onsdag 22 juni 2011

Skräcktimmar

I söndagskväll började några skräcktimmar för mig..
Ena katten ramlade helt plötsligt omkull hela tiden, höger fram- och bakben bar honom inte mer..
Han vek inte från min sida på soffan, ville upp i famnen, borrade nosen mot min kind, strök min kind med tassen... Saker han aldrig gjort tidigare.
Han gav inte ett ljud ifrån sig... han tittade hela tiden på mig med sina stora ögon och jag grät...
Det kändes om ett avsked...
Satt uppe till kl 3 med katten i mina armar...
Var sen tvungen att gå och lägga mig, med den hemska tanken att finna honom död när jag vaknade...
Men hör och häpna! Han var som vanligt igen, ingen aning vad han hade kvällen innan.
Men hade det varit något allvarligt, hade den andra katten antagligen reagerat annorlunda, de känner ju sånt på sig...
En försmak på hur det kommer att bli den dagen då det är dags för dem att gå...
De är ju 14 år...

                                Älsklingen som mådde så dåligt...







                                            Träkofferten har fått text






                                    Blev lite snett .... men det duger..






                                               Balkongen igen... hihi
























































































































































































                                   Katterna älskar denna oas....precis som jag...





Såå, dags att gå till jobbet... men efter ikväll...ledigt till måndag.. :)


Önskar er alla en bra dag!

Kram Tina



Ab imo pectore  ❤

2 kommentarer:

Lilla Lycksta sa...

Förstår din oro för din katt. Jag hade själv en katt som blev 17 år som jag tvingades skiljas ifrån för 1 månad sedan. Det är en stor sorg. Njut av dina kattälsklingar.
Du har en mycket vacker ballkong med charmiga detaljer.
Ha en fin midsommar!

Kram Camilla

M a d a m e M o r e l l sa...

Men tänk att så kan vi människor också vara ibland,,,,sjuka ena dagen och sedan pigga nästa! Åååå lilla katten.
Ha en bra midsommar.
Kram Jessika