söndag 20 januari 2013

Jobba, äta, sova...

Är nästan det enda jag gör nu för tiden.....
Vi måste nu jobba på helgerna oxå!
Vi har en Boom på jobbet nu, fram till mitten av mars iallafall
Därefter får kanske folk gå....
Inte klokt egentligen...
Ska bli kul att få en ledig helg nån gång i mars igen..... suck
Har somnat, helt slut, i soffan varje kväll , så där kl 18:00...
Men nästa vecka har jag kvällskift, så då kan jag åtminstone sova ut....
Så här hemma händer det inget alls...

Tog en tur till loppisaffären på vägen hem från jobbet igår
Var helt slut efter att ha varit på benen sen kl 04: 30, men man kan ju missa nåt... hehe

Och se, jag hittade lite igen... hihi
Fast det blir liggandes ( precis som mycket annat ), har varken tid eller ork att ta itu med sakerna....




                                          2 stora vackra gamla uppläggningsfat









                                               En jättestor tavla/tavelram
                          Tänk bort den fula bilden och föreställ er en spegel där istället..... :0)





                                          Den kommer att få behålla guldfärgen....
                                 Ska ha den antingen i badrummet eller över sängen...
                                         När den nån gång blir färdig, vill säga...






                                              Ställde faten bakom terrinerna















                               Fick köpa 3 svarta helt underbara "Dalahästar" från Ikea,
                      av Jacqui, med den helt underbara bloggen PRINCESSGREENEYE.
                     De ska bli vita och shabbade och förhoppningsvis lika snygga som hennes... :0)






                                            Hon skickade med 2 ljuvliga gamla kort...
























                Måste bara visa att Timmi och Neo kommer varandra riktigt nära.... ibland iallafall...
                                               Det gör mig såååå glad... :0)





                           Ha nu en mysig söndag, mina  goa!!



27 kommentarer:

hemma hos lilla mej sa...

Oj vilka långa dagar ,Vad mycket fina saker du visar .Ha nu en skön och härlig söndag.Kramar Rita ♥

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Det var mycket jobb för dig nu, inte konstigt att bloggen varit lite stilla. Loppisturen lönade sig, jättefina fat och den ramen kommer bli vacker. Skönt och se dina katter också, det kommer bli bra det här.
Kramar
AnnaMaria

Chokladvillan 1910 sa...

Usch ! Lite ledigt vill man ju ha... tur att du orkar lite loppis mellan varven så att det blir lite kul hehe Fina uppläggningsfat. ;)
Kul att kissarna närmar sig lite försiktigt oxå, det blir bra det där ! ;)
Jobba inte ihjäl dig nu ! Sköt om dig.
Kram Anki

Ericas Vita Drömmar ♥ sa...

Lpter inget vidare med såååå mycket jobb. Inte konstigt att du är helt slut. Vila det behöver man. Vi människor är inga duracell-harar som går i ett.
Vilka fina fynd du gjort som alltid :). Jag är helt avis på dina ljuvliga saker :).
Kissorna tuttar tillsammans <3. Vad sött.
Kom nu ihåg att ta hand om dej själv så du inte blir helt slutkörd.

Ha en fin söndag!
Kram Erica

lallbacken sa...

Hej Tina. Låter jobbigt med allt jobb :( Men det kanske kompenseras då lönelappen kommer ;) Dina ögon har verkligen konsten att hitta på loppisarna!! Jättefina saker ;)
/mia

Syster vit sa...

Vilka fina fynd du gjorde..visst kan man gå på loppis i sömnen nästan haha.
Kram Liselott

Monika sa...

Halloj! :o)

Åh, vilka vackra fat du fyndat! Och ramen runt tavlan superduper-fin!

Så söta de är katterna :o)

Hoppas du får behövlig vila mellan arbetspassen.

Fin söndag!
Kram
Monika

Johanna sa...

Vad mycket fint du loppar, som vanligt! Pust, det låter jobbigt att jobba så mycket! Ta hand om dig.

Kram Johanna

Mina drömmars hus sa...

Men vilka fina uppläggningsfat!!! Du kan fynda du. Men jag förstår att du är trött om du aldrig är ledig, puh!!
Hoppas din söndag blir så mysig.
kram
AC

Tinis vita hem sa...

Jättefina uppläggningsfat du fyndat och ramen kommer att bli fin som spegel :)
Roligt att katterna har blivit vänner!
Ha en god fortsättning på söndagen,
kram Tini

Tre Engler sa...

