tisdag 19 april 2011

Smärta och sorg...

Smärta!
Har så jäkla ont i ryggen igen!!
Ska till lasarettet på torsdag för att få en spruta in mellan diskarna... huuu  Är rädd att de sticker fel och att jag blir lam eller så...
Men alla försöker lugna mig, att de är så rutinerade och gör det på löpande band. Må så vara, men det handlar om MIN rygg och jag har stora skälvan! Men jag måste göra det, i längden kan jag inte leva med denna smärta...

Sorg!
En kär arbetskamrat dog plötsligt i lördags natt. Hon blev bara 38 år!
Det är så otroligt sorgligt och ledsamt,  och alla är helt chockade.
Begravning på torsdag...

Det blir en jobbig dag, på alla sätt och vis....


Har fotat balkongen, som nästan är färdig nu, men....
riktigt färdigt blir det väl aldrig. hihi
Ni vet, man ställer om, prövar nåt nytt, ändrar lite här och där... osv  :0)


                                Här ska det bli mycket mer kuddar









































                           






                                        Vindspel av trasor och spetsar
                         som jag gjort, efter att ha sett det hos några av er... :0)
















                           Det är en härlig utsikt, när allt är riktigt grönt...









                  Sydde gardiner, som jag kan dra för om det blir för varmt...
  De är lite korta kanske, men katterna ska ju kunna hoppa upp på deras liggplats,
                                 som drar sig över hela balkonglängden....
















                                                  Varmt och gött...














                                 Och hela balkongen är säkrad med stabilt nät...






                        Snyggt med Lidl-påsen som står under bordet! haha
                         Måste tydligen sy en gardinkappa för sidan oxå! :0)






  Vet inte om jag ska sätta upp hyllor eller behålla fruktkistorna. Vi får se....







  Jag sparade dörrarna från skåpet jag slog sönder och ställde dem i fönstret.
                                   Är jättenöjd med resultatet! :0)

































Här har vi strålande sol och säkert 23 grader varmt...i skuggan! :0)


Önskar er en härlig vecka

Kram Tina

6 kommentarer:

Mamsens hus sa...

Håper du blir bedre i ryggen, forstår du er redd for den.
Trist å høre om din arbeidskamerat, 38 år er ingen alder.
Du har det veldig fint på din balkong, og nydelige katter.
Ønsker deg en riktig god bedring, og en fin påske!
klem

Fågel Blå sa...

Åhhh så fina bilder, hoppas det ordnar sej med din rygg!
Ha en fin Kväll!
Kram kathrine

Sari sa...

Skickar en bättringskram till dig Tina! Vika underbara katter du har som passar så bra in i ditt vita hem :) Tänker på dig på torsdag, kram Sari

Hanna sa...

Krya på med ryggen!

Men jisses vad fint du har på balkongen! Alla härliga detaljer... Ser alldeles underbart ut! Förstår att katterna trivs där :)

Ha d gott!
Kram Hanna

Gnistra i Norr sa...

Vilken härlig utsikt du verkar ha från din balkong! Fina bilder också.

Hoppas att allt går bra på torsdag och beklagar din arbetskamrats alldeles för tidiga bortgång.

Hoppas att du får en fin kväll, trots allt elände.

//Jeanette

Tinas vita bo sa...

Tack för era gulliga kommentarer, det värmer!

Kram Tina