måndag 13 juni 2011

Sytt och målat

Har funderat på hur jag kan fixa nåt som skydd för insyn på balkongen. Fönsterluckorna var ju ett steg på vägen, men inte tillräckligt.
Och det måste vara nåt jag kan ta bort oxå, så det inte blir för mörkt..
En gardin, tänkte jag..
Så jag plockade fram symaskinen och sydde en "hissgardin".
Det tog bara 1/2 timme! Blev kanske inget mästerverk, men jag tycker om den...



Målade några saker oxå..





                                                        Hissgardinen
                 Som sagt var, inget mästerverk, men gardinen fyller sin funktion









                                               Nerhalad = ingen insyn





















                                          Snygg  nödlösning... hahaha









        Oxå snygg uppsättning av "gardinstången"....  Nöden har ingen lag...  hihi









                   Målade handdukshängaren..... men , vet inte om jag ångrar det....






























                                  Ser bättre ut i verkligheten, än här på bilden...








                                              En bricka som blev vit....










                                           En kaffekvarn blev oxå vit..









                                 Blusen jag köpte i lördags, är på plats










                           Och slutligen en bild på mina 2 sovande älsklingar






Önskar er en härlig dag och en bra början på veckan...


Kram Tina




In animo meo es   ❤

5 kommentarer:

Så Vitt Jag Vet sa...

Fin balkong gardin du fixade till!
Blev en riktig oas!
Ha det bra!
Kraam
Sanne

white life© sa...

Dass bei den Rollos die Seiten "hängen", ist normal ;) Das lässt sich nur verhindern, wenn du von hinten Ösen annähst und ein Band durchziehst.

Du zeigst so tolle Dinge - speziell der Handtuchhalter mit dem Spiegel hat es mir total angetan!

Ganz lieben Dank für deinen Kommentar und genieß den Dienstag!!!

Tine

Pia sa...

SKRIIIK, GAAAP!!!! Har aldrig i mitt liv sett något så härligt och vackert som din balkong!!!!!!!!!!!! Gardinen blev superfin!!!! Och alla "lösningar" med hur man "fixar" det, är precis som hos mig: rakaste, snabbaste och enklaste vägen!
Spegeln (handuksställningen) blev otroligt antik!!! Och blusen då???? Var i friden namn kommer man över en sådan...ja, just...i Tyskland!

Så roligt att du flyttar hem till Sverige "snart", säger jag, som bor i Finland - -men jag bor hemma: borta bra men hemma bäst!


Kraaam!
-Pia-

Shabby Landhaus sa...

Hallo Tina,

der Handtuchhalter.....boah ist der schöön!!!!!

Liebe Grüeße
Sigrid

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Det var två vita skönheter, så fina katter du har. Och jag tycker handdukshängaren blev fin i vitt, du hade säkert målat efter ett tag ändå. Har man väl börjat fundera på och måla, då brukar det bli vitt.
Superbra med gardinen, ser jättemysigt ut.
Trevlig helg
Kramar
AnnaMaria