lördag 23 april 2011

Sommarväder!

Idag är det rena sommarvädret!
Säkert bortåt + 28 grader varmt!! Underbart!!!
Det blåser lite, men det är bara skönt i denna ovana värme....


Var på stan, i "min" Loppisaffär igen...
Ni anar det säkert redan! hihi

Japp! Cykeln blev stående utanför affären och det blev en tur med bil, lastad med godsaker!!

Men först måste jag visa nåt annat.

Vi har en bekannt Borg här i stan. Härligt, för jag ser den från lägenheten.
Idag gjorde reklam för ett nyöppnat Cafe uppe vid Borgen.



                                                 Borgen från min balkong
                                          Ser borgen även från soffan...

 



                                                   Som ur en saga....
                                               bild lånad från Nätet





                                             Borgen nerifrån stan
                                             bild lånad från Nätet





                                                 I nattskrud
                                                 bild lånad från Nätet





                                        Reklam för Cafet. Tidsrätt klädda.
                                          





                                     Här 2 av dem i "min" loppisaffär





                                 Så och nu godsakerna jag fick med hem!

                                                           Tralaaa...






                              I de små glas-skålarna kommer det teeljus
                             Vet  inte om den lilla kistan blir vit... men antagligen.... hihi





                                        Ett jättegulligt Sy-bord, som ska bli vitt...





                            En liten pall, som är så fin som den är...






                              Jättefin hylla, som oxå är så fin som den är...





                                                2 gamla strykjärn








                                    Fick med mig detta fina spetsnattlinne oxå.... hihi




Så nu är det bara att börja slipa och måla igen..... hihi





                      Plockade in lite Syrener från gården. De doftar sååå  ljuvligt..




Ska nu njuta lite av kvällsolen..

Hoppas ni har lika fint väder, var ni än är...
Ha en fin kväll

Kram Tina


Tack för att du ringde, min vän...
Missing you!

1 kommentar:

Fågel Blå sa...

Åhhh så fint du bor, och vilken utsikt!!!!
Jösses vad mycket fina saker du fick med dej hem!!!!
Vilka fynd!!!!
Ha en fin Dag!
Kramis Kathrine