lördag 11 juni 2011

Spruta, vattenskada och loppisfynd

Vattenskadan från i torsdags har övergått i en ny fas.
DET LUKTAR konstigt!
Taket ser inte roligt ut och det luktar konstigt i sovrummet...
Rörmokaren kommer först nästa vecka!
Men en fördel har det hela, grannen kan inte tvätta mer!! :))

Har ju varit tvungen att ställa om alla saker i köks-skåpen eftersom ALLT vibrerar när grannens tvättmaskin centrifugerar.. Jag menar då ALLT, kristallkronan skakar, elementen rasslar, en gång trillade en tavla ner pga vibrationerna!!
När jag har nattskift har vi kommit överens att hon inte tvättar före kl 14.
Jag vaknar av att sängen vibrerar...

De tycks ha som hobby att tvätta! 2-4 maskiner VARJE dag/ 7dagar i veckan!!..med 2 vuxna och en 2-åring!
Det börjar kl 8 på morgonen och upphör kl 22 på kvällen, för torktumlaren måste ju oxå arbeta... och för ett jäkla liv..
SKITJOBBIGT!!
men vad göra... man kan ju inte förbjuda folk att tvätta....



I fredags fick jag min fruktade spruta! Den ska lindra mina smärtor i ryggen (disk-artros)

                                                  (bild lånad från nätet)

Kändes som de stack in en glödande kniv i ryggen...
Och inte känner jag nån förbättring heller, men det kanske kommer...



Härlig början på pingsthelgen...



Några glädjeglimtar dock

Var i "min" affär och hittade lite godsaker...




                             Kakburk, träask, blus och lite gamla köksprylar
                                                       Nyfiken katt.. hihi







                              En jättefin gammal kakburk, med härlig patina
                                 och en nyfiken kattnos, i vänstra hörnet















                              En jättesöt blus med massor med spetsar








                                Den här lilla träasken fick jag på köpet... hihi




Önskar er alla en underbar pingst!!


Kram Tina




Amor Vincit Omnia ❤

Inga kommentarer: