lördag 18 juni 2011

Ett gott skratt förlänger livet...

Ett jäkla gott skratt fick jag igår, då en av våra yngsta medarbetare berättade att hon kollat min blogg.
Du har ju jättfint, inte alls "sjabbigt" som jag trott!!!
Jag har berättat att jag älskar den avskavda shabby-stilen och hon hade trott att jag menade avskavt sjabbigt! hahaha
Har ju sett att hon höjt ögonbrynen när jag berättat om att jag gjort om gamla fruktkistor till hyllor och tidningsförvaring... och att jag letar efter gamla fönster osv     för henne gammalt skrot.. hihi
Kan tänka mig vad hon tänkte då.. hahaha

Nu tror väl de flesta på jobbet att jag bor "sjabbigt"!!
Det är väl bara till att dela ut bloggadressen.. hahaha


Här är det halvstorm, med regn och sol om vartannat + 20 grader.
Om inte vinden vore så kall, skulle det vara skönt ute..



Var en tur till "min" affär och fick med mig lite igen... hihi







                            En träkoffert, en klädhängare och en liten sax






                            Klädhängaren är tyvärr avsågad på högra sidan....
















             Här är några underbara fynd från tidigare, som jag glömt att visa








                                                   En zink- "kastrull"
                                               smal och hög... helt perfekt!





                                              En gammal mjölk-kanna
                                       Denna form har jag aldrig sett förut







                                       En gammal, liten sopp-behållare








                                                        En papp-ask
















                                 Träkofferten redan målad och nästan klar..







                                              Ska förse den med nån text...








                                         Fram tills dess får den vila här...








                                                Klädhängaren på plats
                                och man märker knappt att den är avsågad.....
























                          Papp-asken fick ta plats på de gamla kofferterna







                                                Ser inte så pjåkigt ut...






Det var allt för idag...


Ha en fin lördag..


Kram Tina

Ps. Tack alla ni goa, för era söta kommentarer. Det värmer och inspirerar... ❤



Semper in corde meo eris ❤

2 kommentarer:

Lilla Lycksta sa...

Hej!
Vilka otroligt vackra och fina fynd du gjort. Kädhängaren och kofferten blev ljuvligt fina med vit färg, förstår att du är jättenöjd. Ha en fin söndagkväll och en trevlig ny vecka.

Kram Camilla

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Ja det kan nog ställa till missförstånd när man säger man gillar chabbigt, bra att hon hittat din blogg. Och så fint du målat och placerat det du köpte, det är några liter vit färg vi använt genom åren.
Kramar
AnnaMaria