Uff..høres ut som du har mer en nok å gjøre om dagene!!!!
Bar pass på deg selv, så du ikke sliter deg helt ut.....
For noen utrolig vakre fat og for en herlig samling med teriner:) du har som alltid utrolig vakre bilder og jeg digger bloggen din:)
Tusen takk for herlig spor inne hos meg og helt enig:) godt moten var litt strammer før for eller hadde vi ikke fått disse vakre Giner:)
Fortsatt herlig søndag og pass på deg selv:)
Klem Merete

LantlivsAnette sa...

Men ooooh så fint...vilka vackra saker, jag säger det igen..du kan det där med att hitta guldkornen..Förstår att du är trött, jobbet tar mycket av ens energi..jag orkar ingenting jag heller på kvällarna, somnar i soffan varje kväll..
Så härligt att dina fina katter trivs med varandra nu..
Kraaam Anette

Hagbacken sa...

Stackare som måste jobba så...fina fynd och underbart att se katterna sova tillsammans :) kram på dig!

Hulda sa...

Du finner alltid så mye fint! Nydelige fat, flotte terriner du har. Virkelig vakre. Søtt med det sommerfugl-kortet som står mellom terrinene, de grå ble en kontrast til det hvite du har der. :)

Bratte bakker sa...

Så god funn du gjorde :)
Du har fantastisk vakre saker i hjemmet ditt!
Ha en fin uke :)
Husk å hvile!
Klem

Tina sa...

Nu blev jag lite virrig här i mina tankar, visst ska du flytta hem?
Så fina terriner, gillar allt!

kraam

Frida sa...

Förstår verkligen att du är trött efter dessa långa dagar. Fina uppläggningsfat du har hittat, ramen blir säkert fin som spegelram. Roligt att se att katterna trivs med varandra :-).
Kram Frida

Huset på Backavägen sa...

Jättefina fynd! Uppläggningsfat tycker jag det är svårt att hitta som tilltalar mig. Såå gosiga katter!

Birgitta sa...

Så fina fat du köpt och passar så bra ihop med terrinerna som också är så fina. Hoppas du får det bättre på jobbet längre fram, inget vidare att bara jobba och känns sig trött. Gulligt med dina katter ihop.

Kramar och ha det gott, Birgitta

Anki sa...

Vilken go kattbild, förstår att det känns bra.
Underbara bilder som vanligt vännen, ååååh faten, vill haaaaa...å dina terriner...vill haaaaa....
Måste va skitjobbigt att jobba så mycket och vara så trött, hoppas det lättar lite snart.

Tack vännen för goa ord hos mig!
Nu ska jag krypa under filten igen.

Kraaaam!

Norr om Köpenhamn sa...

Glöm inte bort att ta hand om dig mellan jobbpassen....låter som att du jobbar allt för hårt!!

Det är alltid lika kul och se vad du har fyndat :) Snart ska jag också visa nåt superfint jag fyndade på favvisloppiset.
Varm kram
Ulrika

toves sammensurium sa...

Huff Tina...tråkigt andet er så mye jobbing for tiden,men man må vel bare stå på og jobbe forman har ikke noe valg.Godt å komme hjem til koskattene dine og slappe av,så skjønne de var i kurven sin :)
Ta vare på deg selv!
Toveklem:)

lavendel mio sa...

Så nydelig blogg du har!
Kjempefine loppisfunn, jeg kan godt kjøper det stygge bilde , motivet ligner på stedet der vi bygger hytte:)
Ha en fin dag!
Hanne

Arja sa...

Very beautiful pictures and terrin!

<3

Arja

Madame Morell sa...

Vilken loppisråtta du är:). Ha en bra helg du söta. Kram!

Le Trung Thanh sa...

Nice blog. I will keep visiting this website very often. I’m extremely impressed with your writing skills as well as with the layout on your blog.
--------------------------------
Thanh Le - HomeDesignLove.Com
http://www.homedesignlove.com

G:a Affären sa...

Så roligt att se katterna komma varandra närmre och närmre för varje inlägg.
Tack också för din kommentar om min dotters hund, det värmer!
Jag känner igen mig om att livet ibland bara känns som jobba. äta och sova. Jag har haft en sådan period nu.

Du har säkert tränat på radarblick vid dina loppisbesök, fina fynd som vanligt!

Tavlan kommer att bli jättefin som spegel.

Kramar till dig Tina!
Cia