fredag 5 augusti 2011

Äntligen semester!!!

Har nu äntligen semester!!
Ska njuta i fulla drag av att inte behöva jobba på 3 veckor!! :))

Jag köpte ju 4 mörka ek-stolar. Nu är de målade och står på plats. Är såå nöjd!
Skålhandtagen är oxå på plats. Ser oxå såå bra ut, åtminstone på ett av skåpen.
Vad det andra skåpet gäller, är jag inte så säker på att jag gillar det...

Har sett att ni har Bokstäver runt om i era hem, och jag tycker det ser så himla läckert ut!
Men att själv såga till några... har lite respekt för sticksågar...
och att köpa dem verkar vara en dyr historia...
Men sen kom jag på att jag har ju stora bokstäver i källaren... egentligen juldekoration.. X M A S...
Men om jag fördelar dem i lägenheten så kan det ju bli bra!
Sagt och gjort!
Jag målade dem i en ruffig svart/grå färg och jag är så jäkla nöjd med resultatet!! :))

Väntar med spänning på ett STORT paket! ebay igen..:))
Har varit på jakt efter en sån i evigheter, men de har alltid blivit alldeles för dyra!!! Men nu slog jag till!!hihi
Vill inte avslöja för mycket, men kan säga så mycket att det är en mycket vacker gammal dam....
Bilder kommer när hon äntligen är här... :))



                                         Det var en maraton-målning!!
        Började förra lördakvällen och var klar på söndag em (dan därpå alltså)!!!






                                           Här står de i all sin prakt!








             2 av skinndynorna var ju trasiga, så jag klädde 2 med blommigt tyg...

















                         En vacker dag ska jag klä alla 4 med gamla mjölsäckar
                                         Tills dess får det duga så här....
















                    Det lilla rosa syskrinet var ett av loppisfynden förra lördagen








                      Här är skålhandtagen på plats, ser skitbra ut, enligt mig... :)







                                        Men här är jag inte så säker....
                     Ser det inte lite konstigt ut, när de sitter lodrätt på dörrarna...??
                                 Eller så måste jag kanske vänja mig lite först...














Det här träfacket, satt i en av lådorna jag fann på jobbet, så den fick oxå följa med
     Har sett att ni har såna och har oxå velat haft det.... Och nu har jag det med! :))







                                                         ebay-fynd
                                Köper dem bara om de är rostiga..... hahaha







                                            Så... nu till mina bokstäver...



















                                    Ser ni S:et? Ser det inte sååå bra ut?!
                                           Är sååå glad!! Tralalala.... hihi







                                    Så sakta blir det som jag vill ha det....






                                     Mina "små", ertappade... IGEN!! hahaha




Ska nu baka en sockerkaka och njuta av första semesterdagen.....

Önskar er alla en fin dag

Kram Tina



Tack för era gulliga kommentarer! Är alldeles överväldigad!!

15 kommentarer:

Nellie sa...

Grattis till semestern! Jag har nu hunnit jobbat två veckor, och dagens fredag var mycket efterlängtad. Började gäspa redan kl 15 :)! Stolarna blev ju jättebra! Tips! Du kan ju måla egna mjölsäckar tills de riktiga dyker upp. Jag har gjort det med en liten eksoffa(kolla bloggen om du blir nyfiken). Du har en så mysig veranda och katterna verkar ha det härligt där. Ha det bra!

Gabriella sa...

nice med semester...så duktig och flitig du är..byrån vart jättefin ser inte konstigt ut med handtagen.kram♥

LOPPISLIV sa...

Hejsan! Wow vilka fina skålhandtag du fått tag på, lilla byrån med siffrorna på och handtagen blev ju kanon fint!! Kram Paula

Lotta sa...

Såå fin blogg du har!! Vilken målning, otroligt fint blev det!! Grattis! jag har förresten också en vit katt. De passar så bra in i inredningen fniss!! Kram Lotta

LOtta sa...

Så fin blogg du har och så fina stolarna blev"! Min katt är också vit, passande till stilen fniss. Kram Lotta

Lotta sa...

Förlåt nu skriver jag igen så att du får min adress, sorry!!

Mette`s hus og hjem sa...

Hei på deg :)
Så koselig blogg du har :)
Mange vakre bilder av dine nydelige ting og saker :)
Du har et utrolig vakkert hjem :)
Har lagt meg til som følger og gleder meg til å se mere fra deg :)

Ønsker deg en fin morgendag
Klem Mette :))

the shed sa...

Här var det mycket fint, lådan du fått från jobbet är superfin!
Fiffigt att måla o shabba bokstäverna..

Ha det gott!

Fransk inredning sa...

Åh så fint du har det,underbart vackert! Kram susanne

Vita Hemligheter! sa...

Så fint du har det, älskar stolarna:)
Ha det bra!
Kram Emma

M a d a m e M o r e l l sa...

Nej, handtagen ser ej konstiga ut åt det hållet. Å så fint du har det Tina! Å goa katter,,,,
Kram Jessika

Källeboda lantliv sa...

vad roligt att just du hittat till min blogg ...roligt att få nya besökare ..så mycket fint du visar då ..måste kika närmare ...ska få hjälp att lägga till dig också ...kram jeanette.kallebodalantliv

white life© sa...

Oh, nein!!!!!!!!!!!! Ich habe drei ähnliche Stühle, die ich wohl hier lassen muss, weil ich den nächsten Umzug mit kleinem Container erledigen möchte. Dabei würden sie sooooo super zu deinen vier Stühlen passen... :(

Aber ich finde es genial, dass deine Katzen auch auf dem Tisch liegen. Das macht unser Kater auch zu gern :)

GGLG
Tine

Birgitta sa...

Hej, så trevligt att du hittade in till mej, så jag kom hit till dina fina och mysiga blogg. Vilken fantastiskt underbar balkong du har och så fint du gjort. Fräcka bokstäver du "fyndat" hos dej själv, kul när man kan göra det enkelt för sig.

Ha en skön semester, kram Birgitta

LantlivsAnette sa...

Halloj där !!
men du milde såå fint..vad du är flitig..målar stolar och bokstäver..det blev verkligen fint..och skålhandtagen, toppen !!
Ha det gott
Kraaam Anette