lördag 20 augusti 2011

Brutet löfte...

Idag bröt jag ett löfte jag gett mig själv...
Jag hade lovat mig själv att INTE måla spegeln med borstarna...
men varje gång jag gick in i sovrummet hajade jag till när jag såg den mörka "fläcken" på väggen...
Sååå jag gjorde det! Jag målade den! :)
Och är jättenöjd!! :0)

Och tvärtemot några råd att INTE måla ena bordskivan på balkongen, så målade jag den oxå!!
Den har retat mig länge, och nu när jag ändå hade penseln i handen, så åkte den på en omgång!!
Men jag målade den slarvigt och inte täckande, och är jättenöjd med den oxå!


Sen stack jag till "min" loppisaffär och där hittade jag lite grejor...
som vanligt!! hihi
Jag hade bakat/gjort en tårta, (jag fyller tyvärr på måndag) som vi åt i butiken. Smaskigt!! :)



                                        Före                                     Efter










                                       Nu ser den så fin ut på väggen....









                                                          Bordskivan..
                           ( Det är solen som kastar "fläckar" på bordet )








                                           Tycker det ser bättre ut nu...
                                       men det är ju en smaksak...








                                              Fynden från idag... :0)








                     Har inte plats för en stege, men den här är ju perfekt! :0)
                            En liten hylla, som visade sig vara en pall... hihi








                                             Min självgjorda tårta...
                   Så saftig, med banan, ananas och fruktcocktail! Mumssss....:))







                                         Måste bara visa denna bild.....
                De ligger gärna här och när solen skiner, ser man dem knappt... hihi







                                Den här underbara boken från Jo-Anne Coletti,
                                                 kan du beställa HÄR





Så och nu till dig Pia,  jag ser nog att du har lite plats för några speglar till.... hahaha
Kramis


Här har vi +30 grader och strålande solsken!!
Äntligen har vi oxå lite sommar!! :0)

Önskar er goingar en underbar helg!!

Kram


Önskar mina nya följare hjärtligt välkomna till mina lilla blogg!
Och tack igen för alla era gulliga kommentarer, ni anar inte vad glad jag blir... :)))))

10 kommentarer:

mysiga heestrand sa...

Jag hade gjort som du, målat. Både spegeln med borstarna och bordet blev mycket finare vita. Så söta dina små älsklingar är där de ligger i solen och gosar sig.
Kram och ha en din dag
Marita i Heestrand

Tina sa...

Ibland blir det så, tur är väl det. Vit färg är inte dumt och sakerna kom allt till sin fördel målade.
Njut i värmen och solen, det är du värd!

kram!

Fr. K shabby chic sa...

Thank you for your comment, i wish you happy birthday.
Best regards from Germany
Katrin

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Jag tycker du gjorde helt rätt som målade, bägge blev mycket finare. Har man en gång fått tanken och måla är det kört, lika bra och göra det direkt. Så fin bild på katterna, dom är vackra. Och grattis i förskott från mig.
Kramar
AnnaMaria

Hagbacken sa...

Hej du goa! Tusen tack för alla dina trogna och alltför fina (blir lite generad) kommentarer <3

Vad fint det blev då du målade borstarna- kanon! Men de var iofs fina innan också ;)

NU ska jag ta mig för att lägga till dig i min blogg-lista :)

Kram på dig från ett regnigt Borlänge/Sverige.....

Wenche sa...

Heisann.
Speilet og børstene ble virkelige fine i hvitt,....og du har jo all verdens nydelige speil. Likte bloggen din ,helt min smak. skal ta meg tid inne hos deg i kveld:)

Pia sa...

Ser man på? Jag kom hit till mig själv via din blogg!!!

Hur i SJUTTON bär du dig åt att få allt att se så naturligt gammalt och slitet ut?????! Joo, jag vet sandpapper och skruvmejslar och knivar, men inte blir mina don alls sådana där inte! Jag kan tänka mig att borstarna varit en "tagg i köttet" som bruna.

Fy f....n! Nu slutar jag skriva! Gamle trofast (Tara hunden) ligger vid mina fötter och fiser för fulla tarmar HELA TIDEN, yöäääk!

Gullepluttarna diner ligger där och spinner!

Kraaam på dig!
-Pia-

Pia sa...

glömde helt ATT GRATULERA DIG!!!!!!

G R A T T I S P Å F Ö D E L S E D A G E N T I N A !!!!!

Bamsekram!
-Pia-

Marie sa...

Spegeln och borstarna blev jättefina i vitt, tycker du gjorde helt rätt som målade!

Grattis på födelsedagen, hoppas du har haft en fin dag!

Kram Marie

Anna-Lena, Drömmar av silver sa...

Grattis på födelsedagen!

Wow, vad snyggt det blev efter målningen, både borstarna och skivan. Jag förstår att du känner dig jättenöjd. Jag ska nog gå loss med lite färg på ett skrivbord när jag får tid.Härlig loppislycka med, sådant förgyller ens dag!

Ha en skön vecka!

Kram Anna-Lena♥