tisdag 9 augusti 2011

Magert...

Det blev ett magert byte i lördags...
De har inte fått in så mycket "nytt" i min loppisaffär...

Igår var jag i grannstaden för att BARA köpa innerkuddar och kattmat...
HAHA! Kom hem med 3 överdelar, jeans, schal och lite annat smått och gott!!
Glömde nästan att köpa kattmaten!!! hahaha
Det var kul att köpa nåt som inte var till lägenheten...
Och jag har ju gått ner 12 Kg (är tillbaka till min utgångsvikt), så lite nytt kan man ju unna sig.. :))

Har spänt upp 2 lakan på balkongen, så nu ser man inte det extremt fula plast-taket så mycket...
Att jag inte tänkt på det tidigare!!!
Hade tyg på ena hälften, men hade inte mer av samma tyg (egentligen en plaid från Ikea), så det blev bara gjort till hälften.
Men idag kom ideen med lakanen...
Så får det vara, tills jag kommer till Ikea igen, iallafall...

Kommer inte till Ikea så ofta, är en bit att åka.
Jag har ingen bil så det blir då tåg + buss, och det är såååå omständigt... snyft..


Idag damp Jeanne d'arc Magasinet ner i bervlådan!!
Åååh så mycket fint igen!!
Har fått så mycket inspiration, t.ex Ideerna med silverskedarna! Toppen!
Jag behöver en större lägenhet!!!!!!!!!!!!!! hahahaha
Skulle vilja ha sååå mycket, men jag måste ju hålla igen på utgifterna lite..
Flytten tillbaks till Sverige nästa år (om allt går bra), kostar en hel del!!!
Och ALLT ska med!
De skrattar på jobbet och säger att jag behöver ett eget transport-flygplan... :))
Vi får väl se! :))




                                                Bytet från i lördags...
                           Barnskridskor, ett gammalt tårtfat och salt/peppar-kar








                                            Lakanen jag spände upp...
                  Nackdelen är att jag inte kan hänga upp så mycket nu... suck... :)









                                                       Min "bibel"  :))





Ha en fin dag!
Här regnar det varenda dag.... Hela sommaren har regnat bort!

Kram Tina

Och återigen ett överväldigande TACK för era goa kommentarer!!
Ni kan inte ana vad glad jag blir... :)

5 kommentarer:

the shed sa...

Hej!
Det händer något konstigt när jag klickar in mig på kommentarsrutan varje gång. Konstigt o konstigt, det är en irriterande reklam..hm.
Ditt tyg gjorde susen, så snyggt.
Ibland är det bara så att loppisen inte ger något. De dagarna är inget kul, inte när det regnar heller. Håller tummarna på att solen kommer snart!

Kram på dig!

Tini sa...

Det blev fint med lakanen! Jeanne d'Arc Living -tidningen är också min favorit :)
Ha en fin fortsättning på veckan!
kram Tini

Marie sa...

Så fint det blev med tyget!

Jeanne d´Arc är en utav mina favorittidningar också, alltid en massa vackra bilder och mycket inspiration.

Trevlig kväll!
Kram Marie

Lilla Lycksta sa...

Äntligen kan jag kommentera igen. Tack för ditt goda råd. Jättefint med tyg i taket, kanonbra ide. Hoppas du njuter och har en fin härlig semester.

Kram Camilla

Shabby Landhaus sa...

Hallo Tina,
nicht mein Mann hat gestrichen sondern ICH :o)
Würde ich auf Ihn warten....hätten wir nicht einmal ein Haus *g*

Wünsch Dir einen schönen Tag!!!

Liebe Grüße
Sigrid