tisdag 20 mars 2012

Messie-syndrom..

Tittar precis på ett TVprogram om en Messie-familj...
Vet inte om det heter så på svenska, men jag chansar!! :)
Det är folk som inte kan kasta bort nåt, och då menar jag INGENTING!!
Sopor,kattskit, papper,mat ja allt sparas...
Det är naturligtvis synd om de människorna, för oftast har det hänt nåt i deras liv som lett till det...
De får i det här programmet hjälp att röja upp, får renoverat och kan börja om från början..

Vad jag egentligen ville säga är: Fy sjutton vad plats jag har!!!! Det får rum med massor till!! hahahaha
Skämt å sido.. jag tittar ofta på såna program och begriper hur jäkla bra man har det!!

Har börjat städa upp och göra iordning balkongen...
Sola strålar och det är varmt på dagarna,  (i skuggan är det friskt),
men på kvällarna och nätterna blir det faktiskt ner till minusgrader.... brr
På fredag ska det tydligen bli +22 grader!!! HÄFTIGT!! :):):)
Och då kan jag kanske äntligen äta frukost på balkongen igen!! :))


Visar bilder på lite av varje idag...





































































































































































































                              Och återigen Rotes Herz ligt tack för era goa kommentarer!!

                                                                           

                                     Och jag hälsar mina nya följare varmt välkomna!




                                                    Ha en härlig vecka mina fina!! 

15 kommentarer:

Pia sa...

Den där frisen ovanför dörren????!!!!! WOW!!! Den är obeskrivligt underbar! Och så fina stilleben du har överallt!!!!

Kraaaam!
-Pia-

Fågel Blå sa...

Åhh så fint du har det!!!
Vilken fin Bildkavalkad!
ha det så fint!
Kramar Kathrine

G:a Affären sa...

Jag såg någon glimt från ett sådant hem, det verkade omöjligt att veta var de skulle börja rensa! Själv gör jag något ryck ibland och bär upp på vinden, det kan ju vara bra att ha!
Det är många fina bilder du visar med dina fina samlingar, hästarna är ju för härliga!
Önskar dig sköna stunder på balkongen,
/Cia

Heidi sa...

Beautiful photos once again! Have a lovely day and greetings from Finland!:)

No34 sa...

Du har så många fina saker i dit hem..! Kram Kate

Tinis vita hem sa...

Oj, så mycket fina bilder :)
Ha en skön dag,
kram Tini

Norr om Köpenhamn sa...

22 grader låter ju alldeles underbart. Här har vi bara 8 idag och jag fryyyyser ;o) Längtar efter sol o värme och kunna jobba ute i trädgården. Vill påbörja min nya köksträdgård på en gång...helst NUUUU!!!

Jag satt o kikade på det programmet igår och jag tackar min gud att jag inte har nån sån åkomma ;o) Himmel vilken röra och så äckligt sen!! Men fint blir det när de har röjt.

Hoppas att du får frukost på balkongen på fredag :o)
Kramis
Ulrika

Tina sa...

Det låter skönt med värmen, här hos mig är det runt 10 bara. Men i Hongkong var det betydligt varmare, så jag ska inte klaga.
Din köksvåg gillar jag, bland mycket annat.

KRAAM Tina

Sallys hus sa...

Hallå hallå!
ÅÅ som vanligt ljuvliga bilder från dig..;)
22 grader....åå va härligt!!
Det är underbart nu när man börjar kunna sitta ute..;)
Kraaaam katarina

Nellie sa...

Jag fullkomligt äääälskar makeover program gällande inredning eller hus. I Sverige går fn en serie som heter Maniska Samlare. Precis det du beskriver. Svårt att kasta saker och om de förlorar kontrolln över grejerna så tar det hus i he-ike! Min man tycker det är lite roligt att retas när jag tittar på det programmet. Påstår att det snart knackar på våran dörr fr programmet...Jag samlar o kastar i perider, och när jag kommer igång med rensandet blir t o m gubben lite rädd och försöker rädda vissa saker :) Ser också fram emot vårvärmen och stunderna på verandan. Men jag åker utomlands 16 dagar på söndag, så jag kanske missar de stunderna nu. Ha det bra!

idémakeriet sa...

Vilka härliga bilder du har tagit.
Ja jag har också tittat på något sådant program någon gång.
Verkligen hemskt vad som kommer fram och hur svårt de har det att kasta visa saker.
Som dun säger har det säkerligen hänt något i deras liv som gör att de inte tänker helt som andra gör.
Natti natti.
Kram Gerda

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Så gulligt med alla små skorna i burken, och ännu en underbar häst. Du har så mycket fint, ett smakfullt hem. Värmen på väg hit också, men nu på fm var det riktigt kall luft när jag var ute och fotade.
Solig kram
AnnaMaria

Solveig (Svingenslillehus) sa...

Så nydelig fint du har det! Helt etter min smak! Ha en nydelig dag! Klemmer til deg!

Vit, vitare, vitast sa...

Som vanligt vackra, inspirerande bilder, tack!
Ha en skön helg i vårvärmen! kram

Miranda sa...

Jätte fina bilder och prylar!