lördag 16 februari 2013

Måste börja med en tråkig sak.
Har märkt att en del bloggar/bloggare blir "mobbade" och det på en väldigt låg nivå!
Det har nu medfört att en av mina favoritbloggare *Sjarmerende slitt og bare mitt* har stängt sin blogg!!
Tycker det är så fruktansvärt att människor kan vara så avundsjuka, (för nåt annat kan det ju inte vara), att de måste göra livet surt för andra. Och så till den milda grad att man t.o.m stänger sin blogg!!!
Att blogga är ju ganska tidskrävande och nästan alla har familjer, butiker och mycket annat och bloggen är ju inte huvuddelen av ens liv. Många lever av sin "hobby" och kärlek till inredning.. och visar sina underbara hem. Vi ska vara glada att bloggare öppnar sina dörrar och visar sina hem och ger andra en enorm inspiration.
Varför måste då dessa onda människor förstöra detta??
Jag blir så förbannad och ledsen när jag ser hur denna mobbing breder ut sig....
Jag är inte personligen drabbad, men på nåt sätt ändå när underbara bloggar/bloggare ger upp...
Jag vädjar till er som är drabbade: Blockera anonyma kommentarer! Det är synd, men på så sätt avtar dessa attacker åtminstone, för jag tror inte de fortsätter om de måste "identifiera" sig!
Och vi andra kan fortsätta njuta av era bloggar!
Låt dessa fegisar inte vinna!!!!
Sååå nu har jag sagt lite av det jag egentligen ville säga!

Cecilie, jag hoppas innerligt att du en dag får tillbaka lusten att blogga igen!
Du har ett såå vackert hem 
och du skriver så underbart och har sååå ofta fått mig att skratta och le... :0)
Saknar dig redan, vännen!!


Här händer det fortfarande inte mycket...
Fortsätter att skala av steg för steg.... :)
Inte lätt, men jag VILL det ju !! hihi

Lilla Neo är nu kastrerad och har fått 2 mjölktänder dragna.
Fick panik när jag såg nåt konstigt i munnen på Timmi,
så det vara bara att ge sig iväg till veterinären igen,
men det visade sig vara de fettkörtlar varje katt har... phuuu
När det gäller Timmi är jag såååå känslig och blir rädd för det allra minsta nu.
Min älskling blir ju 16 år i sommar och jag vill att ju att han lever läääänge till...


Är ni kvar???
Det blev mer än jag tänkte... :0)




                                   Ni kommer väl ihåg hjorthuvudena jag fyndade.





                                            Nu ser de ut så här!! :0)
                      De såg för plastiga ut i original, men nu tycker jag de är sååå fina... :0)




                              Ett av de 2 Norge-glasburkarna jag fick av Cecilie





                     Gjorde 2 små blomkransar och prydde två av mina Ladies med dem...

















                              Har skrapat bort mer vit färg på mina möbler...
                     Ser bättre ut i verkligheten!! :) Vill att det ser mer avskavt ut..






                                                 En underbar tidning!!!
                        Med 2 helt fantastiska reportage från Princessgreeneye





                                  Några av bilderna från Jacqui's  underbara hem



                                                Bara ÄLSKAR hennes stil !!





Ikväll blir det tidigt i säng, måste jobba i morgon.
Bara att gå upp kl 04:30,,, bläää


                                Önskar er en mysig helg, mina goa!!


22 kommentarer:

Hulda sa...

Synd med den bloggeren som sluttet å blogge pga dette. Håper hun starter igjen.

Synes også de hjortehodene ble finere når du har malt dem hvite. Bladet du viser til slutt ser veldig bra ut. Selges ikke her i Norge, men hadde det gjort det, hadde jeg nok kjøpt. :)

Tinis vita hem sa...

Så mycket fint du visar, blomkransarna blev jättecharmiga och passar så bra på dina ginen :)
Ha en god fortsättning på helgen!
kram Tini

Tina sa...

Det är verkligen tragiskt att bloggare ska behöva känna sig så trängda, av andra elaka människor så de slutar.
Har ställt mig frågan om hur jag skulle göra, svårt att veta faktiskt.
Var dina huvuden av plast? De såg så äkta träiga ut, hehe!

kraaaam

Tre Engler sa...

Ja, trist at hun har stengt sin blogg!!
Jeg likte også den blogg utrolig godt!!!
Nydelige bilder du viser og for et herlig blad med vakkert hjem:)
Elsker bloggen din og dine herlige innlegg:)
Kos deg i kveld
Klem Merete

Sjarmerende slitt sa...

Fine Tina <3 Tusen takk! Ha en fin søndag, stor klem fra Cecilie

Anki sa...

Så tråkigt när det blir så, varför vara elaka mot varandra? Hoppas hon kommer igen med bloggen!

Åh vilka fina blokransar du gjort till Ladysarna, passar perfekt:)
Å skänken med alla lådor skulle gärna få flytta in hos mig, du har så jäkla mycket fina möbler!

Ja du, stackare som måste gå upp så tidigt...natti natti!

Goa kramen!

Hagbacken sa...

