lördag 30 juli 2011

Skräck och fynd

På sista nattskiftet hade jag en skräckupplevelse!
Satt och kollade i ett Industri-mikroskop hela natten.
Helt plötsligt hamnade en sorts mygga under mikroskopet!
Jag skrek högt och flög iväg med stolen!
Fan, myggans huvud var ca 5 cm stort under mikroskopet!!!
Jäkla monster!! hahahaha
Fick mig ett gott skratt efteråt, men det var en chock kan jag lova!!

Har gjort fina fynd igen


                        Hyllan på balkongen har nu fått den rätta dekorationen


















                              En jättefin liten ölkanna, fynd från min loppisaffär









                               En bedårande gammal fläkt, fynd från ebay



















                                 4 typ "Äppelstolar", från min loppisaffär
       med skinndynor, tyvärr är 2 av dem trasiga, men med nytt överdrag så...





    Nästan ett "helgerån" att måla dem, men de är alldeles för mörka för balkongen
                                     Bilder på resultatet kommer senare...






                                                     Ett litet syskrin








                                         Fick ta plats i vardagsrummet







                                     En gammal badrumstermometer... (ebay)









                                       5 virkade kudddfordral.... (ebay)







                                 Söta gamla underbyxor..... (loppisaffären)







                         Och äntligen fick jag tag på 2 nummer av Vakre Hjem!!
                                             Tack o lov för ebay!! :))








                                  En tunika till mig, inhandlades oxå! Såå fin!
                                                 Ingen loppisartikel !!!!  :))








                           Kolla in spetsen som är insatt i ryggen!! Love it!






Så, det var allt för den här gången...
4 arbetsdagar till, sen 3 veckor SEMESTER!!
Har ju lite att måla... hihi + att jag måste röja upp i källaren.... suck
Men i det här skitvädret kan man ju göra det!
Fast de har utlovat upp till + 30 grader nästa vecka!! :)


Ha en underbar helg, var ni än är!

Kram Tina


Ps.
Tack ni goa, för alla underbara kommentarer! Det gör mig sååååå glad!
Vill oxå önska de nya följarna hjärtligt välkomna till min lilla blogg!

16 kommentarer:

Shabby Landhaus sa...

Hallo Tina,

hast du einen Flohmarkt leer gekauft???

Der Ventilator ist ur supi!!!

Schönes Wochenende!!!!

GGGGLG
Sigrid

Wohnklunker sa...

Hallo Tina,
das Kompliment muss ich gleich weitergeben.
Super schöner blog und der Ventilator ist himlisch um solch schöne Sachen zu finden muss man schon ganz tief wühlen.

Deine Sehnsucht nach Schweden kann ich sehr gut verstehen!!!
.... alleine schon die Hofauktionen, Garagenverkäufe, Örebro,Stockholm und die wirklich freundlichen Schweden haben es mir angetan.

Bis bald Viola

LantlivsAnette sa...

Åhhh himmel så fint du har det..och vilka fina köp du har gjort..
Ser att du bor i Tyskland men ska flytta hem..eller har du redan flyttat ??
Kraaam Anette

Gabriella sa...

så fint det blev på hyllan, ja man får hoppas att solen kommer åter . här hos oss i Västmanland är det helskumt väder, inte enenda hel solig dag men nästan varje kväll blir det hett sen är det alldelaes kvalmigt i luften..ha det så bra

the shed sa...

Halloj!
Så himla kul att du lämnade en kommentar, jag gillar din blogg. Har varit inne i en period där jag känt att jag velat ha nya idéer. Du kom som en skänk från ovan, om man säger så...
Dina fynd är ju såå fina, fläkten den älskar jag. Har aldrig handlat på ebay, har tyska vänner som gör det. Har själv bott i Tyskland, Munchen o Hamburg.

Kram Tina

mysiga heestrand sa...

Så många fina fynd du gjort både på ebay och i loppisbutiken. Hyllan på balkongen blev så fin.
Vakre Hjem och Interiör tycker jag är ett jättefint inredningsmagasin.
Kram och ha en fin helg
Marita i Heestrand

Mitt hvite hus sa...

Heisan


herlighet så mange fine ting du har... bor du i Tyskland enda? er det mye fint å finne der?


Skjønner at du skal flytte tilbake til Sverige.. eller kanskje du har gjort det allerede..

Takk for hyggelig besøk inne hos meg..

Klem Kerstin

Wohnwohltaten sa...

Hallo liebe Tina,
wow, Du hast ja ganz schön Erfolg gehabt auf dem Flohmarkt.
Leider hat es bei uns heute wieder nur geregnet, aber ich war trotzdem "flohmarkten" und habe auch was ergattern können :-)).
Dir noch einen schönen Sonntag und viele Grüße
Catherin

Elsa och Helena sa...

Första gången jag är på besök hos dig. Vilken fin blogg du har och så mycket läckert du visar.
KRAM Helena

Lilla Lycksta sa...

Hej Tina!

Vilka fina fynd du har gjort. Tycker att tunikan var underbart söt. Jag har aldrig handlat något på ebay. Det kan vara värt ett försök. Ha det gott! Slit inte ihjäl dig med allt målande, vila lite också.

Kram Camilla

hemma hos lilla mej sa...

Vilka häriga fynd du har gjort.Tunikan vad ju bara så läcker och snygg.Ha en fortsatt skön kväll rara du.Kram Rita ♥

Anette sa...

Hej Tina
Tror de är första gången jag kikar in , jättefin blogg du har :)
Fina fynd o snygg linne.
Jättefin blogg har du också.
Ha de så fint.
Kramen Anette

Nellie sa...

Vad fina saker du har på din hylla! Gillade fläkten jättemycket. Har tidigare sett liknande och varje gång funderar jag på om vi inte har en sådan stående någonstans här hemma? Måste kolla runt lite någon dag, för de är ju jättefina att ha framme.

PRINCESSGREENEYE sa...

Hallo Tina - ich möchte mich mal bei Dir bedanken, dass Du immer wieder so tolle Kommentare zu meinen Posts abgibst !!! Ich freue mich jedesmal riesig darüber !!!
Leider kann ich nicht immer alles behalten - so manches mal überlege ich 5x ob ich nicht och ein Plätzchen für einen alten Schatz finde.
Deine gezeigten Schätze sind wirklich toll - besonders liebe ich ja altes Metall und der Ventilator ist ein aussergewöhnlich schönes Stück.
Hab einen erholsamen Urlaub
Jacqueline

white life© sa...

Liebe Tina,

ganz, ganz lieben Dank für deinen Kommentar. Ja, das Leben steckt wahrlich voller Überraschungen und lässt sich nur bedingt langfristig planen ;). Ich finde es ja total spannend, dass du zeitgleich deinen Rückzug nach Schweden planst. Schweden gehört für mich mit zu den bevorzugten Ländern, aber die Kälte hält mich letztlich davon ab. Dabei habe ich absolute Traumhäuser im Internet gesehen ... durchgehend 10 Grad mehr und es wäre mein Wunschland Nr. 1 ;).

Mich zwar nicht wieder nach Deutschland, aber doch nach Europa zurück. Also einer erneuter Interkontinental-Umzug. Deshalb war und ist es auch so schwer, für alle Wünsche, Träume und Notwendigkeiten einen Nenner zu finden.

Vorher muss jedoch noch unser Haus verkauft werden. Das kann auch noch dauern und solange wird es weiterhin Fotos und Posts aus Uruguay geben ;).

GGLG
Tine

Deniz sa...

hi! happy days!:)
www.LensMarket.Com