lördag 30 april 2011

Tur i oturen

Var i "min" affär, både igår och idag... hihi
Köpte en stor vit emalj-hink igår.
Hade en stor kopparhink med en stor konstgjord planta i, på balkongen och har hela tiden velat byta ut den, kopparhinken alltså, den passade inte så rikigt till resten.
När jag kom hem igår, tänkte jag, usch vilket jobb att byta ut hinkarna, alla dessa små stenar, som håller plantan på plats...

Helt plötsligt börjar det storma som sjutton! Riktiga orkanbyar och regnet stod som spön i backen!!
Jag satt o pratade i telefon ❤  och plötsligt hörde jag hur det brakade på balkongen!
Sprang ut och ser plantan ligga på golvet...
Halva balkongen var täckt med små stenar... suck
MEN, jobbet med att byta hink var ju därmed till hälften redan gjort!!  hahaha

Fick snabbt flytta på grejorna på balkongen innan ännu mer ramlade ner...
Alla stolsdynor, var dyngblöta...

Bytte ut hinkarna och det blev jättebra och inte såå jobbigt som jag trott!
Nåja jag fick ju sopa ihop stenarna först... haha

I morse satt jag och åt frukost på balkongen, fint och varmt väder, helt plötsligt börjar det blåsa orkan igen.. BANG! BANG! Det ena efter det andra flög ner omkring mig, det var bara att försöka fånga sakerna innan de tog mark (golv)!!
KATASTROF!
Men tack o lov gick inget sönder...
Nu har jag bundit fast det mesta på balkongen... Så nu ska det väl inte hända igen...:)

Senare öppnar jag ena köks-skåpet och typ 1 miljon tandpetare flyger ner... suck
Ibland har man såna dagar...
Håller tummarna, för den här dagen är ju inte förbi än!! hahaha


Lite bilder på vad som fick följa med mig hem igår och idag..




                                             Den vita emalj-hinken




          




                         En gammal klädhängare, 2 gamla hopprep, gamla spetsar,
                                           slevar och några  glasprylar..




                                     Och en alldeles UNDERBAR korg!!!




                                           Är förälskad i denna korg...





         Tror jag ska klä den inuti, med vitt tyg, det framhäver, hur fint gjord den är
                                                    Vilket hantverk!!




Är ju alltid så otålig av mig....



                         Så jag hängde upp hopprepen o klädhängaren på studs,
                                       innan färgen torkat riktigt... hihi





                                                  Blev jättefint, tycker jag...





Vart jag ska ställa den stora korgen vet jag inte än.
Har egentligen inte plats för den, men tyckte den var sååå underbar...




                            Fick äntligen tag på tidningen Country-Träume,       
                     i den är det ett underbart hemma-reportage från Angie, med bloggen
                                                       Dreams Come True
                                  Titta in hos henne, hon har ett härligt hem och blogg!




Ha en härlig Valborgsmässoafton!!


Kram Tina


Thinking of u Conan  ❤

4 kommentarer:

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Det var ju bra att blåsten hjälpte dig med omplanteringen, fast jobbigt också när det blåser så hårt. Blev jättefint med den vita hinken. Och så fint det blev med hängaren och hopprepen, såna hopprep har jag letat efter också.
Ha en skön söndag hoppas du får bättre väder idag.
Kramar
AnnaMaria

Fågel Blå sa...

Åhhh vilken otur med växten!!!!
vilka fina saker du hittat helt underbara!
Precis i min smak!!!!
Och korgen så fin!!!!
Hoppas du får en fin maj vecka!
Kram Kathrine

weisser traum sa...

liebe tine
danke für deine lieben worte.
wünsche dir einen wunderschönen monat mai.
sei lieb gegrüsst daniela

Sari sa...

Tina! Du gör allt som du skaffar så underbart fina. Fattar bara inte hur du får plats hemma, hehe. Läckra hopprep och korgen var ursnygg. Ja, allt som du har är snyggt. Kramar Sari