lördag 26 mars 2011

Mardröm......

Att måla högskåpet (vertiko) är som en mardröm... Har ju målat många skåp det sista året, men det här tar priset!!! Har nu tagit en paus, annars blir jag knäpp... Skåpet vill helt enkelt inte bli målat!! För mina stora klädskåp behövde jag bara en dag, för det här "pytteskåpet" är jag redan inne på 2:a dagen... Grrrrr




Här i Tyskland måste man ju köpa kök till lägenheten, alltså allt, även spis,diskbänk, arbetsplattor osv. Men att lägga ut en massa pengar för ett kök i en hyreslägenhet hade jag ingen lust till. Köpte ett kök billigt av en jobbarkompis, ett par delar fick jag av min exman och det som fattades köptes till. Arbetsplattorna (helt vanliga) var dyrare än hela köket...
Målade sen det hela benvitt och är väldigt nöjd med resultatet. Ingen tror mig, när jag talar om att jag målat det själv... ( stolt )


I ena skåpluckan fick min exman såga ut en fyrkant, för att göra plats för hönsnät och plexiglas.




Rensningen av lägenheten fortsätter... Kommer på mig att jag plockar bort mer o mer!! hahaha Skulle jag inte ha kunnat drömma om för bara några veckor sen...

Mer o mer åker ner från väggarna... Spacklet har tagit slut!! hahaha
Och jag är inte färdig än!!!

Kan/vill inte ta några nya foton än, eftersom lägenheten är ett enda kaos!!
P.g.a nattskiftet blev inte mycket gjort... Kartonger och prylar överallt!!
Och allt detta har jag rensat ut tills nu....
Gör lite ont ibland och är riktigt stolt över mig själv för det!! :0)






Är jättekul att kunna dekorera om. Utrensingen har öppnat nya perspektiv och gett mig inspiration!! :0)

Ha en underbar Lördag

Kram Tina

Önskar oxå alla följare välkomna och tackar ❤ligt för ert interesse....

Inga kommentarer: