lördag 16 juli 2011

Fyndat

Var i "min" loppisaffär, som vanligt lördagar... :))
Och hittade nåt som jag letat efter länge...
Bild längre ner...

Det var 2 kvinnor där som pratade engelska, var så skönt att höra det språket...
Jag sa det till dem och det visade sig att det var en norska, med sin amerikanska svärmor. De var här för att hennes son gifter sig med en tyska idag...
Riktigt internationell familj.. :)
Och jag fick möjligheten att ÄÄÄÄNTLIGEN få prata svenska igen...
Jag stammade och var tvungen att tänka efter innan jag sa nåt... snyft..
Men efter ett tag så gick det bättre...

När jag flyttar hem nästa år, får jag väl ta en svensk-kurs... hahahaha


Så, nu till mina fynd


                                En alldeles underbar gammal dockvagn..
                           Tänkte ha en "planta"  i den...    men jag får se.. hihi







                                    Efter lång tids letande...... äntligen min... :)




























                                 Så här får det se ut.... till att börja med... :)









                                                       Ett litet skåp..









                                   Som direkt fann sin plats på balkongen...









                           En petroleumlampa... redan på plats den oxå... hihi






Nu ska jag inta soffläge.....
2 veckors nattskift börjar imorgon kväll...


Ha en fin helg


Kram Tina





❤ 55... ❤

7 kommentarer:

charmanta sa...

Åh, vad charmig den var vagnen, blir fint det med en blomma i, har en liknande fast igrönt som jag funderat på om det gick att plantera blommmor i , nu ska jag nog göra det!Ha det gott och kram til dig, Marie

Gabriella sa...

fina fynd du gjort, du skötte säkert svenskan hur bra som helst men det är väl som då en annan ska prata engelska hihi,tufft pass du hade framför dig,,ha det bra, kram

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Hej
Såg att du bott 18 år i Tyskland, det är länge. Inte konstigt att det kändes svårt med språket til och börja med. Vilken ljuvlig liten dockvagn, så otroligt söt. Det var ett kanonfynd. Skåpet och lyktan är också jättefina.
Ha det gott
Kramar
AnnaMaria

Pia sa...

Det är ju inte klokt så du gör fina kap, den ena bättre än den andra!!!!!

Helt bedårande saker!!!

Jag kan tänka mig hur härligt det är att få prata sitt modersmål där ute i världen...

Kraamar!
-Pia-

Home By Virginia sa...

For noen herlige skatter du har funnet! <3

Ha en fin uke! :)

*--- Klemmer ---*

Sari sa...

Oj, trodde inte man kunde hitta såna saker. Men du är en rik på uppfinning Tina, du förvandlar dina väl valda saker till fantastiska, kram S

Anki sa...

Heej...jag har haft problem med att komma in på din blogg ett tag, men nu verkar det funka! Jo, jag brukar kika in utan att visa det då, hmm...
Iaf, måste bara säga att jag tycker du har det så enormt mysigt, så fint så jag blir döavis, hihi!
Fina fynd, vagnen är ju ett riktigt kap...å balkongen...jag finner inte ord *ler*

Ha det gott!
Kram Anki