Bra skrivet Tina! Jag kan bara hålla med! Jaa du...vit färg är ju oslagbart :))

Kram Linda (gäspas här med då jag sitter på jobbet och har ca 6 timmar vaken-tid kvar...)

Anki sa...

Förstår att du är trött, hoppas du får en lugn och bra dag:)

Goa kramen!

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Så hemskt och ledsamt att hon lagt ner sin blogg pga avundsjuka bloggläsare. Hoppas verkligen hon startar upp på nytt, här gäller det att vi håller ihop.
Gillar dina vita huvuden, blev superfint.
Ha en skön söndag vännen
Kramar
AnnaMaria

Frida sa...

Verkligen tråkigt för den som har fått sluta att blogga, tycker det är fruktansvärt med mobbning.
Dina hjorthuvuden blev verkligen fina i vitt.
Önskar dig en fin vecka!
Kram Frida

Vitt hus med svarta knutar sa...

Meeen vad det är tråkigt med detta mobbande på nätet det förekommer överallt verkar det som. Man tycker nog ändå att "våra" inrednings/livsstils/hobby/mat/foto/pyssel bloggar skulle kunna få vara utan sådana tråkigheter, känner med tjejen som kände att hon behövde stänga bloggen för detta.

Mycket härliga och inspirerande bilder visar du! Ha en fin ny vecka!
Kram,
Regina

G:a Affären sa...

Det var ledsamt både för henne och bloggvärlden, så elakt gjort!
Så där ja, du såg möjligheterna med hjortarna och de blev ju jättebra! Dina Ladies är underbara och så fint med blomkransarna.
Nu ska jag kika in på länkarna, tack för det!

Natti och kramar från mig,
Cia

Fågel Blå sa...

Så tråkigt att höra, fy för dom som mobbar!!!!!
Nej ge inte upp att blogga, fortsätt så vinner inte mobbarna!
Härliga saker du visar som alltid
Kramar Kathrine

Änglarnas hus sa...

Såå bra skrivet Tna!! Jag håller verkligen med dig!! Fattar inte vrför vissa måste bete sig illa..och varför??
Huvudena blev kanonfina i vitt!! Perfekt!

Må gott!! Kram kram Sanne

Lilla Vanillin sa...

Godmorgon min sköna böna ;))
Jag gör väl inget speciellt tror jag när jag byter namn på bloggen. Men det första jag gjorde var i alla fall att gå in på layouten och redigera rubriken där. Annars har jag bara ändrat på alla ställen det går!!
Du kanske har gjort en egen header??
Hoppas du fick någon hjälp av detta lilla.... jag har krånglat så många gånger nu så att jag helt tappat tråden på vad jag gör :D
Ha det gott vännen!!
Massa kramisar Anetthe

Solveig (Svingenslillehus) sa...

Det er kjempe trist at Cecilie har valgt å legge ned bloggen sin, at det finnes voksne mennesker som holder på slik!! Veldig trist! Håper hun er tilbake snart :)

Nydelige bilder du viser fra det bladet.. gud sååå vakkert :)

Ha en fiiiin dag!
Klem

idémakeriet sa...

Uschhh blir också förbannat på sånt.
Att andra människor måste leve ett surt liv menar väl inte att man måste sprida det till någo annan?
Du visar alltid sådana fina saker vännen, njuter av dina bilder.
Varm kram Gerda

toves sammensurium sa...

Og jeg sier meg helt eng:
Begynn å blogge igjen Cecilie,hev deg over de useriøse fjortisjentene!

Tina seriøst....det bladet ser bare helt deilig ut!Skal vi gjøre en deal...jeg sender et norsk blad til deg,du dette til meg??
Vakre Hjem,Boligdrøm??Noe som frister?
Si fra om du vil :)

Elsker det du forvandler,gråstein blir visst til gull samme hva du finner og maler! :)
Og vi er sååå heldige som får nyte bilder av alle de flotteforvandlingene dine,bare elsker det :)
Koslig å høre om kattene dine også....som du et er jeg også dyrevennl så jeg liker at du inkluderer kattene i bloggen din!!!

Toveklem :)

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Ha en toppenhelg Tina
Stor kram
AnnaMaria

vitadrömmarobusigabarn sa...

Så bra att du tar upp det och skriver om det
Fina vännen!
Tycker det är hemst att folk gör så
Varmaste kramar till dig
Och ha en underbart fin fredag
Och trevlig helg
Kram

Norr om Köpenhamn sa...

Visst är det bara supertrist med den här avundsjukan och så himla fegt när man inte kan ge sig till känna :( Folk borde skämmas!!!!!!!!
Jag har personligen inte heller blivit utsatt, men det kan ju hända närsom.

Tusen tack rara du för grattishälsningen till mitt nya jobb. Åååååh vad jag trivs efter bara två dagar ;o)) Fast idag är jag ledig och har min egen butik öppen!
Hoppas att du får en riktigt skön helg vännen!
Kramar
Ulrika

Madame Morell sa...

Man tror knappt det är sant. Jag har inte själv drabbats av någon skit men vad tråkigt att det finns i vår inspirationsvärld!! Vi ska ju dela med oss och feedbacka varann. Jag fattar inte.....Tina jag önskar dig en go helg hur den nu ser ut:) Kram.