammal linnesäck (utan tryck), från "min" loppisaffär, men den visar jag sen när jag sytt kuddar av den.




                                                 Försökskaninen :)


















                         Tycker det ser väldigt naturligt "avnött" ut









                                      Jätteblåsan, efter slipningen....
                                       Men med lite mer övning så...







                                                Taklampan före...










                                                      och efter...









                                                 Är jättenöjd! :)
                Kristallkronan jag hade här innan, hänger på tork, på balkongen!
                                       Den behövdes göras ren!!



Det har regnat heela dagen och regnar fortfarande...
Igår +36 grader och idag +18 !!!

Men vad gör det...
imorgon kväll börjar vardagen igen, nattskift!
Kan kanppt fatta att semestern är slut, har ingen lust alls att börja jobba igen...
Men man är ju fort inne i det igen och snart har jag 1 vecka semester igen!!! :0)

Ha en härlig helg mina goa!

Kram





Önska mina nya följare ❤ligt välkomna till min lilla blogg!
och återigen tack för era gulliga kommentarer!

23 kommentarer:

Mette`s hus og hjem sa...

Hei på deg :)
Så fin krakken ble, akkurat passe slitt :)
Lysekronen ble også fin, utrolig hva litt lakk kan gjøre :)

Ønsker deg en fortsatt fin helg
Klem Mette :))

Tina sa...

Den här tekniiken har jag aldrig hört talas om, låter intressant.
Resultatet ser väldigt bra ut, får nog pröva detta!
Ja, värmen är ju här men regnet det fortsätter bara ösa ner, jag blir så irriterad. Vill ju vara lite nyttig ute...gahh.

kram!

I min vita värld sa...

Hej! Hittade din blogg nu och den är ju helt underbar! Vilka fina bilder, riktig inspiration!!! Hit återvänder jag, har lagt till mig som följare. Önskar dig en riktigt fin dag! Kram Anetthe

Kärleken till inredning sa...

Tack för tipsen och vilken fin blogg du har! Kram Linda

Tini sa...

Pallen blev jättefin och kronan också :)
Ha en fin ny vecka!
kram Tini

Sussi sa...

Lampan blev ju jättefin! Och vilken kul teknik, den måste jag prova någon gång!
Kram Sussi

Nelya sa...

Hejsan,
Vilken trevlig blogg hittar jag här! Jag har målat shabby möbler med olika tekniken med den här har jag aldrig hört talas om. Låter väldigt intressant och inte så tidskrävande.
Undrar bara var man får tag i hetluftspistol?
Jag håller koll i din blogg..som är så fin!!!
Kram
Nelya

white life© sa...

Es ist doch immer wieder total spannend, wie "Weiß" Dinge verändert. Ob nun die kleine Fußbank, einen ollen Bilderrahmen oder einen ganzen Kronleuchter.

Die Farbe ist einfach zu schön!!!!
Hast einen wunderbaren Job gemacht!

Hugs
Tine

Norr om Köpenhamn sa...

Guuuuud, så fin pallen blev. Mycket bättre än om man hade slipat den :o) Värt att prova denna teknik ser jag!

Jag gillar de där ljuskronorna som de är, men din blev väldigt fin i vitt också :o)
Ha en bra jobbdag idag...snart semester igen ;o)

Kram
Ulrika

vitadrömmarobusigabarn sa...

Hej!
Tack för ett jättebra tips måste prova blev så fint!
Och tänk vad lite färg gör kronan blev ljuvlig.

Du har det så fint jättemysig blogg
så glad att jag hitta till dig
Kram Tina

Efwa sa...

Vilken bra idé med varmluftspistolen. Ska testa det någon gång när jag letat fram någon som kan låna mig en pistol.
Gillar dina målade borstar också!

Emmas vita drömmar ♥ sa...

Hej och tack för din gulliga hälsning hemma hos mig, nu hittade ju jag hit till dig och din fina blogg!
Massor av härlig inspiration, pallen och takkronan blev jättefina. Vilket smart tips, ska testas någon gång... ska bara köpa en varmluftspistol! ;)
Jag blir följare och lägger dig i din blogglista så jag hittar hit igen!

Kram kram

Wohnwohltaten sa...

Hallo Tina,
das mit den Blasen hat ja super funktioniert. Werde ich auch einmal testen.
Grins, der Übersetzer ist sehr lustig. Man muss viel raten :-)).
Viel Freude mit dem tollen Leuchter.
Grüße
Catherin

Frøken Anker sa...

Man kan lære meget af JDL :o)
Din skammel blev rigtig god. Også lampen blev fantastisk. er det spraydåse, du bruger?

Hav en dejlig onsdag

Birgitta sa...

Så bra det blev med varmluftspistolen, snyggt att det ser nött och avskavt ut. Lampan blev kanon, tänk vad lite färg och engagemang kan göra.

Blev glad över dina rara ord i min blogg.

Ha en bra arbetsvecka. Kramar Birgitta

Marias Hörna - Njut av livet ♥ sa...

Hittade din lilla vita blogg av en händelse. Snygg lamapa..kul med lite bra fynd ibland. Kramar från Marias Hörna - Njut av Livet

Pia sa...

Så fint att du tog dig an att vara provkaninen tillsammans med stolen! Jag läste det också (med spegelramarna, var det väl), men har ej hunnit pröva. Fint som bara den, blev resultatet!!!
Det hade varit rent av syndigt, att lämna hyllan kvar...!
Du har det nog så otroligt ljuvligt hos dig, att det är inte sant! Katten märkte jag inte, förrän jag läste texten! Och lampan då? Allt vågar du dig på!

Kramar!
-Pia-

Ari sa...

Ich finde es toll, wenn Frauen kreativ sind. Und DU bist kreativ. Mein großes Kompliment für deine sehr schönen Werke !
LG
Ari
http://ari-sunshine.blogspot.com/

Solveig (Svingenslillehus) sa...

Oi, dette ble kjempe fint så flink du er! Lyskronen ble! Nydelige bilder av et herlig interiør! Ha en fin helg! Stor klem fra Solveig!

Elsa sa...

Great makeovers!

Anna-Lena, Drömmar av silver sa...

Halloj Tina!

WOW, vad snygg pallen blev. Den ser verkligen äkta sliten ut. Synd att jag inte har en hetluftpistol, då hade jag testat det där bums. Lampan blev också superfin! Min kristallkrona skulle också behöva lite tvätt, får ta tag i det någon dag.

Ha nu en jätteskön helg!

Kram Anna-Lena♥

Maria sa...

Vad fint! :)

Änglarnas hus sa...

Hallojsan!1

men vilken härlig blogg du har OCH framför allt vilket ljuvligt hem!! jag älskar att du har såå mycket saker..mitt motto är att det inte kan bli för mycket såå ;)

Låter som ett bra mycket enklare sätt att shabba saker än mitt..så jag tackar flr tipset!!

Må så gott!! kramis Sanne